AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Hei. Det har, eller det blir nok snart slutt mellom meg og samboeren min. Saken er at vi har bestilt ferie i sommer for 42 000 ,- !! En rundreise rundt i Europa som allerede er betalt. Slik jeg forstår det så må man ha legeerklæring at man er syk for å refudert pengene. Er det en annen mulighet for å få reisen refundert? Er nesten slik at jeg har lyst til å gå til legen å fake sykdom, for 21 000 kr hver er mange penger ut vinduet for oss.... Vi har spart lenge til denne turen. Ser også at man kan få reisen refundert dersom det er dødsfall i familie eller nær relasjon. Må de ha dødsattest da? Drastiske tiltak, jeg vet. Men om vi får pengene igjen er det gull verdt! Anonymous poster hash: 3651b...9e7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 De krever nok attester uansett hva du krever refusjon for vil jeg tippe. Kjenner du ingen andre som vil bli med? Venner eller familie? Om det er ingen som har råd til å bli med, så er det jo uansett bedre at dere får tilbake noe av pengene den ene mister, enn ingenting. Anonymous poster hash: c206a...05b
Chloe- Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Er både lettere og ærligere at en av dere kjøper ut den andre, endrer navn på billettene, og tar med en venn. 5
Missblack Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Skal ganske mye til før man får refundert slik ja.. prøvde på samme greie- altså å få det refundert, det var riktignok ikke snakk om så mye penger men likevel. Det spørs hvordan du har bestilt det? Er det en slags pakkereise, eller er alle hoteller, togturer og flyturer etc bestilt hver for seg? Store reiseselskap som f.eks Ving/Apollo og lignende opererer med noe à la dette; 45 dager før avreise kan du få alle pengene tilbake - depositum, 15 dager før avreise kan du få så og så mange prosent igjen eller noe slikt. Du burde sjekke ut det. Men jeg vet de er rimelig strenge på det og krever nok dokumentasjon ja, hvis ikke hadde det nok skjedd ofte at folk prøvde seg og de som solgte turene mistet penger.. Som de over her sier kan du jo evt kjøpte ut kjæresten/eksen eller at han/hun kjøper ut deg?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Hei. Det har, eller det blir nok snart slutt mellom meg og samboeren min. Saken er at vi har bestilt ferie i sommer for 42 000 ,- !! En rundreise rundt i Europa som allerede er betalt. Slik jeg forstår det så må man ha legeerklæring at man er syk for å refudert pengene. Er det en annen mulighet for å få reisen refundert? Er nesten slik at jeg har lyst til å gå til legen å fake sykdom, for 21 000 kr hver er mange penger ut vinduet for oss.... Vi har spart lenge til denne turen. Ser også at man kan få reisen refundert dersom det er dødsfall i familie eller nær relasjon. Må de ha dødsattest da? Drastiske tiltak, jeg vet. Men om vi får pengene igjen er det gull verdt! Anonymous poster hash: 3651b...9e7 Er du klar over hvor uetisk dette er ovenfor reiseselskapet? Eller bryr du deg ikke så lenge du får pengene dine? Anonymous poster hash: d48d1...ab2 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 Er du klar over hvor uetisk dette er ovenfor reiseselskapet? Eller bryr du deg ikke så lenge du får pengene dine? Anonymous poster hash: d48d1...ab2 Det er selsagt ærligere å heller skifte navn på billettene får å heller reise med en venninne, men ingen kan. Vi har bestilt en 3 ukers tur, og ingen av våre bekjente har ferie på samme tid som oss. Selvfølgelig respekterer jeg reiseselskapene men vi betaler dem jo tusenvis av kroner hvert år, som aldri blir brukt. Jeg trodde når jeg bestilte reisen at avbestillingsgaranti kunne brukes også dersom man ikke kunne reise som f.eks ved brudd. Visste ikke at de var så strenge med det at man enten må være dødssyk eller har dødsfall i nær familie. TS Anonymous poster hash: a26c8...a97
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Det står klart og tydelig på punktet for avbestillingsforsikring hva det gjelder. Den er for øvrig helt meningsløs å betale ekstra for, bedre å bruke reiseforsikringen hvis behov. Siden dere begge er voksne mennesker vil jeg tro begge må bli dødssyke for å få refundert begges billetter. Sjekk heller med hvert enkelt flyselskap og hotell om de har muligheter for å få tilbake noe av summen, samt forsøk å få solgt flybillettene til en rimelig pris. Du klarer ikke fake å være så dødssyk at du ikke kan reise på ferie. Anonymous poster hash: 21541...b53
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Hva med å selge bilettene til litt redusert pris på finn eller no? Anonymous poster hash: d680c...d6c 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Dere må da ha vært sammen en stund når dere bestiller en så dur ferietur sammen. Kan ikke dere reise som venner??Anonymous poster hash: ea3d4...9b1 1
Molte Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Du får ringe de å høre om samlivsbrudd går under denne forsikringa. Hvis ikke så legge den ut på finn.no (som noen andre også nevnte) Bedre å få litt enn ingenting igjenn for den.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Uh oh, det er derfor jeg aldri skal bestille tur med en mann. Det kan jo bli slutt og da er det kjipt å tape de pengene. Bedre å reise med venner, de kan man hvertfall stole på. Stort sett kan man jo endre navn da, har du prøvd det ts? Kan du ta med moren din eller noen andre f.eks? Anonymous poster hash: 31ac3...d26
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Men i all verden, selv om det blir brudd så kan dere kanskje reise sammen som venner? Om bruddet ikke er dramatisk med innhold av utroskap og lignende, så kan kanskje denne turen være noe som får limt dere sammen igjen? Om dere har spart til denne turen i flere å så har dere vel vært sammen i flere år. Da klarer dere vel å kose seg i hverandres selskap i 3 uker i sommer? Anonymous poster hash: f211b...fd1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Stort sett kan man jo endre navn da, har du prøvd det ts? Kan du ta med moren din eller noen andre f.eks? Anonymous poster hash: 31ac3...d26 TS har forsøkt, men det var ingen som kunne. Anonymous poster hash: ef6cd...bdc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Man får definitivt ikke refundert penger pga samlivsbrudd... Ser for meg alle fjortiser som avlyser charterturer med typen pga krangel Hvordan skal man dokumentere det.. Det er til og med "vanskelig" nok med legeerklæring. Anonymous poster hash: 202fc...ad7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå