Gå til innhold

Råd om vogn og evt. barnehagesoving :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt en stund på om jeg skal kvitte meg med vogna til barnet mitt.

Barnet mitt vil være rundt 3 år i august og skal da begynne i bhg. Vet ikke om h'n da fortsatt kommer til å sove på dagen, tviler litt på det, men er ikke sikker :)

Bruker vanligvis ikke vogna lenger, har nesten ikke vært i bruk siden h'n var 1 år, sover aldri i vogna heller. Men nå er nå saken slik at jeg ikke vet hvordan de gjør det i barnehagen... Hva er vanlig, pleier de å bruke vogn til soving når de er så gamle, eller bruker de madrasser eller matter på gulvet?

Tenkte å kanskje kjøpe en liten trille, sånn i tilfelle h'n skulle være veldig trøtt etter bhg og slikt...

Hva mener dere erfarne småbarnsforeldre? :)



Anonymous poster hash: 011aa...b0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som sover i barnehagen bruker vogn, med unntak av de kaldeste dagene når de må sove inne. Det er få treåringer som fortsatt sover på dagen. Ta kontakt med barnehagen h*n skal starte i.



Anonymous poster hash: 0e418...594
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette med soving i barnehage må du ta opp med barnehagen - noen bruker kun vogn, noen bruker madrasser på gulvet.

Synes du godt kan selge vogna di, jeg bruker aldri vogn til datteren min på 2,5 år. Hvis du skulle trenge sovevogn i barnehagen, så går det alltids ann å kjøpe en litt sliten en for en billig penge, men ville tro at de fleste treåringer ikke sover på dagen lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ofte h'n sover på dagen lenger heller, er bare redd h'n plutselig skal ha behov for det når h'n begynner i bhg, men det går vel sikkert greit. Har kanskje brukt vogna 4 ganger etter at h'n ble et år og da bare når jeg har lagt h'n sovende oppi. Vi går lange turer men h'n går alltid selv så tviler egentlig på at vi trenger den...

Men så tenker jeg at h'n kanskje blir trøtt etter en lang dag i bhg, og at vi trenger noe å kjøre h'n hjem i...

Hva mener dere skal jeg investere i en liten trille? Tenkte oss en tur i dyreparken, og da kan det jo kanskje og være greit å ha noe å trille på...



Anonymous poster hash: 011aa...b0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare spørr de som jobber i bhg om dette.

Noen barnehager har egne rom inne til soving, andre bruker vogner med unntak av de kaldeste dagene.

I barnehager hvor de bruker vogn har de ofte et par ekstra vogner som de typisk bruker hvis noen skulle bli veldig trøtte eller om noen er syke el.

Men det bare spørr du om, så får du vite hvordan de gjør der barnet ditt skal gå.

Somregel må ting gå seg litt til i starten så da må de kanskje prøve seg litt fram med vogn og soving og sånn :)

Anonymous poster hash: e944a...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du trenger å kjøpe en trille. I dyreparken så har de trillelignende greier så funker supert. Som oftest så er de ganske gira etter barnehagen, tror nok det er større sannsynliget for at h*n "kræsjer" hjemme, mens h*n leser en bok eller ser på tv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun begynner vel på stor avdeling til høsten, og der er det ikke så vanlig at de sover på dagtid, men det kan godt hende at hun blir mer sliten, for der er et høyt tempo, og mange inntrykk som skal bearbeides. Og hos små barn bearbeides inntrykk ofte gjennom søvn.

Men kjenner jeg treåringen rett (på generell basis) så vil hun ikke sove på dagen så lenge de andre ikke gjør det. I alle fall ikke i en vogn, slik som de små gjør. Så jeg ville ventet og sett an behovet, og heller tatt med en madrass (hvis ikke barnehagen har), som hun kan hvile på. Mange barnehager har hvilestund etter mat, og det er det fortsatt mange store barn som har behov for. Da kan hun få et teppe og en pute, samt kosen sin, om hun bruker noe (smokk, klut, bamse osv)

Eller HAN da. Orker ikke skrive hn, det blir så kunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...