AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Har hatt kviser i flere år, og har bl.a. gått på iso., og brukt Epiduo og Dalacin. Iso. funka, men det var mye bivirkninger og kvisene kom tilbake et par mnd etter at jeg sluttet med dem. Var nylig hos hudlege igjen og vi ble enige om at jeg skulle prøve Epiduo igjen, siden det er noen år siden jeg prøvde den. Men den svir sånn! Er det normalt? Bruker den kun på kvelden pga sol på dagtid. Men da jeg smurte meg med solkrem idag, svei det også :/ Er så redd for at Epiduo+sol skal ødelegge huden. Men kanskje den bare er ekstra sensitiv? Skal jeg forresten bruke krem etter Epiduo, eller kun Epiduo. Bør jeg bruke krem morgenen etter? Setter stor pris på svar!Anonymous poster hash: d3db9...df9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg bruker epiduo, har gått på den i ca ett år nå. Er veldig fornøyd. Men hvis jeg har et opphold på noen dager, kommer kvisene tilbake igjen, med en gang. Jeg prøver å "tynne det ut" ved å bare ha på kremen annenhver dag (i perioder der huden ser fin ut), så huden ikke skal bli så utslitt. Spesielt nå som det har vært mye sol i noen dager. Enig med deg at man kan være forsiktig med epiduo og sol (føles i allefall slik, siden kremen er såpass sterk). Du sier den svir. Det husker jeg også, de første dagene/ukene jeg brukte den. Men nå kjenner jeg ikke at det svir lenger, huden har vel blitt litt herdet. Nå vet jeg ikke hva som er "vanlig", men jeg smører alltid på epiduo om kvelden, etter jeg har vasket ansiktet godt. Og jeg tar aldri krem etter/oppå epiduoen. Da vil jeg tro den ikke har så god effekt. Morgenen etter bruker jeg alltid en god fuktighetskrem. Har ingen fasitsvar, altså, men sånn gjør nå jeg det! Anonymous poster hash: e4c3a...316
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg bruker epiduo, har gått på den i ca ett år nå. Er veldig fornøyd. Men hvis jeg har et opphold på noen dager, kommer kvisene tilbake igjen, med en gang. Jeg prøver å "tynne det ut" ved å bare ha på kremen annenhver dag (i perioder der huden ser fin ut), så huden ikke skal bli så utslitt. Spesielt nå som det har vært mye sol i noen dager. Enig med deg at man kan være forsiktig med epiduo og sol (føles i allefall slik, siden kremen er såpass sterk). Du sier den svir. Det husker jeg også, de første dagene/ukene jeg brukte den. Men nå kjenner jeg ikke at det svir lenger, huden har vel blitt litt herdet. Nå vet jeg ikke hva som er "vanlig", men jeg smører alltid på epiduo om kvelden, etter jeg har vasket ansiktet godt. Og jeg tar aldri krem etter/oppå epiduoen. Da vil jeg tro den ikke har så god effekt. Morgenen etter bruker jeg alltid en god fuktighetskrem. Har ingen fasitsvar, altså, men sånn gjør nå jeg det! Anonymous poster hash: e4c3a...316 Tusen takk for veldig godt og utfyllende svar! Du bruker den også om sommeren og ved mye sol, og du har ikke fått noen forandringer i huden pga det?Anonymous poster hash: d3db9...df9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Tusen takk for veldig godt og utfyllende svar! Du bruker den også om sommeren og ved mye sol, og du har ikke fått noen forandringer i huden pga det?Anonymous poster hash: d3db9...df9 Har ikke fått forandringer i huden, nei. Men om kvelden når jeg har fått mye sol og huden er preget av det/litt rød, tar jeg ikke på kremen. Synes også at kvisene holder seg mer unna når det er mye sol, så det passer fint. Evt smører jeg kun litt på områder der det trengs mest. Men nå bor jeg i en del av landet der det ikke er sååå mye sol om sommeren, da. Hadde jeg skulle reist på ferie til et varmt strøk for noen dager, ville jeg vært veldig forsiktig med kremen. Anonymous poster hash: e4c3a...316
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Har ikke fått forandringer i huden, nei. Men om kvelden når jeg har fått mye sol og huden er preget av det/litt rød, tar jeg ikke på kremen. Synes også at kvisene holder seg mer unna når det er mye sol, så det passer fint. Evt smører jeg kun litt på områder der det trengs mest. Men nå bor jeg i en del av landet der det ikke er sååå mye sol om sommeren, da. Hadde jeg skulle reist på ferie til et varmt strøk for noen dager, ville jeg vært veldig forsiktig med kremen.Anonymous poster hash: e4c3a...316 Tusen takk! Ble veldig mye klokere av svarene dine Anonymous poster hash: d3db9...df9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 ...og der kom flassingen for fullt! Og som det svir av krem med parfyme! Lenge siden jeg brukte Epiduo, så husket ikke at huden ble SÅ tørr. Ga sikkert opp litt for fort sist gang. Men hvor lenge må jeg gå sånn før det bedrer seg? Noen som har en bra fuktighetskrem (fukt, ikke fett) uten parfyme å anbefale? Bør jeg kutte ned til annenhver dag med epiduoen? Er så redd huden min skal bli helt ødelagt av dette her! Har forresten ikke kviser i hele ansiktet, men mest på haka og i pannen, så det er her jeg smører.Anonymous poster hash: d3db9...df9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå