The Kitten Skrevet 28. mai 2014 #81 Skrevet 28. mai 2014 Jeg kunne altså ha dratt i en bank og lånt pengene, betalt renter til dem og fått samme rentefradraget. Det hadde sikkert vært ok for dere?Anonymous poster hash: e700c...837 Ja, det hadde vært helt ok. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #82 Skrevet 28. mai 2014 Her er det som er vanlig å gjøre:-) Forskjellen er bare at jeg gjør det omvendt. Og selvfølgelig pga at barnet har frikort. Dette kan gjøres med alle barna dere har under 18 år. Skattemyndghetene kan si hva pokker de vil, dette er så lovlig som det går an å få det:-) Pengene barna fikk har jeg jaggu skattet av før, da jeg fikk de som lønn. Det holder med en gangs beskatning for meg:-) Sånn. Nå har jeg jaggu spart noen skattekroner for det norske kg-folk:-) Og ikke kom å si at dere ikke kommer til å gjøre det samme:-). Dere tenkte bare ikke på det før meg:-). http://www.dinepenger.no/bruke/billig-laan-fra-foreldre/10003776 Anonymous poster hash: e700c...837
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #83 Skrevet 28. mai 2014 Ja, det hadde vært helt ok. Flott det:-) Anonymous poster hash: e700c...837
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #84 Skrevet 28. mai 2014 Du er sær og gnien. Når jeg har god nok økonomi til å ha gående et sånt sinnssykt lån, så skal jeg jammen betale mine skattekroner med glede. Anonymous poster hash: 2a7af...c73 3
SiMa Skrevet 28. mai 2014 #85 Skrevet 28. mai 2014 Du fører det under renteutgifter. Legg ved kopi av gjeldsbrev og kvitteringer for betalte renter. For din datter er dette kapitalinntekter, så det må hun skatte av. Både fribeløpet og minstefradraget gjelder lønns- og pensjonsinntekter, ikke kapitalinntekter. Kan ikke se at dere samlet sparer noe på dette. Løsningen må da bli at det gjøres til "lønn" for en ekstrajobb, men hvordan du skal forklare skatteetaten at du har betalt renter til datteren din, uten at hun har hatt renteinntekter har jeg ingen forslag til.
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #86 Skrevet 28. mai 2014 Du fører det under renteutgifter. Legg ved kopi av gjeldsbrev og kvitteringer for betalte renter. For din datter er dette kapitalinntekter, så det må hun skatte av. Både fribeløpet og minstefradraget gjelder lønns- og pensjonsinntekter, ikke kapitalinntekter. Kan ikke se at dere samlet sparer noe på dette. Løsningen må da bli at det gjøres til "lønn" for en ekstrajobb, men hvordan du skal forklare skatteetaten at du har betalt renter til datteren din, uten at hun har hatt renteinntekter har jeg ingen forslag til. Du har fortsatt personfradraget. Men jeg vet ikke hvordan det funker med mindreårige. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #87 Skrevet 28. mai 2014 Pengene har hun gitt barnet sitt. Så i realiteten har TS lånt penger av seg selv og betaler renter til seg selv for å få skattefradrag. Anonymous poster hash: b9916...126 Vedder en hundrings av ts sitt skattefradrag på at ts er en mann. Anonymous poster hash: 07a0c...440 2
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #88 Skrevet 28. mai 2014 Du er sær og gnien. Når jeg har god nok økonomi til å ha gående et sånt sinnssykt lån, så skal jeg jammen betale mine skattekroner med glede. Anonymous poster hash: 2a7af...c73 Det sære er vel å kreve at alle andre skal gjøre akkurat det samme som deg med sine egne penger. 2
SiMa Skrevet 28. mai 2014 #89 Skrevet 28. mai 2014 Her er det som er vanlig å gjøre:-) Forskjellen er bare at jeg gjør det omvendt. Og selvfølgelig pga at barnet har frikort. Dette kan gjøres med alle barna dere har under 18 år. Skattemyndghetene kan si hva pokker de vil, dette er så lovlig som det går an å få det:-) Pengene barna fikk har jeg jaggu skattet av før, da jeg fikk de som lønn. Det holder med en gangs beskatning for meg:-) Sånn. Nå har jeg jaggu spart noen skattekroner for det norske kg-folk:-) Og ikke kom å si at dere ikke kommer til å gjøre det samme:-). Dere tenkte bare ikke på det før meg:-). http://www.dinepenger.no/bruke/billig-laan-fra-foreldre/10003776 Anonymous poster hash: e700c...837 "Renteinntektene beskattes som kapitalinntekt for foreldrene og gjeldsrentene gir fradrag for barna. Skattesatsen er de vanlige 28 prosent." Hvis du leser det som står skikkelig: Du får fradrag for rentene du betaler. For datteren din er rentene kapitalinntekt, og skal beskattes. De mest aktuelle fradragene (minstefradrag og fribeløp) gjelder ikke kapitalinntekter.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #90 Skrevet 28. mai 2014 Det gjelder unge også, du:-) http://www.dinepenger.no/regler/slik-faar-du-null-skatt/170723 Anonymous poster hash: e700c...837
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #91 Skrevet 28. mai 2014 De mest aktuelle fradragene (minstefradrag og fribeløp) gjelder ikke kapitalinntekter. Men det enda mer aktuelle, personfradrag, gjelder.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #92 Skrevet 28. mai 2014 Men det enda mer aktuelle, personfradrag, gjelder. Staten bare "kaller" personfradraget for frikort når det gjelder barn:-) Likevel er fribeløpet lavere enn det aktuelle personfradraget. Ååå, så snille de er:-) Intet annet enn røveri:-) Anonymous poster hash: e700c...837
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #93 Skrevet 28. mai 2014 "Renteinntektene beskattes som kapitalinntekt for foreldrene og gjeldsrentene gir fradrag for barna. Skattesatsen er de vanlige 28 prosent." Hvis du leser det som står skikkelig: Du får fradrag for rentene du betaler. For datteren din er rentene kapitalinntekt, og skal beskattes. De mest aktuelle fradragene (minstefradrag og fribeløp) gjelder ikke kapitalinntekter. "Personfradrag er et generelt bunnfradrag i alminnelig inntekt, det vil si at det gis i alle inntekter (lønns-, pensjons-, kapital- og næringsinntekter)." Personfradraget i 2014 er 48800 kroner Kilde: http://www.skatteetaten.no/no/Tabeller-og-satser/Personfradrag/ Anonymous poster hash: 3b48e...bca 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #94 Skrevet 28. mai 2014 Vedder en hundrings av ts sitt skattefradrag på at ts er en mann. Anonymous poster hash: 07a0c...440 Det sier du bare fordi jeg forandret ordlyd litt oppi her:-) Anonymous poster hash: e700c...837
kråkefjas Skrevet 28. mai 2014 #95 Skrevet 28. mai 2014 Vedder en hundrings av ts sitt skattefradrag på at ts er en mann. Anonymous poster hash: 07a0c...440 Selvsagt. Kvinner vet da vel ikke hva renter og fradrag betyr 1
SiMa Skrevet 28. mai 2014 #96 Skrevet 28. mai 2014 Flott det:-) Anonymous poster hash: e700c...837 Det er visst litt for sent, og jeg er litt for trøtt til å tenke klart nå. God natt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #97 Skrevet 28. mai 2014 Det sier du bare fordi jeg forandret ordlyd litt oppi her:-) Anonymous poster hash: e700c...837 Niks, tenkte det allerede i første innlegget ditt. Anonymous poster hash: 07a0c...440
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå