AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #21 Skrevet 30. mai 2014 Jeg har følgende filosofi: Hold lista lavest mulig, lengst mulig Det betyr at kun besteforeldrene kom til kake de to første årene. Da han fylte tre inviterte vi et nabobarn, og i år som han fyller fire blir det første året med barnebursdag. Ungen har vært såre fornøyd alle gangene. Min erfaring er at de ikke har så store forventninger og at de fort blir overveldet av hele greia. Nå skal det sies at jeg heller ikke er veldig opptatt av festligheter. Jeg liker godt å bake, men å planlegge smådetaljer er ikke særlig interessant... Og særlig ikke når bursdagbarnet gir blaffen også. Støtter denne! Bursdagskravene blir større år for år, så det er et smart trekk å holde den lista lavest mulig, lengst mulig. Anonymous poster hash: a74b9...092
Amens Skrevet 30. mai 2014 #22 Skrevet 30. mai 2014 Jeg tenker på å arrangere en litt overdådig bursdagsfeiring til vesla når den tid kommer, invitere hele familien og dekke langbord med masse kaker og pynt. Vi skal ikke ha dåp og helle ikke noen navnefest, men det hadde vært stas med en feiring likevel. Det blir mer vanlige bursdager etterhvert som hun blir eldre og skal ha klassefester og slikt;)
Gjest Jørild Skrevet 30. mai 2014 #23 Skrevet 30. mai 2014 Vi feirer skikkelig ettårsdag, men så diller vi heller ikke med dåp. Å feire overgang fra baby til barn, der man samler slekt og venner, koser seg og spiser kake er mye mer fornuftig en å lyve i kirken. Likevel er det få som stusser på fargekordinerte dåpsfester.
Teriyaki Skrevet 30. mai 2014 #24 Skrevet 30. mai 2014 Vi hadde vel totalt 20-25 gjester i huttens toårsdag. Fordelt på tre selskap i løpet av en helg. det ene selskapet var det venner av oss med barn som vi er mye med i hverdagen. De to andre var familieselskap. Hadde ostekake, gulrotkake, båt (sjokolade) kake, boller og rundstykker. Mulig svigermor tok med ei oreokake og. Huksker ikke. Ellers var det bare litt ballonger, og vi hadde det hjemme. Synes det er koselig.
Jade Skrevet 30. mai 2014 #25 Skrevet 30. mai 2014 Vi inviterte til familiebesøk og hadde langpannesjokoladekake og noen andre kaker. Pyntet med ballonger og hadde gøye pappfat og pappkrus med lokk til barna. Når de begynner å invitere fra barnehagen, så blir det mer avansert bursdagskake, type fotballbane, sjørøverskute osv. Perfekt blir det ikke, men ungene synes det er kjempegøy, og det er det som teller Bilde av kaken i beste vinkel blir muligens delt på Facebook/instagram
Hedda-78 Skrevet 30. mai 2014 #26 Skrevet 30. mai 2014 Vi hadde en slags avslutning av barselgruppa med ettårsdag for hvert av barna (de var født sammen mnd, tror jeg). Barselgruppa pleide å samles til lunsj hjemme hos hverandre på omgang, så ettårsdagen var siste gangen jeg inviterte barselgruppa. Tror jeg hadde boller og en muffins til hver. Nå skal vi ha bursdag igjen snart (4 år) og har invitert noen fra bhg. Det blir IKKE sjørøverskutekake, cakepops og hjemmedesigna godteposer uansett, altså! Det blir pølse i brød, langpannekake og noen ballonger utover stuegulvet.
Cinzia Skrevet 30. mai 2014 #27 Skrevet 30. mai 2014 Vi hadde vært ufrivillig barnløse i mange år da vi endelig fikk vår etterlengtede datter, så da hun hadde sin første bursdag, syntes jeg det var stort å endelig få arrangere bursdag. Det tok slettes ikke av og vi hadde kun familieselskap, men jeg kan godt forstå at enkelte ønsker å gjøre mye ut av det. Selv om jenta vår egentlig ikke husker noe fra feiringa, ser hun ofte på bilder og vet at hun fikk sommerfuglkake og smakte is for første gang den dagen.
Jade Skrevet 30. mai 2014 #28 Skrevet 30. mai 2014 Man lager gjerne litt ekstra stas på bursdager uansett. Det første året er gjerne vel så mye for foreldrene og storesøsken sin skyld. Og ikke noe galt i det Kjekt for barnet å se tilbake i albumet sitt også
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #29 Skrevet 31. mai 2014 De gjør det fordi de tror det gjør dem til bedre foreldre. Noe det ikke gjør.Anonymous poster hash: f4998...689
Jade Skrevet 31. mai 2014 #30 Skrevet 31. mai 2014 De gjør det fordi de tror det gjør dem til bedre foreldre. Noe det ikke gjør.Anonymous poster hash: f4998...689 Oj, det visste jeg ikke :O Heretter blir bursdagene feiret med ferdigrullekake fra Rema, servert i neven på tørkepapir. Makan til selvsentrerte foreldre som våger å lage cupcakes og barnetv-kaker til ettårsdagsfeiringene!! 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #31 Skrevet 31. mai 2014 De gjør det fordi de tror det gjør dem til bedre foreldre. Noe det ikke gjør.Anonymous poster hash: f4998...689 Ja, selvfølgelig er det derfor jeg gjør det Det kan jo ikke være fordi jeg liker det.Anonymous poster hash: 908b7...3d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå