Gå til innhold

Shopping i London - kan dere gi meg noen gode tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til London med en venninne på lørdag, og en av tingene vi har tenkt å gjøre der er å shoppe.

Min stil er klassisk feminin og sporty og jeg har lyst til å handle både jakker/trenchcoats, fine topper og kjoler, sandaler, solbriller, veske og så videre.

Hvilke butikker har de i London som dere kan anbefale og som kanskje fører merker man ikke finner overalt i Norge?

Og hva er billigere å kjøpe i England av merker? Marc by Marc Jacobs?

Setter stor pris på noen gode tips! Sitter og googler nå, men vet ikke hvor jeg skal begynne… :)



Anonymous poster hash: 57d05...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Kunne en tur innom her være noe?

Mange merker, gode kvaliteter, anbefales varmt.

Fører varer fra følgende designere: Lenke

De har 4 fysiske butikker, så er det av interesse så bruk den lenkede siden til å finne den som er nærmest den lokasjonen i London du/dere skal bo på.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær i London er ikke noe særlig billigere enn i Norge, men du kan spare en del på merker som Levi's, Nike, Vans osv.

Du bør sjekke ut butikkene i Oxford Street og Regent Street. Her har du mange kjedebutikker, noe har vi i Norge, andre ikke. Kjøpesenteret Selfridges ligger langs Oxford Street, og nærmeste t-banestasjon er Bond Street. Kjøpesentrene Harrods og Harvey Nichols fører luksusvarer, Selfridges også. I tillegg har de to store kjøpesentre litt utenfor London(tar ikke lang tid med t-bane), Westfield. Du har ett i Stratford(Øst-London) og ett nær Wood Lane eller White City(to t-banestasjoner som ligger veldig nære, du vil se skilt til kjøpesenteret fra stasjonene, veldig lett å finne. Vest-London). Er vel to av de største kjøpesenterene i Europa, og du finner alt fra billigere butikker til dyrere. Anbefaler Westfield i vest. Ellers har du Carnaby Street som ligger rett ved Regent Street, der har du mange fine butikker.

Bydelene Chelsea og Kensington har mange fine, men dyrere butikker.

Anbefaler også Portobello Road Market, som ligger i Notting Hill, hvor man finner mye vintage og har mange koselige cafeer.

Kos dere! :)



Anonymous poster hash: a60a0...a34
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilke budsjett du har. Jeg anbefaler bicester village. Outlet en time utfor London som har masse forskjellige merker. Kjøpte dress fra Hugo Boss til ca halv pris av vanlig pris inne i london.

Kan gjøre mange kupp!

ellers anbefales som nevnt over kjøpesenteret Westfield hvis det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg kan anbefale shoppingsenteret Westfield i Shepherd's Bush. Der har de alt! Både litt rimeligere butikker som River Island, New Look etc og litt mer fancy butikker. Kensington high street har mange fine og eksklusive butikker. New Bond street har masse designbutikker som Ralph Lauren, Mulberry, Armani osv, men spesielt billig er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler New Look, Forelver 21 og River Island som er rimelige kjedebutikker, men med et veldig godt utvalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine tips, dere! Flere av dem ble brukt i helgen, og vi kom til slutt hjem med meget fulle kofferter ;)



Anonymous poster hash: 57d05...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...