Gå til innhold

Underlivssopp? Eller?


kitchenwhore

Anbefalte innlegg

I helgen så hadde jeg og en kompis sex først i basseng, deretter i dusjen og igjen når vi kom hjem. Når jeg sto opp dagen etter kjente jeg at det svei og var litt tørt i underlivet men tenkte ikke mere over det. Dagene etter har det klødd litt, og idag har det gjort litt vondt å tisse, altså at det svir og klør samtidig. Det er ved skjedeåpningen det klør mest. Får iblant noen slags sammentrekninger i magen, og det svir også.
Noen anelelse om hva dette kan være? Er nervøs :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel klamydia eller sopp som er mest sannsynlig.
Heldigvis er ingen av delene farlig når du har oppdaget det så raskt. Kom deg til legen for å få sjekket opp i det :)



Anonymous poster hash: b6e6a...d69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som urinveisinfeksjon. Prøv å spis noe med tranebær eller ta tranebærtabletter, da det kan være forebyggende. Urinveisinfeksjon KAN gi noen lignende symptomer som klamydia, men sjeldent at du får symptomer på klamydia. Men hvis det fortsetter så bør du gå til lege, eller prøve deg på canesten som du får reseptfritt på apoteket noen dager, som er for sopp. Har aldri hatt sopp eller klamydia, men det var slik for meg da jeg hadde urinveis. Jeg ville først prøvd på canesten så gått til lege om det ikke ble bedre :-)



Anonymous poster hash: f9559...3c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg dra til legen, eller kan dette gå over av seg selv? Jeg har legeskrekk, så blir helt stressa bare av tanken på å dra til legen, drar bare hvis jeg virkelig må..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg dra til legen, eller kan dette gå over av seg selv? Jeg har legeskrekk, så blir helt stressa bare av tanken på å dra til legen, drar bare hvis jeg virkelig må..

Prøv deg på canesten som du får reseptfritt på apoteket. Om dette ikke hjelper, må du nok til legen. Husk at legen opplever det samme ofte og det er helt normalt for en lege å høre om slike ting :-) Det er ikke farlig uansett, men kan oppleves som vondt og/eller ubehagelig!

Anonymous poster hash: f9559...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg dra til legen, eller kan dette gå over av seg selv? Jeg har legeskrekk, så blir helt stressa bare av tanken på å dra til legen, drar bare hvis jeg virkelig må..

Det er jo en mulighet for at symptomene skyldes en kjønnssykdom, så egentlig er det viktig å få avklart det hos en lege. I beste fall er det kun sopp eller uvi. I verste fall klamydia, mycoplasma, herpes, gonoré m.m.

Anonymous poster hash: ceae1...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en mulighet for at symptomene skyldes en kjønnssykdom, så egentlig er det viktig å få avklart det hos en lege. I beste fall er det kun sopp eller uvi. I verste fall klamydia, mycoplasma, herpes, gonoré m.m.

Anonymous poster hash: ceae1...5a7

Hvordan er det man sjekker de sykdommene?

Er livredd nå for at det kan være noe av det andre du har sagt. Han jeg hadde sex med er eksen min, og jeg vet at han har hatt ganske mange partnere siden etter vi var sammen. Kan jeg gå til helsestasjonen for ungdom for å sjekke dette, eller må jeg til lege? Er samtidig i i tillegg til dette redd for at jeg er gravid.. Er 16 år gammel forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er annerledes med å dra til helsestasjonen enn legen? Begge har taushetsplikt.

Hvor gammel er han med tanke på at du er 16 og han har hatt ganske mange partnere? Daymn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også kjøpe klamydiatest på apoteket. Da slipper du å gå innom lege. Hvis testen er positiv får du også resept på antibiotika.

Anonymous poster hash: ed441...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er annerledes med å dra til helsestasjonen enn legen? Begge har taushetsplikt.

Hvor gammel er han med tanke på at du er 16 og han har hatt ganske mange partnere? Daymn.

Jeg vet ikke egentlig hva som er forskjellen, føler bare det er tryggere på helsestasjonen.

Han er 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet med en kraftig soppinfeksjon i 3-tiden i natt, og fikk ikke sove mer. Klødde som faen, var hovent og rødt :(
Har canesten liggende heldigvis, men har også nettopp kjøpt youghurt naturell - og DET lindret! Smiler og puster litt igjen nå, det var kjølende og herlig. Kløen er borte, og jeg kan la området få helbrede seg selv i fred uten å klø meg til blods.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det man sjekker de sykdommene?

Er livredd nå for at det kan være noe av det andre du har sagt. Han jeg hadde sex med er eksen min, og jeg vet at han har hatt ganske mange partnere siden etter vi var sammen. Kan jeg gå til helsestasjonen for ungdom for å sjekke dette, eller må jeg til lege? Er samtidig i i tillegg til dette redd for at jeg er gravid.. Er 16 år gammel forresten.

Du kan gå til helsestasjon for ungdom. Både helsestasjon og lege er gratis når man skal sjekke seg for kjønnssykdommer. De kan se om det er sopp eller graviditet også. Om han har hatt mange partnere, er det en viss risiko for kjønnssykdom, så ville absolutt sjekket det (og få behandling).

Anonymous poster hash: ceae1...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klamydia kan gi sopp og uvi-lignende symptomer både helt i starten og senere, men symptomene som oftest forsvinner etterpå slik at det blir en usynlig infeksjon, det er derfor den er så alvorlig. For går du lenge nok med ubehandlet klamydia så kan du få egglederbetennelse og bli steril.

Gå til legen eller helsestasjonen, hvor enn du føler deg tryggest, og si at du har nylig hatt sex med en ny partner, og har sopp og uvi-symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre nå siden jeg fikk mensen inatt og det er litt problematisk sammen med kløinga og sviinga, noen tips til hvordan jeg skal håndtere mensen sammen med soppen eller hva det er der nede? Jeg drar til legen så fort jeg har mulighet forresten, tusentakk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...