Gå til innhold

Spisested i Bergen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor passer det seg å spise middag i Bergen? Det bør ikke være for dyrt, men heller ikke noe Egon, Peppes o.l. Ser for meg en pris på rundt 3-500 for middag, pils og dessert.

Anonymous poster hash: 4a81b...18a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spisekroken på klosteret eller Verftet de har nydelige blåskjell og det er flott der når været er som i dag.

Jeg har brukt tripadvisor de siste gangene, og har prøvd steder som er nye for meg. 1877(ganske dyrt) og lysverket også ganske dyrt

Anonymous poster hash: 3885d...3e1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spisekroken på klosteret eller Verftet de har nydelige blåskjell og det er flott der når været er som i dag.

Anonymous poster hash: 3885d...3e1

Veldig flott på Verftet (spesielt på en fin sommerdag og da kan man bade også) og god mat.

http://www.usf.no/no/forside/

Anonymous poster hash: ad8c7...8fc

AnonymBruker
Skrevet

Naboen, Pingvinen, Opera, Zupperia, Bien, Prego eller Salsa.

Anonymous poster hash: b6214...5e0
  • Liker 1
Skrevet

Nede i kjelleren på Naboen har de nydelig plankestek. På Barfot har de veldig god burger/sandwich. Matbørsen har både det ene og det andre, men jeg og kjæresten liker godt å spise på Yami Yami. Cyclo har NYDELIG sushi, og veldig god sterk mat (vi er der nesten en gang i uken). Harbour har også veldig god burger, med deilige, hjemmelagde burgerbrød.

De har selvfølgelig mer på menyen alle stedene, men dette er favorittene hvertfall. Naboen har også mye godt øl.

Skrevet

Inside Rock Cafe har nydelige burgere.

Salsa har en utrolig god biff.

Cafe Opera har ett variert utvalg til hyggelige priser som nesten alltid smaker godt.

På Zupperia er det god mat som passer de fleste lommebøker.

Naboen har en nydelig plankestek som nevnt, og ett rikeli utvalg av godt øl.

Skrevet

Veldig glad i Bocca :) Men der må du gjerne forhåndsbestille, er ofte fullt der.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Må man bestille bord på f.eks. Naboen?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor passer det seg å spise middag i Bergen? Det bør ikke være for dyrt, men heller ikke noe Egon, Peppes o.l. Ser for meg en pris på rundt 3-500 for middag, pils og dessert.

Lido har veldig god mat. Anbefales!

Anonymous poster hash: 80126...8a8

AnonymBruker
Skrevet

Må man bestille bord på f.eks. Naboen?

Ja, definitivt. Det er som regel fullt der, selv på hverdager.

Anonymous poster hash: 19564...b03

AnonymBruker
Skrevet

LOL, Lido har IKKE god mat, den posten er trolling :P

Mine førstevalg:
Smakverket (dagtid), Pingvinen(særlig fiskerettene er gode!), Naboen(plankebiff nede, eller ala carte oppe), Kitchen&Table, Bølgen&Moi, Kafe Spesial (pizzaen er byens beste!), Don Pippo, Escalon, Matbørsen, Zupperia(thai red curry!), Jacobs/Colonialen, Gin & Royal Burger, Sumo.

Anonymous poster hash: 9068f...b2d
  • Liker 1
Skrevet

Spisekroken har sinnsykt god mat. Spesielt kalvekjøtt er de flinke med.

Nr. 13

Zupperia

Escalon (tapas)

Salsa

Bocca

Og så er der en veldig god fiskerestaurant på Bryggen, men jeg husker ikke hva den heter (Ikke fisketorget, der må du ikke finne på å gå).

Skrevet

Jeg og moren min skal til Bergen 13. - 15. august.
Hittil har jeg bestilt bord på Enhjørningen (middag den 13/8) og Zupperia (lunsj/tidlig middag den 15/8).
Vi skal på konsert den 14. så er litt avhengig av et spisested som er tidlig oppe den dagen.
Driver og ser på Egon eller Fridays, men vil jo helst på et sted man ikke er til vanlig.
Ser mange går igjen her, så driver sjekker ut for harde livet, hehe :P

AnonymBruker
Skrevet
Haugenjenta, on 13 Jun 2014 - 17:05, said:

Jeg og moren min skal til Bergen 13. - 15. august.

Hittil har jeg bestilt bord på Enhjørningen (middag den 13/8) og Zupperia (lunsj/tidlig middag den 15/8).

Vi skal på konsert den 14. så er litt avhengig av et spisested som er tidlig oppe den dagen.

Driver og ser på Egon eller Fridays, men vil jo helst på et sted man ikke er til vanlig.

Ser mange går igjen her, så driver sjekker ut for harde livet, hehe :P

Hvor tidlig da? Pygmalion har god mat (selv om de ikke har en veldig stor meny), og er ikke så dyrt.

Anonymous poster hash: 1da34...a88

Skrevet

Spisekroken! Knallbra mat der :hjerte:

Skrevet

Hvor tidlig da? Pygmalion har god mat (selv om de ikke har en veldig stor meny), og er ikke så dyrt.

Jeg regner med at vi tar det rundt kl. 15, sånn at vi kan slappe av og få latt maten synke skikkelig før konserten.

AnonymBruker
Skrevet
Haugenjenta, on 13 Jun 2014 - 23:06, said:

Jeg regner med at vi tar det rundt kl. 15, sånn at vi kan slappe av og få latt maten synke skikkelig før konserten.

Pygmalion har åpent hele dagen, ligger på korskirke allmenningen, de har utrolig god mat ;)

Skrevet

Pygmalion har åpent hele dagen, ligger på korskirke allmenningen, de har utrolig god mat ;)

Ut i fra bildene på siden er det veldig mye grøntfòr :P

Det er godt det altså, men.. Vi liker kjøtt/fisk på tallerkenen og ;)

Nå kan jeg bare dømme ut i fra bildene, er litt avhengig av å se meny siden det skal falle i smak for to ganer.

Så tror jeg det er veldig greit å bestille bord den dagen, siden det er konsert er vi vel ikke de eneste som skal ut og spise, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...