Gå til innhold

Er jeg en elendig mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg er en dame på 28 år. Jeg har vært veldig uheldig med alle mine kjærester opp igjennom tiden, og sitter igjen alene med 3 barn med forskjellige fedre.

De tre jeg har barn med, er menn jeg alltid har tenkt at jeg kommer til å få en fremtid med. Men så viser det seg at de er helt annerledes enn hva jeg tenkte etter at en unge har kommet til verden.

Føler meg som en drittmor pga dette, fordet om jeg VET at mine barn har et stabilt hjem hos meg, og får alt de trenger.

Men saken er det at jeg har en kjæreste også oppi alt dette her. Han er en snill og god person, og har lyst på barn med meg. Han har ingen fra før, men er veldig flink med ungene mine :)

Men jeg vet rett og slett ikke om jeg våger, er så redd for at det samme skal skje igjen, og at det å få barn og blir forlatt etterpå skal bli en vane.. At jeg til slutt sitter igjen med 10 barn, med 10 forskjellige fedre. Er så lei, og vil bare kunne stole på denne mannen jeg har funnet nå. :(

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: a2311...fb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og sitter igjen alene med 3 barn med forskjellige fedre.

Her slutta jeg å lese.....

Anonymous poster hash: d5327...18d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt fire barn med fire forskjellige menn! Bare logistikken ifb sambær osv må jo være et mareritt.

Hvor lenge har du vært sammen med den nye? Kjenner du ham godt nok til å i det hele tatt vurdere dette?

Anonymous poster hash: ed188...274

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Samvær*

Anonymous poster hash: ed188...274

Skrevet

Det gjør ikke deg til en elendig mor, men fire forskjellige fedre.... Jeg må innrømme at det er veldig spesielt..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at han kanskje har lyst på egne barn, men hva med å adoptere noen av dine?? Er de andre fedrene fortsatt i bilde? Siden du bare er 28 må jo barna være fortsatt ganske små. Hvis jeg tar utgangspunkt i at du hvertfall var 20 når du fikk nr 1 (fordi du så en framtid med faren), så kan jeg jo bare gjette på at du fikk nr 2 når du var ca 23, og nr 3 når du var ca 26?? Er ganske sykt å finne 3 menn du skal tilbringe livet med på 6 år.

Hvis du skal få et barn til, så gift deg først.

Anonymous poster hash: bf89d...be1
  • Liker 4
Gjest Evans
Skrevet

Alle gode ting er fire ;)

Det virker jo som du oppriktig trodde at den du fikk barn med skulle være den du skulle være med livet ut, og at ting ikke ble som du trodde kan du jo ikke alltid klandres for.

Men det er vel ingen hast med et barn til? Du er 28 og har fortsatt en god del år til på deg. Bor dere sammen? Eier dere hus sammen osv, osv? Har dere vært sammen lenge?

Gjest Malanthor
Skrevet

Ja virkelig. Her er det klart på tide at TS begynner og tenke før hun setter seg ned ruger på enda et egg.

Skrevet

Altså.. Hvor lenge er det snakk om? Hvor lenge var du sammen med de 3 andre fedrene før du fikk barn med dem? Og hvor lenge har du vært sammen med han nye nå?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna mine er 3,5 og 7 år. Jeg og min nåværende kjærest har et hus sammen. Det er jeg som eier det, men han bor her og betaler like mye. Vi har vært sammen i 1,5 år. Jeg vet at jeg ikke burde få barn me han nå, men jeg er redd uansett om vi venter 2 eller 5 år.

Ts

Gjest Evans
Skrevet

Barna mine er 3,5 og 7 år. Jeg og min nåværende kjærest har et hus sammen. Det er jeg som eier det, men han bor her og betaler like mye. Vi har vært sammen i 1,5 år. Jeg vet at jeg ikke burde få barn me han nå, men jeg er redd uansett om vi venter 2 eller 5 år.

Ts

Da syns jeg du kan vente 2-5 år, så ser du hvordan situasjonen er da :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke få unger med ham nå iallefall. Du kan jo ikke ha vært sammen med disse barnefedrene så alt for lenge siden du er såpass ung og det er såpass kort tid mellom barna. Ta det med ro og se an om forholdet er like sterkt om 2-3 år.

Anonymous poster hash: bd890...b71
  • Liker 3
Skrevet

Ts

Er umulig for deg å si om du vil være redd om 2 eller 5 år. Du kan tru at du vil være det, men det å spå fremtiden har vist seg å være ganske vanskelig.

Uansett, vent de 2 eller 5 årene før du får barn med ham.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Valgte du å bli gravid alle gangene? Vet ikke hva slags mor du er,men du er ikke flink med forhold i ihvertfall. Du er redd for at du kanskje gjør den samme feilen igjen. Og jeg mener på at hvis du har brent deg tre ganger, hadde jeg IKKE valgt å ha barn med en jeg kun har vært sammen med i 1,5 år!

har du egentlig lyst på unge nummer fire?

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva er de positive og negative forskjellene med denne mannen i forhold til de tre andre?

Skrevet (endret)

Det er jo opp til deg, men du må forberede deg på enda mer fordommer om du får en fjerde unge med en fjerde mann. Er du redd så virker det jo som at du egentlig ikke vil, og magefølelsen skal man gjerne høre på. Har forresten de andre fedrene jevnlig samvær og er/vil typen din nå være like god stefar for de som han evnt vil være god far for den dere evnt vil få??

Endret av Frisørdama
Gjest Coolaid
Skrevet

Hei alle sammen. Jeg er en dame på 28 år. Jeg har vært veldig uheldig med alle mine kjærester opp igjennom tiden, og sitter igjen alene med 3 barn med forskjellige fedre.

De tre jeg har barn med, er menn jeg alltid har tenkt at jeg kommer til å få en fremtid med. Men så viser det seg at de er helt annerledes enn hva jeg tenkte etter at en unge har kommet til verden.

Føler meg som en drittmor pga dette, fordet om jeg VET at mine barn har et stabilt hjem hos meg, og får alt de trenger.

Men saken er det at jeg har en kjæreste også oppi alt dette her. Han er en snill og god person, og har lyst på barn med meg. Han har ingen fra før, men er veldig flink med ungene mine :)

Men jeg vet rett og slett ikke om jeg våger, er så redd for at det samme skal skje igjen, og at det å få barn og blir forlatt etterpå skal bli en vane.. At jeg til slutt sitter igjen med 10 barn, med 10 forskjellige fedre. Er så lei, og vil bare kunne stole på denne mannen jeg har funnet nå. :(

Hva hadde dere gjort?

Det at du reflekterer over dette betyr at du er på rett vei. Du har flere forhold bak deg med ulike menn som du har fått barn sammen med, og nå lurer du på å få et barn til med en snill og grei mann.

Jeg tror du skal si deg fornøyd for øyeblikket og heller finne ut hva du kan gjøre annerledes i livet videre. Jeg syns du skal stole på deg selv når du sier at barna dine har det bra. Du er helst sikkert en flink mor so de kommer til å sette pris på når de blir voksen. Du er ikke noe drittmor fordi du har barn med tre menn, men du har noen i livet ditt som gjør at det blir sånn. Det kan være alt fra at du er naiv, plukker ut dårlige menn, er en dårlig menneskekjenner, ikke fikser relasjoner så lett osv... det kan være mange ting som gjør at du er der du er i dag.

For meg blir det feil å fortsette slik du gjør nå. Gi deg selv en pause og vær fornøyd med det du har i dag. Dersom kjæresten din virkelig er en bra mann og elsker deg, vil han kunne vente med barn til du har jobbet mer med deg selv og er klar. Kanskje du kunne ta kontakt med en psykolog og finne mer ut av deg selv ?

Ta kontroll over livet ditt, ikke la tilfeldighetene styre mer.

Skrevet

Har du egentlig lyst på flere barn? Har han så lyst å ha sitt/sine biologiske barn?

Jeg hadde syntes 3 barn var nok uansett. Men du vil gjerne ha flere? Er det så viktig å ha barn der barnet er deres biologiske? Evt hvorfor?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ventet litt. 1,5år er jo ikke spesielt lenge.. ikke hopp i noe før det har gått et par år til, synes jeg!

• Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Har du egentlig lyst på flere barn? Har han så lyst å ha sitt/sine biologiske barn?

Jeg hadde syntes 3 barn var nok uansett. Men du vil gjerne ha flere? Er det så viktig å ha barn der barnet er deres biologiske? Evt hvorfor?

For mennesker som ønsker seg barn, er ikke det naturlig da? Det er en forskjell på egne og andres barn, selv ste-barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...