Gjest Ciegus Skrevet 29. mai 2014 #21 Skrevet 29. mai 2014 Da gir du for det dere har råd til og er komfortable med. Betyr det bare dette albumet, så blir det slik. Og jeg hadde droppet den frisørtimen, altså. Vil hun at du skal ha håret på en spesiell måte får hun spandere. Bare si at du ikke har råd. Fullstendig urimelig om hun skulle bli sur for det. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #22 Skrevet 29. mai 2014 Synes det er synd at det blir tolket slik det ble tolket ovenfor. Selvsagt (!!) ønsker jeg å gi for å gi. Jeg elsker å gi gaver og bruke tid på å finne noe som er helt perfekt. Jeg har lyst til å gi en kjempe flott gave, men økonomien er ikke særlig god akkurat nå. Kjolen måtte kjøpes fordi bruden ønsket akkurat den, og jeg må til dyr frisør for å få håret satt opp i riktig frisyre slik bruden ønsker. Jeg glemte også å nevne at jeg hadde ca. 900 kr. i utgifter for å få bruden hjem til utdrikningslaget. Denne utgiften nektet de andre venninnene hennes å dele på Vi må også betale for å kjøre langt + overnatting i forbindelse med bryllupet. Poenget er at jeg virkelig vil gi noe fint.. men for å være ærlig har jeg ikke råd til gave, men får prøve å skrape sammen noe. Anonymous poster hash: 51619...746 Da stiller det seg annerledes. Enig med personen over meg om at du egentlig bare burde si at du ikke har råd til å ta den frisørtimen. Gi så mye som du føler er riktig for deg. Anonymous poster hash: 65da4...bef
Berserkergang Skrevet 29. mai 2014 #23 Skrevet 29. mai 2014 Folk legger seg for mye opp i summer og hva andre skal gi/ har betalt osv. Gi det du føler at du har råd til enten det er 100 kr eller 1000. Jeg har funnet en kjempeflott bryllupsgave til 400 kr og mange av venninnene mine sier at de syns det er den vakreste gaven de har hørt om. Det handler ikke om hvor mye ting koster men meningen med det som blir gitt. Personlig hadde jeg blitt mer glad for en personlig gave til 200 enn noen vinglass til 800 kr.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #24 Skrevet 30. mai 2014 Synes det er synd at det blir tolket slik det ble tolket ovenfor. Selvsagt (!!) ønsker jeg å gi for å gi. Jeg elsker å gi gaver og bruke tid på å finne noe som er helt perfekt. Jeg har lyst til å gi en kjempe flott gave, men økonomien er ikke særlig god akkurat nå. Kjolen måtte kjøpes fordi bruden ønsket akkurat den, og jeg må til dyr frisør for å få håret satt opp i riktig frisyre slik bruden ønsker. Jeg glemte også å nevne at jeg hadde ca. 900 kr. i utgifter for å få bruden hjem til utdrikningslaget. Denne utgiften nektet de andre venninnene hennes å dele på Vi må også betale for å kjøre langt + overnatting i forbindelse med bryllupet. Poenget er at jeg virkelig vil gi noe fint.. men for å være ærlig har jeg ikke råd til gave, men får prøve å skrape sammen noe. Anonymous poster hash: 51619...746 Vet du, jeg har ikke sansen for at bruden skal bestemme hvilken kjole du må kjøpe deg jeg altså.... Mener absolutt at om forlover må ha èn bestemt kjole, så skal bruden betale den. Samme med hår egentlig! Aldri hørt om at bruden har bestemt frisyren jeg da.....håper du har fått vere med å bestemme både kjole og hår så det er noe som passer deg og du føler deg vel med.....? Da jeg var forlover gikk det også med myyye penger. Passet heldigvis inn i en periode der vi hadde ganske god råd så jeg slapp å spare på ting jeg ikke ønsket å spare på. Var litt "slu" og lagde til utdrikkingslaget på en slik måte at det ble veldig billig for alle, selv om vi gjorde/opplevde mye Og med bortimot gratis sjømat fra svigerfar, kunne jeg si til alle deltagere at det egentlig kostet mer, så jeg endet opp med å ikke betale noe for utdrikkingslaget (Var bare 450 på de andre, så ingen som klaget siden det er billig i forhold til hva vi gjorde på dagen, og i forhold til hva mange andre gjør god plannlegging er hele cluet! ) Måtte bo på hotell bryllupshelgen, og i tillegg betale for mine svigerforeldre som da skulle passe barna mine. da dette var 3 timer unna hjemmet vårt og jeg ammet Dette er min beste venninne, og jeg furguder henne! Hun har alltid vert der for meg, og er den eneste som virkelig godtar meg akkurat som jeg er Gave landet jeg på 1500,- Har lagt på 1000,- til søsken, og 500-750,- til venner, så følte for å ligge høyere her siden jeg var forlover og det mest sannsynligvis ikke skjer igjen for min sin del. Kjole kjøpte jeg meg til 2000 på brudesalong, ikke noe krav fra bruden, men jeg som forlover ville gjerne ha en flott kjole som passet meg denne ene dagen Så totalt ble det nok bortimot 10.000 for å vere forlover og det er mye penger! Dro ikke på ferie den sommeren, bare på hytta til foreldre. Hadde vi ikke vert heldige med skattepenger den sommeren så hadde det måttes gjøre på en litt annen måte, da hadde vi hatt et mye trangere budsjett. Så man må liksom gå utifra hva en selv har råd til, og hva en selv føler er riktig. Jeg refererte ikke med andre om dette, jeg følte at sånn ville jeg gjøre det. Anonymous poster hash: a6348...7a2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #25 Skrevet 30. mai 2014 Vet du, jeg har ikke sansen for at bruden skal bestemme hvilken kjole du må kjøpe deg jeg altså.... Mener absolutt at om forlover må ha èn bestemt kjole, så skal bruden betale den. Samme med hår egentlig! Aldri hørt om at bruden har bestemt frisyren jeg da.....håper du har fått vere med å bestemme både kjole og hår så det er noe som passer deg og du føler deg vel med.....? Da jeg var forlover gikk det også med myyye penger. Passet heldigvis inn i en periode der vi hadde ganske god råd så jeg slapp å spare på ting jeg ikke ønsket å spare på. Var litt "slu" og lagde til utdrikkingslaget på en slik måte at det ble veldig billig for alle, selv om vi gjorde/opplevde mye Og med bortimot gratis sjømat fra svigerfar, kunne jeg si til alle deltagere at det egentlig kostet mer, så jeg endet opp med å ikke betale noe for utdrikkingslaget (Var bare 450 på de andre, så ingen som klaget siden det er billig i forhold til hva vi gjorde på dagen, og i forhold til hva mange andre gjør god plannlegging er hele cluet! ) Måtte bo på hotell bryllupshelgen, og i tillegg betale for mine svigerforeldre som da skulle passe barna mine. da dette var 3 timer unna hjemmet vårt og jeg ammet Dette er min beste venninne, og jeg furguder henne! Hun har alltid vert der for meg, og er den eneste som virkelig godtar meg akkurat som jeg er Gave landet jeg på 1500,- Har lagt på 1000,- til søsken, og 500-750,- til venner, så følte for å ligge høyere her siden jeg var forlover og det mest sannsynligvis ikke skjer igjen for min sin del. Kjole kjøpte jeg meg til 2000 på brudesalong, ikke noe krav fra bruden, men jeg som forlover ville gjerne ha en flott kjole som passet meg denne ene dagen Så totalt ble det nok bortimot 10.000 for å vere forlover og det er mye penger! Dro ikke på ferie den sommeren, bare på hytta til foreldre. Hadde vi ikke vert heldige med skattepenger den sommeren så hadde det måttes gjøre på en litt annen måte, da hadde vi hatt et mye trangere budsjett. Så man må liksom gå utifra hva en selv har råd til, og hva en selv føler er riktig. Jeg refererte ikke med andre om dette, jeg følte at sånn ville jeg gjøre det. Anonymous poster hash: a6348...7a2 Så slemt å lure de andre deltakerene til å betale din andel. Du burde skamme deg. Anonymous poster hash: e20e5...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #26 Skrevet 30. mai 2014 Så slemt å lure de andre deltakerene til å betale din andel. Du burde skamme deg. Anonymous poster hash: e20e5...b7a Det syns jeg er helt greit, når hun skaffet gratis sjømat til alle. Men hun kunne kanskje vært med å betalt for aktivitetene. Anonymous poster hash: 19c48...f97
Glitnir Skrevet 30. mai 2014 #27 Skrevet 30. mai 2014 Normalt vil jeg ikke si at utgifter til utdrikningslag, kjole og hår har noen relevans for pris på gaven. Men dersom bruden virkelig har stilt helt konkrete krav til hår og antrekk blir det annerledes. Hva har hun sagt om antrekk da? Er det for eksempel "stroppeløs, sjøgrønn kjole til rett over knærne" eller "lang penkjole som ikke er svart eller hvit"? I førstnevnte tilfelle bør hun betale for den, sistnevnte vil måtte regnes å være så "normalt" at du bør dekke selv eller bruke noe du har. Og hva slags krav har hun stilt til håret ditt? 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #28 Skrevet 31. mai 2014 Var litt "slu" og lagde til utdrikkingslaget på en slik måte at det ble veldig billig for alle, selv om vi gjorde/opplevde mye Og med bortimot gratis sjømat fra svigerfar, kunne jeg si til alle deltagere at det egentlig kostet mer, så jeg endet opp med å ikke betale noe for utdrikkingslaget (Var bare 450 på de andre, så ingen som klaget siden det er billig i forhold til hva vi gjorde på dagen, og i forhold til hva mange andre gjør god plannlegging er hele cluet! ) Anonymous poster hash: a6348...7a2 Anonymous poster hash: c6b69...462
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2014 #29 Skrevet 31. mai 2014 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må gå ut fra hva du fikk. Gir du ikke også fordi du ønsker å gi? Dere er jo tydeligvis bestevenninner og hverandres forlovere, hvorfor holder du på slik da? Mener også det blir feil å ta med i beregningen utdrikningslag og kjole. Hvilken sum du lander på er ikke av betydning for meg, men jeg mener at avveingene du gjør er feil. Anonymous poster hash: 65da4...bef Nei, det er ikke feil nei siden det er økonomi her som må taes med i betraktning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå