Gå til innhold

Bitt meg selv i kinnet, infeksjon/betennelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjærer tenner og kniper sammen kjevene omtrent hver natt, og noen ganger fører det til at jeg biter meg selv relativt hardt i kinnet.

Det skjedde igjen for et par netter siden, og nå sliter jeg med ganske store smerter (på den ene siden av halsen, i lymfekjertlene på samme side som såret er, opp mot øret, i kinnet, i tannkjøttet og under den ene siden av tungen), er hoven og jeg klarer ikke å gape særlig høyt.

Egner dette seg bare til "egenbehandling", dvs. Corsodyl el.l.? Kommer til å ringe lege i morgen uansett, men det er jo greit å vite om noen her har tips :)



Anonymous poster hash: 2a84a...21d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit å ringe lege, men jeg ville kanskje tatt en prat med tannlege når det har grodd. Jeg bet meg også relativt ofte i kinnet, og tannlegen så at et par av jekslene sto plassert så langt ut til siden at det var lett å få bite seg selv. Han trakk en av jekslene, etter det har jeg ikke hatt dette problemet. :)

Anonymous poster hash: 4e7a0...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ha en skinne på om natten?

Skal få tilpasset bittskinne, må bare få fjernet den ene visdomstannen først. :)

Greit å ringe lege, men jeg ville kanskje tatt en prat med tannlege når det har grodd. Jeg bet meg også relativt ofte i kinnet, og tannlegen så at et par av jekslene sto plassert så langt ut til siden at det var lett å få bite seg selv. Han trakk en av jekslene, etter det har jeg ikke hatt dette problemet. :)

Anonymous poster hash: 4e7a0...254

Har vært hos legen i dag og fått antibiotika, så håper det virker snart. Skal definitivt ta turen til tannlegen når betennelsen/infeksjonen er over. :)

Anonymous poster hash: 2a84a...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...