Gå til innhold

Noen som kan anbefale gode løpesko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet dere om Nike free er løpesko? andre anbefalinger? :pasha:

Anonymous poster hash: f9447...ba0
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:popcorn: trenger et nytt par jeg også så følger med her
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var på XXL i dag.. synes utvalget er lite og mye SKRIKENDE farger.. "sukk"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nike, Adidas og Reebok. Joggesko og fitness-sko. Syns alle er gode sko. Dra innom en forhandler. De fleste skal ha høvelig god peiling på hva som er bra for din fot og ditt behov.

Anonymous poster hash: 0ed7f...025
Gjest Magdalene
Skrevet

Har brukt asics gel kayano før, men etter en tur til USA hvor jeg var i en butikk og fikk hjelp til å teste diverse sko (løpte bl.a på mølle), så nå har jeg gått over til brooks.

Anbefaller virkelig å få hjelp av noen som kan det, som kan se hvordan skoene sitter på akkurat din fot.

• Liker 1
Skrevet

Hekter meg på her for jeg vil gjerne vite hva som er gode "asfaltsko". Har tidligere fått anbefalt Nike AirMax på Löplabbet og kjøpte det denne gangen også, siden Nikes lest passer min fot godt, men opplever at dette paret gir meg mer vondt i leggene enn mine gamle Shox gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Nike Free er ikke noe løpesko. Den har alt for lite demping og vil ødelegge beina. Såklart vil den fungere til kortere løpeturer og intervalltrening, men lengre løping vil ødelegge beina dine. Den anbefales heller til styrketrening. Til løping vil jeg anbefale Asics GEL-Kayano eller New Balance 1080! Dette er ordentlig gode løpesko!

Anonymous poster hash: f5b34...9fa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt asics gel kayano før, men etter en tur til USA hvor jeg var i en butikk og fikk hjelp til å teste diverse sko (løpte bl.a på mølle), så nå har jeg gått over til brooks.

Anbefaller virkelig å få hjelp av noen som kan det, som kan se hvordan skoene sitter på akkurat din fot.

Jeg har både asics gel kayano og brooks gts. Begge er gode sko, men jeg foretrekker nok også brooks. Ulempen er at er kanskje ikke så enkle å få tak i over alt (jeg kjøpte mine løplabbet), men altså verd å sjekke ut om du finner de.

Når det er sagt: få noen som kan dette til å se på føttene dine og løpeteknikken din. Skoene som jeg bruker er for overpronasjon, og de kan godt være helt feil til dine føtter selv om de er fantastiske for meg.

Anonymous poster hash: 33e23...ea6

Skrevet

Jeg er veldig glad i mine Nike Lunarglide 5. Men det er nok lurt å få hjelp i en butikk, slik at du slipper bomkjøp. Nike free er veldig gode å gå i, men for meg er det for myke til å løpe i.

AnonymBruker
Skrevet

Nike Free er ikke noe løpesko. Den har alt for lite demping og vil ødelegge beina. Såklart vil den fungere til kortere løpeturer og intervalltrening, men lengre løping vil ødelegge beina dine. Den anbefales heller til styrketrening. Til løping vil jeg anbefale Asics GEL-Kayano eller New Balance 1080! Dette er ordentlig gode løpesko!

Anonymous poster hash: f5b34...9fa

Løpesko skal ikke ha demping, det ødelegger beina! Lær rett løpeteknikk....

Anonymous poster hash: 44d7e...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte nike pegasus - noen som vet om de er bra?

Skrevet

Løpesko skal ikke ha demping, det ødelegger beina! Lær rett løpeteknikk....

Løpesko UTEN demping ødelegger beina... Løper du mye i converse, eller?

Nike Free egner seg ikke til løping for folk flest, da disse er for dårlig dempet. Dra i en sportsbutikk som kan sakene sine, så finner de noen sko som passer din fot og ditt steg. Det som kan være en god løpesko for én person, kan være ekstremt dårlig for en annen.

Skrevet

Jeg jobber i en sportsforretning og kan anbefale Mizuno sine sko på det aller varmeste. Det er uten tvil de aller beste skoene vi har inne. Nike har også mange gode sko, men dette er ofte sko som er litt smale, så om du har en bred for ville jeg absolutt ikke gått for Nike. Mange sportskjeder (inkludert den jeg jobber på, men skal ikke drive å reklamere her :P ) gir også gratis fotanalyse. Da ser de ut i fra den analysen akkurat hvilken sko som passer best for deg. så jeg vil anbefale deg å stikke innom et sted hvor det er mulig :)

Skrevet

Nike har også mange gode sko, men dette er ofte sko som er litt smale, så om du har en bred for ville jeg absolutt ikke gått for Nike.

Har du noen modeller å foreslå? Jeg prøvde som tidligere nevnt AirMax som jeg for mange år siden fikk anbefalt etter test på Löplabbet, men enten har jeg forandret løpesett eller så er skomodellen blitt endret til det verre (for meg). Liker Nike for de har en god lest til min fot. Er usikker på om noen fører Mizuno her ute i "ødemarka", så skal jeg prøve det så må jeg vente lenge. Tør ikke prøve å kjøpe på nett når jeg ikke vet hvordan de er på foten.

Gjest Tjoppa
Skrevet

Lær dere rett løpeteknikk! Jeg har slitasjeskader i knærne etter mange år med hest, i tilleg til skeiv rygg og leddgikt. Har løpt med barfotsko i snart 3 år, og vært smertefri i 3 år! Har vært mye plaget tidligere, men nå kan jeg tillogmed ha lange joggeøkter uten smerter. Teknikk er råviktig!

Barfotsko krever dog at man lærer seg rett teknikk.
Vil uansett anbefale å kjøpe sko i butikk med veiledning, vet g-sport har en fin garanti som gjør at man kan bytte skoene etter 14 (eller 30?) dager om de ikke passer, selv om de er brukt.

Skrevet

Jeg nekter å tro teknikk er det eneste saliggjørende så lenge man løper på hardt underlag. Teknikken min er garantert ikke god (hvordan lærer man seg i grunnen løpeteknikk?) men uansett om den var fenomenal så MÅ det bli en belastning når godt og vel 70 kg treffer hard asfalt gjentatte ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Løpesko UTEN demping ødelegger beina... Løper du mye i converse, eller?

Nike Free egner seg ikke til løping for folk flest, da disse er for dårlig dempet. Dra i en sportsbutikk som kan sakene sine, så finner de noen sko som passer din fot og ditt steg. Det som kan være en god løpesko for én person, kan være ekstremt dårlig for en annen.

Bruker løpesko med maks 3 mm dropp. Det vil si at sålen er så og si like lav foran ved tærne som bak ved hælen. Har tilpasset sko for min fot fra løplabbet.

Sko med høy hæl, altså mye demping fører til at man lander på hælen når man løper. Dette skaper et høyt trykk i ankel og knær som kroppen våres ikke er konstruert for.

Dersom man har sko med mindre demping gjør dette at man lettere løper mer på forfot, noe som gjør at den naturlige fjæringen i ledd slår inn og gir en myk bevegelse. I tillegg gir det mindre risiko for overtråkk. Samtidig gir denne løpeteknikken bedre ressursbruk og en løper bedre.

Løplabbet fokuserer ikke på demping av en grunn.

Skrevet

Jeg nekter å tro teknikk er det eneste saliggjørende så lenge man løper på hardt underlag. Teknikken min er garantert ikke god (hvordan lærer man seg i grunnen løpeteknikk?) men uansett om den var fenomenal så MÅ det bli en belastning når godt og vel 70 kg treffer hard asfalt gjentatte ganger.

Ta en tur innom løplabbet. Der får du løpe på tredemølle hvor utdannede folk ser på stilen din og hjelper deg til å få rett teknikk. Støtter de over her. Demping er oppskrytt.

Skrevet

Ta en tur innom løplabbet. Der får du løpe på tredemølle hvor utdannede folk ser på stilen din og hjelper deg til å få rett teknikk. Støtter de over her. Demping er oppskrytt.

Den butikken finnes ikke i mils omkrets her jeg bor. Var der for mange år siden da jeg bodde i Trondheim, og fikk ingen guiding i hvordan jeg skulle løpe, bare i hvilke sko jeg burde bruke.

Gjest gjest- silje
Skrevet

Kommer an på hvordan en løper, hvordan foten er formet.

Har hatt mizuno wave rider 16 og dempingen varte i ett halvt år - kun brukt til jogging.

Jeg pronerer vanlig og trenger en sko med god demping på forfoten med stabil hæl.

Har begynt å kjøpe kun på tilbud, fordi jeg ser at dempingen varer ikke lenge nok allikevel, og da gidder jeg ikke å kjøpe til full pris.

Nå har jeg vel Adidas energyboost, og den funker fint, merker boostèn og er fornøyd med dempingen i denne skoen.

Jeg får vondt i korsrygg, hoftene når dempingen blir for liten, så da vet jeg det er på tide å bytte sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...