Gå til innhold

Er jeg en elendig mor?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For mennesker som ønsker seg barn, er ikke det naturlig da? Det er en forskjell på egne og andres barn, selv ste-barn.

Jo, det virker sånn på mange. Men jeg hadde ikke vært opptatt av at det skulle være mitt biologiske.

Endret av Berit
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Her slutta jeg å lese.....

Anonymous poster hash: d5327...18d

Og begynte å dømme?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1,5 år er svært tidlig, og kanskje noe av grunnen til at du sitter i den situasjonen?

Søsteren min er på samme måte- får barn raskt i forhold. Selv ventet jeg mange år, og da sier det seg jo selv at man slipper å være relativt ung med flere fedre i bildet.

Jeg tror nok du er en god mor, men kanskje ikke så ansvarlig ellers?

Hva er grunnen til at du fortsatt anser 1,5 år som passelig tid? Det er jo faktisk veldig kort tid, de fleste har jo knapt rukket flytte sammen så tidlig.

Anonymous poster hash: c6c00...953

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville tenkt meg om veldig mange ganger.

Problemet her er kanskje at du går for fort fram. Med to år mellom hvert barn betyr det at du må ha blitt gravid når det forrige barnet var 15 måneder, og dermed umulig kan ha vært lenge sammen med barnefaren. Du er ung ennå, og har alt å tjene på å vente litt denne gangen, du kan jo vurdere på nytt når dere tar vært sammen i 3-4 år?

Jeg tenker uansett ikke at du er en dårlig mor :) Men jeg tenker at du antakelig er veldig impulsiv og kanskje litt naiv. Og det er det ingenting galt i, men greit å være klar over og ta noen forholdsregler (no pun intended).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var du gift med noen av disse?

Anonymous poster hash: 20eed...e86
AnonymBruker
Skrevet

IKKE få flere barn.

Anonymous poster hash: 8cc50...5bc

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Oisann. Jeg tror ikke du er en dårlig mor, utifra det du skriver om her, men.. jeg tenker at det kanskje kan bli litt voldsomt med 4 barn med 4 forskjellige fedre? Sånn for ungenes del også tenker jeg (?). Det blir jo mye.

Og man har aldri noen garanti på at noe forhold kommer til å vare livet ut.

Selv når man har vært sammen i 5 år og velger å få barn, kan det bli slutt etterpå og du blir igjen alenemor, med enda en far å planlegge samvær med.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tenkt at nå vil jeg heller fokusere på de barna jeg har og passe på at de får en bra oppvekst og at de får et godt forhold til fedrene sine (håper de er i bildet og er interessert i ungene sine?). Så hadde jeg heller valgt meg en mann som enten hadde barn fra før eller ikke hadde lyst på egne barn tror jeg.. men det er hva jeg hadde gjort. Du må jo selv finne ut hva som er rett for deg..

Uansett anbefaler jeg å vente til dere har vært sammen noen år, 1,5 år er jo igrunn ingenting spør du meg..

Skrevet

Du er ikke nødvendigvis en dårlig mor, men du har tydeligvis en ganske dårlig dømmekraft. Du trenger vel ikke å få barn med alle du er kjæreste med.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du må bryte det mønsteret med å få barn med mannen kort tid etter at dere traff hverandre (synes ikke 1,5 år er så lenge). Du er i ferd med å gjøre akkurat samme "feilen" en fjerde gang. Det er viktig å kunne lære av erfaring, ikke bare erfare.

Hvorfor skal du ha fire barn? Er ikke tre nok? Må du få barn med alle du møter? Du er da ikke forpliktet til å føde et barn for hver mann du møter. Ta heller vare på de tre barna du allerede har.

Og kanskje en psykolog kan være en idé, for å finne ut hvorfor du har en tendens til å satse alt, og så ryker forholdene.

Anonymous poster hash: 1b2e2...f39

• Liker 2
Skrevet

For mennesker som ønsker seg barn, er ikke det naturlig da? Det er en forskjell på egne og andres barn, selv ste-barn.

Eh..For deg, ja - det betyr dermed ikke at det gjelder alle andre! Har selv en stefar som jeg vet er like glad i meg som sine egne to barn, og det er han som er bestefaren til sønnen min, ikke min egen far. Vet om mange steforeldre som elsker barna like mye selv om man ikke deler samme gener. Noen adopterer til og med.

• Liker 3
Gjest brutal_mann
Skrevet

Eh..For deg, ja - det betyr dermed ikke at det gjelder alle andre! Har selv en stefar som jeg vet er like glad i meg som sine egne to barn, og det er han som er bestefaren til sønnen min, ikke min egen far. Vet om mange steforeldre som elsker barna like mye selv om man ikke deler samme gener. Noen adopterer til og med.

Ja, du har rett i at det er for min del. Vi er alle forskjellige, og for meg og mange andre så er det med egne biologiske barn viktig. det er det jeg tror er tilfellet for mannen til TS også. Det var ikke meningen å fremstille det som om adoptivforeldre ikke elsker alle sine barn.

Skrevet

Ja, du har rett i at det er for min del. Vi er alle forskjellige, og for meg og mange andre så er det med egne biologiske barn viktig. det er det jeg tror er tilfellet for mannen til TS også. Det var ikke meningen å fremstille det som om adoptivforeldre ikke elsker alle sine barn.

Du fremstiller det som om at steforeldre ikke kan elske et barn like mye som et biologisk barn, noe som bare er tull og tøys. Du sier det er mange som føler det slikt, men det er også mange som sitter med motsatt mening!

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Du fremstiller det som om at steforeldre ikke kan elske et barn like mye som et biologisk barn, noe som bare er tull og tøys. Du sier det er mange som føler det slikt, men det er også mange som sitter med motsatt mening!

Som jeg sa, det var ikke meningen å fremstille det slik. Men, jeg forstår behovet for å ha egne biologiske barn. Det var DET som var mitt poeng.

Skrevet

Du er vel ingen elendig mor, men man kan vel trygt si at du har gjort noen dårlige valg. Men det jeg lurer på, hvor lenge var du sammen med hver av disse før dere fikk barn sammen? Synes liksom det er litt relevant å vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde i alle fall ventet litt med å få barn med nåværende samboer.

MEN du er ingen elendig mor på grunn av dette! -det er da så mange barn som vokser opp uten omsorg og kjærlighet.

Du gir sikkert dine barn trygghet og en god oppvekst, og det er det viktigste. Innimellom er det sikkert stunder man skulle ønske det var anderledes, men nå er situasjonen din slik den er, og da gjør du da så godt du kan... -og mer kan ingen forlange :)

Anonymous poster hash: 30571...9fb

Gjest Heartbeat
Skrevet

Da jeg var yngre satt jeg barnevakt for ei med 6 barn med 5 forskjellige ferde. De to med samme far var tvillinger.

Jeg har selv barn med tre forskjellige fedre. Ble mor ekstremt ung. Du er ikke noen dårlig mor, men bør vente for å se det an. Om 3-4 år vet du mer om du vil satse videre på den mannen :)

Man vokser på erfaringer vet du . Nå vet du bedre og har innsikt ser det ut til :)

Skrevet

Hvor lenge var du sammen med de forrige kjærestene før du ble gravid?

Hvor lenge var du sammen med de forrige kjærestene før det ble slutt?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge var du sammen med de andre før dere fikk barn og hvor lenge har du vært sammen med din nåværende kjæreste?

Siden du er så ung så kan det høres ut som om du ikke kjente de andre så godt før du ble gravid med de og at det ikke var så stort opphold mellom forholdene.

Ville ventet ganske lenge og sett om forholdet holdt seg bra før jeg ville vurdert å få et barn til hvis jeg var i dine sko. Det er jo ikke bare du som sitter igjen med 4 barn med 4 forskjellige menn om dette skjærer seg. Barna rammes jo også av dette. Det må være veldig slitsomt for både deg og barna å forholde dere til så mange fedre.

Har selv et barn fra tidligere forhold og møtte ny mann mens barnet mitt var lite. Vi kan ikke få fler barn slik ting er nå, men for mannen min gjør ikke det noe. Han har jo et barn og er kjempe glad for det. Selvom det ikke er hans biologiske.

Anonymous poster hash: 5aa43...4e2

Skrevet

Og begynte å dømme?

Ikke jeg som skrev det men hvordan kan man IKKE dømme noen som har 3 barn med 3 ulike fedre og vurderer nr 4 med mann nr 4 ! Hun er 28 år!

Vitner ikke akkurat på god dømmekraft ( for å si det pent!)

Til ts: du har vært sammen med denne nye typen i 1.5 år, det er INGENTING. Vent i 5 år til.

• Liker 1
Gjest Violetta
Skrevet

Ikke jeg som skrev det men hvordan kan man IKKE dømme noen som har 3 barn med 3 ulike fedre og vurderer nr 4 med mann nr 4 ! Hun er 28 år!

Vitner ikke akkurat på god dømmekraft ( for å si det pent!)

Til ts: du har vært sammen med denne nye typen i 1.5 år, det er INGENTING. Vent i 5 år til.

Hvilken rett har du til å heve deg over andre mennesker? Hun harkkanskje ikke verdens beste dømmekraft, men du har sikkert dine mangler du og. Hun kan være en veldig god mor selv om barna har forskjellige fedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...