Gå til innhold

Hva feiler det deg i dag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er stort sett veldig frisk,(aldri borte fra jobb), men har nesten alltid et eller annet kroppslig som er litt på "ustell". Gått 2 uker med en vaginalblødning (som ikke var menstruasjon), som heldigvis gikk bort før jeg kom så langt at jeg bestilte legeundersøkelse. Kunne jo vært kreft i worst case scenario! Etter 1 dag helt uten en eneste "plage", så klarte jeg å pådra meg en strekk under venstre skulderblad i.f.m. trening. Nå er det ganske vondt! Andre ting som kan feile meg med jevne og ujevne mellomrom er:

- stiv i nakken

- vondt i halsen

- forstoppelse

- ukontrollert matsug

- sår i nesen

- munnsår

- forstoppelsesplager

- søvnvansker(å ikke sove en hel natt)

- kvalme

- kvise

- tørr, rød hud

- gnagsår

- blåmerker og små rifter/kutt viss jeg slår meg

- vondt i en fing viss jeg har bitt en negl for langt ned..

- UVI- svært sjelden pga grundige forhåndsregler

- bakrus

-........++

Er det bare meg, eller er det normalt å alltid feile "noe"??

Kjenn etter: hva feiler det deg i dag??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige. Jeg feiler sjelden noe. Men sleit med daglig hodepine i nesten ti år, så jeg føler jeg har fått min "kvote" ;-) Ellers har jeg alltid tett nese, men det har jeg lært meg å leve med. Kjenner både folk som "aldri" går til lege, og folk som stadig feiler noe. Virker som de har hatt det meste. Enten er de ekstremt uheldige, eller så spiller vel psyken litt for mye inn...

Anonymous poster hash: ff527...7af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel også litt om terskel på hva man mener klassifiseres som at det "feiler meg noe". Om man setter kviser og blåmerker og slikt småtterier på den listen så vil vel de fleste feile noe hele tiden....

Anonymous poster hash: 699c7...503

• Liker 2
Skrevet

Kan forøvrig presisere at jeg ikke er en "sutrer". Mine små vondter er ikke noe jeg prater om til folk. Jeg holder det for meg selv. Jeg er veldig bevisst på kroppen, dens kilde til nytelse og ubehag, så det er ikke noe jeg kommer utenom at jeg stort sett daglig må deale med et eller annet uhumskheter.. Kan til og med se det positive i det. "I dag har jeg litt vondt i neglen jeg bet for mye på i går", eller "søren for at jeg reiv av den skorpen så jeg fikk et sår som blør".. Takk for at det ikke er verre liksom!! Veldig takknemlig for den fantastiske kroppen min, som gir meg tilbakemeldinger ved den minste ting- positivt eller negativt! Føler meg levende!!

AnonymBruker
Skrevet

Tror de fleste feiler noe av og til. Helt normalt! Jeg har tinnitus (kronisk), og har ofte vondt i hodet.

Anonymous poster hash: ba585...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå har jeg greid å bli syk og få influensa. Er syk kanskje en gang i året, men er sjeldent borte fra jobb.

Ellers sliter jeg med mageproblemer, og jeg har alltid hatt ømfintlig mage som reagerer på mye. Lurer på å endelig gå til legen med det, for det kan kanskje være en intoleranse eller noe annet. Er i hvert fall ofte oppblåst, har luft og en mage som generelt er i ulage.

Var forresten en periode hvor jeg hele tiden prøvde å finne ut om det var noe galt med meg, men det å sitte og google fører jo ikke noe bra med seg.

Anonymous poster hash: 9b09e...bf7

Skrevet

Hehe kjenner meg igjen. Det er liksom det ene eller det andre uansett hva. Jeg kan ha vondt i magen en dag, neste er rygg og nakke stiv og ukomfortabel, en periode har jeg problemer med å sove, en annen sliter jeg med humørsvingninger (av opplagte grunner). Så har jeg fremtredende, hvite flekker i huden, så har jeg kviser, så går de bort og jeg får vondt i anklene. Så forsvinner det og huden min blir plutselig kjempeirritert av barbering en periode. Så forsvinner følsomheten min der litt og jeg får influensa (nå skal jeg sies at jeg får influensa - eller influensaliknende symptomer og sykdom - veldig ofte). Så er plutselig eggløsningen min kjempevond en periode (cyster), så går det over og blosukkeret mitt er på bånn og jeg sliter med svimmel- og døsighet.

Trikset mine damer, er å ikke klage over disse plagene hele tiden, for selv om de virker konstante, så trenger ikke alle høre om dem. Det har jeg merket at den eldre generasjonen i min familie ikke har plukket opp - de eeelsker å prate om plagene sine, og jeg vet hvor slitsomt det er å høre på så jeg holder mine utbroderinger om mine plager til minimum, og bare til mine aller nærmeste (mine to bestevenninner og mamma - sistnevnte fordi hun er guru og kan veilede meg i riktig retning for å bli kvitt nyeste plage. Funker som oftest også). :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...