Gå til innhold

Slimpropp?


Sandra

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe som heter slimpropp, som kan gå for tidlig?

Hvor mye slim kommer når slimproppen går?

Hvordan ser det ut? Hvitt, gjennomsiktig?

Det kom noe sånt nå, men kanskje det kan være utflod, eller sperm fra igår ( :oops: )

Det kom noe da jeg tørket meg isted, tenkte ikke noe over det, men da det kom mer nå ble jeg litt bekymret.

Konsistensen er vanskelig å beskrive, litt fast på en måte.

Burde jeg ringe sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *nurket*

Det er noe som heter slimpropp ja - og den er som regel blodblandet og geleaktig. kan også være som en tydelig propp/klump. Har selv ingen erfaring med å oppdage at slimproppen går.

Men det er veldig vanlig å få økt utflod i svangerskapet :roll: Jeg ble mer og mer plaget av det senere i svangerskapet, var veldig slimete (unnskyld) :oops: .

Sannsynligvis er det ikke slimproppen som har gått, vanligvis skjer dette en gang etter uke 34 (men det finnes jo unntak).

Det kan som du sier være rester fra gårsdagen, eller rett og slett bare økt utflod. Men hvis du er bekymret er det bedre å ringe en gang for mye enn for lite til føden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Har lest litt om det nå og det står jo at det vanligvis er litt blodaktig, noe det ikke er hos meg :tommelsmil:

Venter vel til imorgen før jeg gjør noe, men ble litt urolig bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke opplevd at slimproppen går, men jeg mener jeg har hørt at det slal være blodstriper i denne slimproppen.

Slimproppen kan også danne seg flere ganger etter at den har gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det med min første.Den kom i tre puljer ca ( litt av gangen ) Det var en `gele klup (ren gele). Helt blank,ikke noe blod i den.Det var ikke som gammel ... Den kom 5 dager før fødselen startet. Men det er vel litt fra menske til menske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...jeg tror det kanskje bar litt (mye) utflod jeg..

Er jo bare i uke 24 nå..Har gått greit i dag, ikke sånn som i går.

Men når du sier det var en geleklump, hvor mye, og stor var den da? Noe du kan sammenlikne med, kanskje en fyrstikkeske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke så stor.Hmm hvordan skal jeg forklare dette.Det var ikke masse i med det kom tre ganger.Så stort som et vanlig sokkertøy men i gele .Den trakk seg ikke inn i undertøyet,bare la seg på utsiden så jeg kunne tørke det bort.He he klarte jeg å forklare meg sånn nogenlude?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Slimproppen min har gått rett før fødselen og vært blodblandet. Tror ikke at det er dne som har gått hos deg. Veldig vanlig med økt/ annerledes utflod i svangerskapet, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke så redd for det lenger, visste bare ikke så mye om det i går.

Fint å lære litt så en ikke er helt uforberedt om det skulle dukke opp noe en ikke ventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slimproppen min gikk når jeg var i uke 30. FIkk helt noia for jeg hadde lest at da kunne fødsel være nærtstående. Neida hun venta til termin datoen før hun kom.

Uansett jeg fikk beskjed fra Føden at så lenge jeg ikke hadde vannaktig utflod var det ingenting å bekymre seg for. Men jeg måtte kutte ut svømminga pga fare for bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til Clea: Slimproppen er en "propp" som dannes i livmormunnen for å forhindre at bakterier trenger opp i livmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...