Gå til innhold

Krisssy.blogg.no


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Irrlys, mod.



Anonymous poster hash: beab0...eb3

Endret av irrlys
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady.In.Heels

Jeg er like tynn som henne uten noen form for spiseproblem. Det er faktisk noe som heter naturlig tynn.



  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være tynn for å lide av en spiseforstyrrelse, og man trenger ikke lide av en spiseforstyrrelse fordi man er tynn. Hun har sagt selv en million ganger at hun spiser nok mat, men aldri legger på seg. Grunnen til at hun ofte nevner hvor mye hun spiser og at hun er mett er nok fordi hun er dritt lei folk som påstår hun ikke spiser. La jenta være i fred, og slutt med all denne skinnyshamingen!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hun er søt jeg :) syntes egentlig det er litt slemt å si at det ikke er normalt. Har flere venninner som er sånn, og de har bare ekstrem høy forbrenning. Hun her ser jo frisk ut ellers. Men ja skal innrømme at flertallet ikke ser ut som henne, men det betyr ikke at hun ikke er et normalt menneske

Endret av Pepperkake88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg syns ho er fin, men ho burde tenke litt: Det er sikkert mange jenter som vil bli som henne, ho er kanskje sånn naturlig, men dei kan jo få diverse spiseproblem av "presset."

Syns det et litt skummelt at eg syns det var pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Det er ikke sikkert hun har spiseforstyrrelse. Noen er bare naturlig tynn. Min samboer kan spise og spise og spise, men han legger ikke på seg. Han har høy forbrenning, veldig høy. Det ligger visst i slekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basal metabolismen varierer kanskje ikke så mye, men i praksis har folk forskjellig forbrenning, jo. Det går blant annet på vaner - den tykke sitter kanskje helt stille i sofaen og glor på tv i fire timer hver dag, mens sånne som meg (og muligens bloggeren) sitter og vipper på en fot, fikler med noe, reiser oss hvert kvarter for å hente noe, etc. Summen av sånne vaner 16 timer om dagen utgjør en viss forskjell. Søvnkvalitet spiller også inn.

Så jo, folk er forskjellige. Jeg er kanskje ikke like tynn som bloggeren (jeg er 164 cm og 47 kg), men tynn nok. Og jeg må opp på nærmere 5000 kcal om dagen før jeg klarer å legge på meg litt (testet det i ca 6 mnd). Det gidder jeg rett og slett ikke i lengden, et sånt matfokus blir for slitsomt. Så da er jeg bare tynn, da.

Anonymous poster hash: 0b155...510

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at på alle bildene hun legger ut ser hun sykt kul og happy ut selv, mens alle vennene hun poserer med ser vettskremte ut? :P



Anonymous poster hash: 89e58...bca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns ho er fin, men ho burde tenke litt: Det er sikkert mange jenter som vil bli som henne, ho er kanskje sånn naturlig, men dei kan jo få diverse spiseproblem av "presset."

Syns det et litt skummelt at eg syns det var pent.

Så hun bør ikke vise bilder av seg selv fordi unge jenter kan få spiseforstyrrelser? Altså alle som er så tynne naturlig (meg selv inkludert) bør gjemme seg unna og dekke seg til slik at stakkars ungjenter ikke ser oss?

Det er satt på spissen, men jeg håper du forstår hva jeg vil frem til. Vi bør ønske velkommen alle kroppstyper i det offentlige rom, bare da kan vi håpe på å få sunne holdninger til kropp og utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hun bør ikke vise bilder av seg selv fordi unge jenter kan få spiseforstyrrelser? Altså alle som er så tynne naturlig (meg selv inkludert) bør gjemme seg unna og dekke seg til slik at stakkars ungjenter ikke ser oss?

Det er satt på spissen, men jeg håper du forstår hva jeg vil frem til. Vi bør ønske velkommen alle kroppstyper i det offentlige rom, bare da kan vi håpe på å få sunne holdninger til kropp og utseende.

Tror poenget er at hun er en av norges toppbloggere, disse har et enormt fokus fra yngre lesere som er allerede sårbare fra før av. Disse ungene vil nok ikke gå ut på gaten og peke på en som er like tynn å si: Sånn skal jeg også bli! Spiseforstyrrelse eller ikke. Kristine har et fokus og har blitt kjent i hele norden som hun skinny som bruker shorts på vinteren. Alle vil være som hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiseforstyrrelse eller ikke. Å legge ut så mye om mat, trening og lettkledde bilder viser, etter min mening, et veldig usunt fokus på kropp og utseende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La jenta være, spiseforstyrrelse sitter i hodet og trenger nødvendigvis ikke ha noe å gjøre med utseende. Må være ufattelig slitsomt for henne å høre dette gang på gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror poenget er at hun er en av norges toppbloggere, disse har et enormt fokus fra yngre lesere som er allerede sårbare fra før av. Disse ungene vil nok ikke gå ut på gaten og peke på en som er like tynn å si: Sånn skal jeg også bli! Spiseforstyrrelse eller ikke. Kristine har et fokus og har blitt kjent i hele norden som hun skinny som bruker shorts på vinteren. Alle vil være som hun.

Men sånn ser hun ut og hun må få lov å vise frem det er det jeg mener.

Media i seg selv har en syk overvekt av kvinner som har en sånn kroppsfasong og det er klart det har konsekvenser i samfunnet for øvrig. Men du kan ikke skylde det på en person som tilfeldigvis ser sånn ut. Diversity er tingen jeg vil fram til. (jeg kan kanskje legge til at jeg ikke kjenner til denne bloggen eller bloggsamfunnet forøvrig)

Når jeg var tenåring var jeg sjeleglad for at jeg fant modeller å se opp til. Motreaksjonene til heroin-chic fad-en var allerede godt i gang og man fikk vite at menn ønsket rumpe, pupper og lår istedenfor knokler. Jeg var dessverre belastet med det siste, men fant heldigvis et kroppsideal som ble betraktet som pent å se opp til. Og mine venninner med andre kroppsfasonger fant andre.

Endret av netpuppy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sittende og se på venninnen hennes jeg. Så utrolig nydelig hun var!

Ja, hun var det :jepp: Hun minnet meg om en ung Kate Winslet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn ser hun ut og hun må få lov å vise frem det er det jeg mener.

Media i seg selv har en syk overvekt av kvinner som har en sånn kroppsfasong og det er klart det har konsekvenser i samfunnet for øvrig. Men du kan ikke skylde det på en person som tilfeldigvis ser sånn ut. Diversity er tingen jeg vil fram til. (jeg kan kanskje legge til at jeg ikke kjenner til denne bloggen eller bloggsamfunnet forøvrig)

Når jeg var tenåring var jeg sjeleglad for at jeg fant modeller å se opp til. Motreaksjonene til heroin-chic fad-en var allerede godt i gang og man fikk vite at menn ønsket rumpe, pupper og lår istedenfor knokler. Jeg var dessverre belastet med det siste, men fant heldigvis et kroppsideal som ble betraktet som pent å se opp til. Og mine venninner med andre kroppsfasonger fant andre.

Jada, selvfølgelig skal hun få lov til å vise seg fram. Det handler simpelt bare om hvordan hun eksponerer seg for disse yngre leserene.

Media er helt sinnsykt, uansett hvor du befinner deg vil du alltid ha noen som sier noe negativt enten de har noen ekstra kilo eller burde hatt. Denne bloggeren er med på å vise yngre lesere hvordan kroppen dems burde være uten å være klar over det selv og det er der ting begynner å skurre. Det er forskjell på å bli hetset på hvor tynn man er hvor man prøver å ikke eksponere seg selv som sykelig tynn, enn å eksponere seg selv hver.eneste.dag hvor ribbeina står ut eller at hun konturer ansiktet for å få det enda smalere enn det det egentlig er. Det finnes en fin grense.

Ikke ta meg feil, jeg vet hvor du kommer i fra og jeg forgudet disse heroinchic modellene over alt og det var nettopp disse jeg så opp til, da. Nå som deg har jeg funnet meg noen andre med et sunnere ideal. Dessverre er det slik at denne bloggeren ikke har gjort det, hun vil bli modell og ser kun opp til VS modeller som bruker str 0-2.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden stenges pga HI, som er kun spekulasjoner og ryktespredning.

Irrlys, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...