AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har nylig kjøpt meg iskremmaskin, og tenkte jeg skulle lage meg is i kveld - men jeg har glemt å kjøpe fløte! Jeg har derimot melk, men kan jeg bruke det tro? Noen som har oppskrifter (1liter) som jeg kan lage med melk? Anonymous poster hash: 937ab...8f0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Tror ikke det blir det samme, ikke bare på konstitensen men smaken også. Gå å kjøp nå Anonymous poster hash: b2867...a99 1
Pierre Gynt Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Italiensk is (gelato) lages med melk og ikke fløte. I utgangspunktet foretrekker jeg melkeis framfor fløteis - smaken blir mye friskere og mer intens. Men for å få kunne lage dette hjemme, må man ha spesielle ingredienser, som diverse stabilisatorer og annen søtning enn sukker (altså sukrose). Har du ikke det, blir isen fort for hard. Det hjelper ikke å la den stå på kjøkkenbenken heller, for den smelter til melk igjen før isen er myk til å spises.
Brunhilde Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Italiensk is (gelato) lages med melk og ikke fløte. I utgangspunktet foretrekker jeg melkeis framfor fløteis - smaken blir mye friskere og mer intens. Men for å få kunne lage dette hjemme, må man ha spesielle ingredienser, som diverse stabilisatorer og annen søtning enn sukker (altså sukrose). Har du ikke det, blir isen fort for hard. Det hjelper ikke å la den stå på kjøkkenbenken heller, for den smelter til melk igjen før isen er myk til å spises. Sukrose er sukker.
Pierre Gynt Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Sukrose er sukker. Det var det jeg forsøkte å skrive - man trenger annen søtning enn vanlig sukker, og da tenker jeg på vanlig bordsukker, altså sukrose. Dextrose f.eks.
Brunhilde Skrevet 5. juni 2014 #6 Skrevet 5. juni 2014 Det var det jeg forsøkte å skrive - man trenger annen søtning enn vanlig sukker, og da tenker jeg på vanlig bordsukker, altså sukrose. Dextrose f.eks. Jeg tolket setningen din annerledes, beklager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå