Gå til innhold

Hvordan kan man dø av steining?

Fremhevede innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler angående personangrep, avsporing og tilsvar på dette. Eventuelle kommentarer eller spørsmål til modereringen tas på ris & ros, eller på PM.

Mrs. Random Nick, mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I f.eks muslimske land. Ser for meg at de står og kaster småstein. Hvordan kan folk dø av det? Eller kaster de store steiner, og hvor store er de? Er offeret bundet fast? Sekk over hodet eller ser på?

Skjønner ikke hvorfor ikke denne barbariske skikken blir stoppet. Amnesty og FN burde gripe inn i disse jalla-landene.

Anonymous poster hash: b470c...83f

Du dør av det fordi kroppen blir knust.

Sekk over hodet er vanlig, ja.

AnonymBruker
Skrevet

De som står og kaster steinene tror jeg kan vente seg en grufull tid etter døden - med mindre de virkelig angrer.

Anonymous poster hash: afaa9...90e

Skrevet

De som står og kaster steinene tror jeg kan vente seg en grufull tid etter døden - med mindre de virkelig angrer.

Anonymous poster hash: afaa9...90e

Hvis det er noen "tid etter døden", da.

Det vet vi jo ikke noe om.

Uansett er det ingen trøst for dem som blir drept ved steining.

Skrevet

De oppfører seg som oss for 1000 år siden. Av en eller annen grunn virker det som om de har stoppet opp der nede et sted på veien.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor starter folk tråder som dette? Du skjønner vel at det ikke er grus de kaster siden folk dør av det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dør folk av skyting? trodde man brukte vannpistol jeg..

Anonymous poster hash: fa957...4bf
Skrevet

Andre religioner klarer til en stor grad og forholde seg til tiden vi lever i mens islam fortsatt lever i beste velgående i middelalderen. En vanlig muslim er og sammenligne med en ekstremist i en hvilken som helst annen religion. Er i utganspunktet ikke for og innskrenke folks friheter men enkelte ting burde enkelt og greit vært forbudt.

Snakker du om en vanlig bosnisk muslim, en vanlig aserbajdsjansk muslim, en vanlig egyptisk muslim, afghansk muslim (fra Kabul, utpå landet, eller Kashmir-området?), iransk muslim, saudiarabisk muslim eller...? Hva med en sekulær muslim? Mener du shia eller sunni, når du sier "vanlig muslim"? Kan en sufist være "vanlig muslim"? Er en "vanlig muslim" praktiserende eller ikke-praktiserende?

Og hvis vi da sammenlikner med en hvilken som helst annen religion, sammenlikner vi da også med "afrikansk kristendom" som driver med omskjæring av jenter,"amerikansk kristendom" som fornekter Darwinismen og ikke vil at barna skal lære om den, "jordansk kristendom" med æresdrap eller "norsk kristendom" der ingen orker å gå i kirka på julaften? Kanskje det er katolisismens behandling av de homoseksuelle du hadde i tankene? De mange religionene og ikke-troende som voldtar kvinner i india, og da spesielt kasteløse?

Ja, jeg generaliserer. Det gjør du også. Islam følges og praktiseres ulikt i forskjellige land, og i noen land praktiserer muslimer og kristne (og ikke-troende, men tradisjonsbundne) de samme middelalderske skikkene. Man bør konsentrere seg om å gjøre noe med æresbegrepene i disse landene, og å øke kvinnenes rettigheter og status i samfunnet.

Kvinnene som protesterer i disse landene, som går til valgurnene selv om de står i fare for å bli straffet eller drept, danner organisasjoner for å hjelpe og utdanne andre kvinner, og velger å bli advokater, politikere og politi for å bekjempe urett i eget land, kan være like mye muslimer som ofrene. De er der de og. Og de er utrolig tøffe.

AnonymBruker
Skrevet

Mange dødsstraffer er helt på jordet ja. Og hva kan de gjøre med det? Ingenting, for da blir de jo torturert og drept selv. Leste et sted at ei jente ble voldtatt og hun ble dømt for å ha sex utenfor ekteskap, og ble dømt til gjengvoldtekt. Det var riktignok i en liten by, men likevel..

Anonymous poster hash: 218c7...12b
Skrevet

Liker ikke at du kaller det for "Jalla-land". Men synes det er bra du ønsker å sette deg inn i hvordan det er. Altfor mange er carfeface, noe som er ganske synd.

Jeg er selv i mot all slags dødsstraff - spesielt der folk jeg mener er uskyldig blir torturert til døde.

Amnesty jobber som F for å avskaffe dødsstraff i alle land der det praktiseres. Det er dessverre ikke få :/

Gjest Malanthor
Skrevet

Snakker du om en vanlig bosnisk muslim, en vanlig aserbajdsjansk muslim, en vanlig egyptisk muslim, afghansk muslim (fra Kabul, utpå landet, eller Kashmir-området?), iransk muslim, saudiarabisk muslim eller...? Hva med en sekulær muslim? Mener du shia eller sunni, når du sier "vanlig muslim"? Kan en sufist være "vanlig muslim"? Er en "vanlig muslim" praktiserende eller ikke-praktiserende?

Og hvis vi da sammenlikner med en hvilken som helst annen religion, sammenlikner vi da også med "afrikansk kristendom" som driver med omskjæring av jenter,"amerikansk kristendom" som fornekter Darwinismen og ikke vil at barna skal lære om den, "jordansk kristendom" med æresdrap eller "norsk kristendom" der ingen orker å gå i kirka på julaften? Kanskje det er katolisismens behandling av de homoseksuelle du hadde i tankene? De mange religionene og ikke-troende som voldtar kvinner i india, og da spesielt kasteløse?

Ja, jeg generaliserer. Det gjør du også. Islam følges og praktiseres ulikt i forskjellige land, og i noen land praktiserer muslimer og kristne (og ikke-troende, men tradisjonsbundne) de samme middelalderske skikkene. Man bør konsentrere seg om å gjøre noe med æresbegrepene i disse landene, og å øke kvinnenes rettigheter og status i samfunnet.

Kvinnene som protesterer i disse landene, som går til valgurnene selv om de står i fare for å bli straffet eller drept, danner organisasjoner for å hjelpe og utdanne andre kvinner, og velger å bli advokater, politikere og politi for å bekjempe urett i eget land, kan være like mye muslimer som ofrene. De er der de og. Og de er utrolig tøffe.

Selfølgelig generaliserer jeg. Og generellt sett så er islam både på verdensbasis og mere lokalt en ekstrem religion sammenlignet med de fleste andre større religioner der ute. Var hele poenget ditt, at jeg generaliserer? Det var voldsomt mye tekst for og si noe så enkelt. :laugh:

Men by all means, det var bra skrevet altså. :blomst:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i grunnen bare å google «stoning execution», og du vil da kunne se nok av bilder som viser den brutale virkeligheten - blant annet i denne artikkelen om at Brunei innfører Sharia-lover.

ADVARSEL: Sterke bilder.

http://www.ryot.org/graphic-photos-brunei-adopts-islamic-sharia-law-will-soon-allow-stoning-gay-people-death/671457

Når jeg ser disse bildene så er det som å se primater sloss om områder, jage andre dyr eller fryse ut artsfrender... Det er som å se en gjeng apekatter, og man ser fort hvor man stammer fra, enkelte mennesker har ikke utviklet seg en pukk. Eller de gjorde det, for så å gå tilbake til neantaler-stadiet, veldig passende beskrivelse av disse hjernedøde og primitive folka.

Anonymous poster hash: 81984...0fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser disse bildene så er det som å se primater sloss om områder, jage andre dyr eller fryse ut artsfrender... Det er som å se en gjeng apekatter, og man ser fort hvor man stammer fra, enkelte mennesker har ikke utviklet seg en pukk. Eller de gjorde det, for så å gå tilbake til neantaler-stadiet, veldig passende beskrivelse av disse hjernedøde og primitive folka.

Anonymous poster hash: 81984...0fe

De er primitive fordi de er omskjært. Jeg mener fortsatt at menn som er omskjært er skada i hodet.

• Liker 2
Skrevet

I f.eks muslimske land. Ser for meg at de står og kaster småstein. Hvordan kan folk dø av det?

Dagens dummeste spørsmål. Hvordan kan noen dø av å bli kastet stein på mot hodet?? Næææh. I wonder.

AnonymBruker
Skrevet

Dagens dummeste spørsmål. Hvordan kan noen dø av å bli kastet stein på mot hodet?? Næææh. I wonder.

Slutt å vær frekk. Hvis du ikke har noe konstruktivt å si, så la vær å svar. Jeg har ingen eraring med steining, så derfor spør jeg. Så du kan gi FAEN i å være frekk. Fisse.

Skrevet

Slutt å vær frekk. Hvis du ikke har noe konstruktivt å si, så la vær å svar. Jeg har ingen eraring med steining, så derfor spør jeg. Så du kan gi FAEN i å være frekk. Fisse.

Jeg har heller ingen personlig erfaring, men det går da an å undersøke litt før man spør. Trodde virkelig ingen var så lite opplyst at de ikke visste at steining kan drepe mennesker.

Banningen din og "fisse"-slengingen din belyser jo imidlertid litt hvordan en som deg kanskje ikke visste dette.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Banningen din og "fisse"-slengingen din belyser jo imidlertid litt hvordan en som deg kanskje ikke visste dette.

:klappe: Har plusset deg, men må nesten gi deg en ekstra applaus for innlegget.

Enkelte framstår som "lettere uvitende" om mangt og meget, for å si det sånn....

Anonymous poster hash: 6c1d9...fa2

Skrevet

:klappe: Har plusset deg, men må nesten gi deg en ekstra applaus for innlegget.

Enkelte framstår som "lettere uvitende" om mangt og meget, for å si det sånn....

Anonymous poster hash: 6c1d9...fa2

Takk!!! :blomst:

• 2 år senere...
Skrevet

Det er sikkert noe forskjellig fra land til land, men Amnesty har en rekke artikler om steining, da det er et grovt brudd på menneskerettighetene. For øvrig veldig vanvittig at det fortsatt skjer rundt omkring. 

Skrevet
Den 30.5.2014 at 22.50, WhiteFox skrev:

De har tydeligvis glemt Afrika, de som mener dette gjelder kun for islam. I Afrika finner du like skakkjørte folk som gjør like sinnssyke ting, som i muslimske land. I mange afrikanske land, som Uganda, blir homofile forfulgt. Dette er ikke noe mindre vanvittig av det er ikke-muslimer som står for det. I Uganda risikerer de faktisk livet fordi de er homofile. I mange afrikanske land kan man også bli drept dersom man er albino, fordi folk tror at kjøttet gir magiske krefter(!). For ikke å snakke om hvordan utviklingshemmede blir behandlet på det kontinentet. Det er absolutt noe av det verste jeg har sett og hørt om. I en dokumentar kunne det bli fortalt om at utviklingshemmede ble kastet over en bro og druknet, fordi man trodde barna var 'forhekset'. Vanvittig, og det forekommer ikke sjeldent at utviklingshemmede barn blir drept eller satt bort i afrikanske land, og så snakker man som om det bare er muslimske land som er primitive. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...