Gå til innhold

Blodfortynnende og mensen


Anemone94

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på en blodfortynnende som heter Xarelto 20mg, jeg fikk påvist blodpropp i lungen. Dette er andre gangen jeg har mensen med denne medisinen. Første gangen blødde jeg mindre og det varte bare i 3 dager. Nå blør jeg skikkelig kraftig og det har vart i over 7 dager. Jeg føler meg slapp og uvel, klarer ikke sove, huden min er også blå/lilla noen ganger.

Noen som vet eller har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk på Xarelto noen måneder, og merket det samme, altså ekstremt mye mens. Nå har jeg over sju dager til vanlig da, men forskjellen var at det var mye hver eneste dag. Tror ikke det er uvanlig, men jeg ville ringt legen/sykehuset og hørt om du burde komme innom for en sjekk. Det gjorde nemlig jeg, og trombosesykepleieren at veldig bestemt på at man burde ikke nøle med å ta kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på samme medisin, samme dosering. Helt vanlig at mensen er som en foss, bruker tykke bleier fra apoteker! Varer gjerne i en uke, ja. Det er jo fordi man går på den medisinen.

:)

Anonymous poster hash: 62621...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du føler deg uvell og blå/lilla hud ville jeg kontaktet lege for å hvertfall snakke med dem :-)

Anonymous poster hash: d5a78...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du føler deg uvell og blå/lilla hud ville jeg kontaktet lege for å hvertfall snakke med dem :-)

Anonymous poster hash: d5a78...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du føler deg uvell og blå/lilla hud ville jeg kontaktet lege for å hvertfall snakke med dem :-) Anonymous poster hash: d5a78...5f8

Blå/lilla hud er blåmerker og helt vanlig når man går på slike medisiner.

Anonymous poster hash: 62621...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misforsto den litt jeg da. Tenkte mer at huden var så blek at den ble "blåaktig" på en måte. Men leste innlegget litt kjapt, og tenker det uansett er best å høre om hun er usikker på noe og føler seg så uvell. :-)

Anonymous poster hash: d5a78...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...