Gå til innhold

Fjerning av livmorslimhinne.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om denne posten passer inn her eller under en annen kategori.

Er noen vet om de gjør dette i Norge? Legen jeg snakket med kunne ikke gi noe sikkert svar. Så på et tv-program fra USA der de utførte denne operasjonen (ablation) for å fjerne slimhinnen i livmoren. Det ble anbefalt for de med kraftige og uregelmessige blødninger fordi det gir mindre eller ingen blødninger etter operasjonen.

Anonymous poster hash: dc9d4...7be
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest om at det gjøres her i Norge også. Du trenger nok en henvisning til en gynekologisk avdeling på et (større) sykehus i Norge.

Anonymous poster hash: 69a8a...89e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjøres her i Norge.

Jeg fikk tilbud om det pga store smerter. Men siden man nesten garantert blir steril så valgte jeg å ikke gjøre det.

Anonymous poster hash: d17d8...a16
Skrevet

Usikker på om denne posten passer inn her eller under en annen kategori.

Er noen vet om de gjør dette i Norge? Legen jeg snakket med kunne ikke gi noe sikkert svar. Så på et tv-program fra USA der de utførte denne operasjonen (ablation) for å fjerne slimhinnen i livmoren. Det ble anbefalt for de med kraftige og uregelmessige blødninger fordi det gir mindre eller ingen blødninger etter operasjonen.

Anonymous poster hash: dc9d4...7be

Det gjøres her i Norge også. Jeg har fått det utført. Resultatet kan variere, men for meg virket det helt fantastisk. Jeg ble nesten helt kvitt mensen. Har bare hatt miniblødninger etter inngrepet, men som sagt - det er ikke alle det virker på. Noen mister mensen helt, de aller fleste mister mellom 20 og 80% av den tror jeg det var, og resten opplever minimal bedring.

Jeg var som sagt blant dem det fungerte bra på.

Det er riktig at man vil kunne få (store) vanskeligheter med å bli gravid etter et slikt inngrep, men helt steril blir man ikke. For min del hadde imidlertid ikke dette noe å si for for det første har jeg aldri ønsket meg barn og for det annet begynte jeg å nærme meg overgangsalderen da inngrepet ble foretatt.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vondt etterpå?

Anonymous poster hash: b9f4a...b41
Skrevet

Ikke spesielt vondt, men jeg var ganske dårlig rett etter operasjonen. (Men fikk fjernet noen cyster samtidig, så det ble litt omfattende på meg.)

Dessuten var det sabla upraktisk i noen uker etterpå for det blødde og væsket så jeg mener å huske jeg gikk konstant med bind i 5 uker. Men det grodde jo etterhvert og siden da så har jeg hatt et mye enklere liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...