Gå til innhold

Balanse og reisesyke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurte på en ting her.. når man blir reisesyk er det jo balansenerven som er på styr, og eneste plassen vi har dette er i ørene har jeg forstått.

Men om du trener balansen, står på sånn balansepute eller trener mye med ball f.eks, da får man jo bedre balanse etterhvert, blir man da mindre reisesyk også?

Er det noen sammenheng her?

Anonymous poster hash: 875e9...34e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du trener balansen trener du styrken og reaksjonsevnen, samt følsomheten til muskel-ledd-sansen. Reisesyke sitter i selve balanseorganet i øret, så jeg tror ikke det hjelper. Det kan være at det hjelper hvis du driver på med noe med mange og raske rettningsskift og snurring, som balett eller kunstløp.

Anonymous poster hash: cc7d7...d33
Gjest iGirl
Skrevet

Du blir reisesyk fordi opplevelsen av bevegelse i balanseorganet ikke stemmer overens med det øynene observerer. Du kan ikke trene bort denne opplevelsen, men for eksempel i bil kan det hjelpe å følge med på veien selv om du er passasjer.

Å trene opp balansen er effektivt hvis man sliter med svimmelhet, men for reisesyke tror jeg nok effekten vil være liten.

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper lite for meg.

Ingefær derimot <3

Dog trente jeg likevel i tilfelle det kunne være en marginal effekt.

Anonymous poster hash: ffb2c...867

AnonymBruker
Skrevet

Det hjalp ikke meg noe å trene opp balansen iallefall. Reisesyken er like grusom som alltid.

Ingefærtabletter og reisesyketabletter er for meg den beste hjelpen - og å holde seg unna ting som buss, trikk og båt ettersom jeg blir mer dårlig der enn i bil (jeg kjører stort sett selv da..)

Anonymous poster hash: c5ad6...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...