Gå til innhold

Svidd vinylgulv på bad, leid bolig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har leid en leilighet der det er varmekabler på baderomsgulvet. Det er et kremfarget vinylgulv og der vaskemaskinen står har gulvet blitt helt missfarget.

Det skal sies at det også var missfarget før jeg flyttet inn også, noe huseier også kommenterte, men nå har det blitt enda mer missfarget. Det jeg lurer på da er om huseier kan bruke dette for å holde tilbake depositum når jeg flytter ut?

Anonymous poster hash: aa13b...9a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du dokumentasjon på at det var slik når du flyttet inn? (Bilder) mulig det er en feil med varmekablene, og dette kan ikke du holdes ansvarlig for.

Anonymous poster hash: a98e2...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Er det varmekablene som har svidd belegget?

Har du forsøkt å vaske flekkene med klor, jif eller noe annet flekkfjernende/ blekende?

Misfarging av gulv på punkter der vaskemaskinbena står på gulvet er vanlig, og bør kunne vaskes bort

Anonymous poster hash: 41b1f...8ca
AnonymBruker
Skrevet

Er det varmekablene som har svidd belegget?Har du forsøkt å vaske flekkene med klor, jif eller noe annet flekkfjernende/ blekende? Misfarging av gulv på punkter der vaskemaskinbena står på gulvet er vanlig, og bør kunne vaskes bort Anonymous poster hash:

41b1f...8ca

Vasker badet jevnlig med klor og noe av det har blitt litt bedre, men har ikke vasket der vaskemaskinen står enda men skal prøve å vaske der så snart jeg begynner å flytte.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vet ærlig talt ikke om det går bort, noe av det har gått bort, men akuratt der vaskemaskinen står er det mørkebrunt. Har ingen annen forklaring enn at vaskemaskin + lys vinylgulv + varmekabler en dårlig kombinasjon.

Det var forsåvidt mørkebrunt og før jeg flyttet inn, noe huseier kommenterte siden det det hadde vært vaskemaskin der før. Men tror det har blitt litt værre nå.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hvor varmt har du stilt inn varmekablene? Om du har hatt det veldig varmt (typ 30 grader +), så kan kombinasjonen av at kablene står og varmer og at en gjenstand (trenger ikke være en tung vaskemaskin engang, kan tilogmed bare være en baderomsmatte) står på gulvet være nok til misfarging.

En annen årsak er at varmekablene i utgangspunktet har blitt lagt feil, da skal det veldig lite til før gulvbelegget blir svidd.

Skrevet

I et kollektiv jeg bodde i en gang, var det slike flekker på vinylgulvet ved føttene til vaskemaskinen selv om det ikke var varmekabler i gulvet der.

Det var helt umulig å skrubbe bort, så jeg ga bare opp til slutt. Huseier sa ingenting, men badet var generelt så dårlig at han brydde seg nok ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...