Gå til innhold

Mødre, jeg trenger tips fra dere :-D


Fugleskremsel

Anbefalte innlegg

Min beste venninne har nettop fått en liten jente, og det begynner å nærme seg besøkstid:-)

Jeg er ute etter en gave jeg kan gi henne, som er bare til henne :-) jeg har ikke født noe barn selv...så aner ikke hva hun kunne hatt ekstra glede av nå som hun må priotere noe helt annet enn seg selv:-P

Derfor lurer jeg på om noen med bedre erfaring enn meg på området, kan komme med noen tips om hva som er en lur gave til en nybakt mamma:-D

Skal såklart kjøpe noe koselig til lilletupp og, men har lyst å gjøre litt ekstra stas på mor i huset;-)

Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe meg littegranna:-) på forhånd takk<3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinneline

Jeg kjøper alltid en liten "goodiebag" til mine venninner når de har fått barn.

Handler litt forskjellig, både til babyen og til moren. Kan handle bleier, ammeinnlegg, sokker, body, lue osv. Til mor legger jeg ofte i noe å lese på (magasin/ukeblad/sladderblad), bodyloation, sunt snacks (gode frukter osv). Alt ettersom hva mine venninner liker. Prøver å kjøpe noe jeg vet de får bruk for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nøtter, magasiner, duftlys, neglelakker, gavekort på spa og litt sånne ting til egenpleie. Det var utrolig deilig. Og til lille fikk jeg aaaltfor mye klær i størrelse nyfødt, og også endel klær i litt større størrelse men beregnet for helt feil sesong i forhold til når barnet ville passe dem. Noe litt mer gjennomtenkt til henne hadde vært fint. Hadde også alt av ammeinnlegg og diverse som man trenger, men det fikk jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis? :nigo: Eller en tv-serie som hun kan se på mens hun ammer? Egenpleie står altlid høyt på lista hos en nybakt mamma, de fleste av oss føler seg ganske ufreshe etter å gått høygravid, og født et barn. Tiden etterpå rår jo av lite søvn, såre brystvorter og gulp på det meste av klær. Jeg satte iallefall stor pris på å klippe håret mitt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Ørepropper. Det er faktisk noe av det jeg har hatt mest bruk for etter at vi fikk barn.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt av disse trådene, og jeg ser mange ting går igjen.

Da spesielt "dameblader" og ting som neglelakk/parfyme osv.

Man bør se an den kvinnen det gjelder, for jeg leser virkelig ikke dameblader og synes det er noe fordummende søppel ;)

Derimot fikk jeg en fin bok, eneste problem er at jeg aldri har tid til å lese den :P

Neglelakk og andre ting med parfyme/kjemikalier anbefales ikke da spedbarn/babyer har veldig sterk luktesans og skal lukte mamma, ikke parfyme eller få inn det som faktisk er skadelige kjemikalier.

Selv de trygge neglelakkene lukter veldig sterkt.

Ørepropper er faktisk et bra tips, men vet ikke om alle setter så pris på det ;) Til en mor med kolikkbarn er det nok en lifesaver.

Farget leppepomade hadde jeg blitt glad for, har så lite tid til sminking- og det slår to fluer i en smekk. Og en god, feit uparfymert håndkrem siden man vasker hendene utrolig mye.

Jeg kunne ikke amme, men i forsøksperioden var Purelan uunnværlig. Ullinnlegg også.

Anonymous poster hash: 503c4...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinneline

Har lest litt av disse trådene, og jeg ser mange ting går igjen.

Da spesielt "dameblader" og ting som neglelakk/parfyme osv.

Man bør se an den kvinnen det gjelder, for jeg leser virkelig ikke dameblader og synes det er noe fordummende søppel ;)

Derimot fikk jeg en fin bok, eneste problem er at jeg aldri har tid til å lese den :P

Neglelakk og andre ting med parfyme/kjemikalier anbefales ikke da spedbarn/babyer har veldig sterk luktesans og skal lukte mamma, ikke parfyme eller få inn det som faktisk er skadelige kjemikalier.

Selv de trygge neglelakkene lukter veldig sterkt.

Ørepropper er faktisk et bra tips, men vet ikke om alle setter så pris på det ;) Til en mor med kolikkbarn er det nok en lifesaver.

Farget leppepomade hadde jeg blitt glad for, har så lite tid til sminking- og det slår to fluer i en smekk. Og en god, feit uparfymert håndkrem siden man vasker hendene utrolig mye.

Jeg kunne ikke amme, men i forsøksperioden var Purelan uunnværlig. Ullinnlegg også.

Anonymous poster hash: 503c4...1f5

Ja, det er nettopp det :) Man må kjenne sine venner for å vite hva som ville vært en fin gave. Jeg har ei som leser alt av slike sladderblar, og ei som ikke leser noe som helst. Jeg hadde heller ikke blitt glad for et blad, men ville satt stor pris på en god bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Får se om jeg finner på noe luddig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre her sier, så syntes jeg det var deilig med noe innen egenpleie og velvære, men jeg hadde også blitt ordentlig glad for en lydbok som jeg kunne høre på mens jeg ammet. De tre første månedene hadde jeg nesten følelsen av at jeg bodde i sofaen med puppen fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte utrolig stor pris på gode kremer, ansiktsmasker og slikt i barseltiden. Lydbok var også en veldig god idé! Magasiner og konfekt var også gull verdt husker jeg.

Anonymous poster hash: 5105f...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amme-te

Leppepomade

En fin drikkeflaske

En god bok/blad/lydbok

Kleenex

Snop

Blomster (ikke oppkuttet, men til potte for de varer lengre)

Et fint armbånd eller øredobber (ikke juggel fra H&M, men ikke dyrt fra gullsmed heller)

Ansiktsmaske

Øyemaske (sånn som kan kjøles ned i kjøleskap og legges på hovne øyne)



Anonymous poster hash: da559...e3d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste gaven jeg kunne fått var hjelp med husarbeid, klesvask o.l :P jeg fikk sånne goodiebags, men jeg fikk så vidt tid til å se i dem, hadde så mye annet. Alenemor og med en baby som aldri sov mer enn 30 min sammenhengende..



Anonymous poster hash: 25c5a...b66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippekort på trilleturer? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne ta med babyen på trilletur en gang i blant slik at jeg kunne få sove. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klippekort på trilleturer? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne ta med babyen på trilletur en gang i blant slik at jeg kunne få sove. :)

Genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippekort på trilleturer? Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne ta med babyen på trilletur en gang i blant slik at jeg kunne få sove. :)

Det hørtes kjempe lurt ut, dessverre så er det et stykke å reise for å besøke henne :S men vi får vel tikset det til på et vis :D

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg kjøper med noe mat som jeg kan lage, og egenpleieprodukter(hårkur og ansiktsmaske f.eks.) til henne, så hun kan lene seg litt tilbake i sofaen mens jeg ordner mat til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva om jeg kjøper med noe mat som jeg kan lage, og egenpleieprodukter(hårkur og ansiktsmaske f.eks.) til henne, så hun kan lene seg litt tilbake i sofaen mens jeg ordner mat til oss?

Det hadde jeg satt stor pris på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...