Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lånet går over "en rekke år".

Om hun er 15år nå, er det bare fire år til hun skal inn på boligmarkedet selv. Har du tenkt til å betale tilbake innen den tid?

Med sommerjobber rundt hjørnet kommer hun vel snart til å gå over frikortgrensen. Vil du kompensere henne for tap av fordelene hun kunne hatt ved å ha disse pengene stående på BSU istedet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om hun er 15år nå, er det bare fire år til hun skal inn på boligmarkedet selv. Har du tenkt til å betale tilbake innen den tid?

Med sommerjobber rundt hjørnet kommer hun vel snart til å gå over frikortgrensen. Vil du kompensere henne for tap av fordelene hun kunne hatt ved å ha disse pengene stående på BSU istedet?

Bra.

Du vet altså når min datter kommer til å kjøpe bolig?

Jeg skrev at hun har ingen andre inntekter enn dette. Det betyr altså...ja nettopp. ingen sommerjobber:-)

Pengene fikk hun av meg. Jeg lånte de tilbake av hun:-)

Anonymous poster hash: e700c...837

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel litt ambisiøst å forvente at 19-åringer må inn på boligmarkedet.

Om jeg forstår TS rett er det i virkeligheten snakk om et fiktivt lån slik at hun skal kunne få skattefradrag fra lommepengene hun betaler, skjult som "rentebetaling".

Anonymous poster hash: b9916...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men man kan ikke låne sine egne penger.

Anonymous poster hash: f0dd6...4d6
AnonymBruker
Skrevet

Men man kan ikke låne sine egne penger.

Anonymous poster hash: f0dd6...4d6

Facepalm....

AnonymBruker
Skrevet

Så dette er kun et fiktivt lån for å snylte resten av oss for penger? Sjarmerende, særlig siden dere tydeligvis har god økonomi da du har evne til å betale 3000 kr i lommepenger ("renter") hver måned. De skattepengene trenger besteforeldrene våre på sykehjemmene så de kan få dusje litt oftere enn en gang i uka, og slippe å spise sentralkjøkkenmat. Skjerp deg.

Anonymous poster hash: 2a7af...c73

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Så dette er kun et fiktivt lån for å snylte resten av oss for penger? Sjarmerende, særlig siden dere tydeligvis har god økonomi da du har evne til å betale 3000 kr i lommepenger ("renter") hver måned. De skattepengene trenger besteforeldrene våre på sykehjemmene så de kan få dusje litt oftere enn en gang i uka, og slippe å spise sentralkjøkkenmat. Skjerp deg.

Jeg snyter ingen. Jeg har rett på akkurat så mye rentefradrag som du har når du betaler på dine lån:-)

Skjerp deg selv.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel litt ambisiøst å forvente at 19-åringer må inn på boligmarkedet.

Om jeg forstår TS rett er det i virkeligheten snakk om et fiktivt lån slik at hun skal kunne få skattefradrag fra lommepengene hun betaler, skjult som "rentebetaling".

Anonymous poster hash: b9916...126

Hvorfor er det ambisiøst om hun allerede har midler til det?

• Liker 1
Skrevet

Bra.

Du vet altså når min datter kommer til å kjøpe bolig?

Jeg skrev at hun har ingen andre inntekter enn dette. Det betyr altså...ja nettopp. ingen sommerjobber:-)

Pengene fikk hun av meg. Jeg lånte de tilbake av hun:-)

"En rekke år". Både sommerjobber og utflytting kommer innen den tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det ambisiøst om hun allerede har midler til det?

Hun har ikke midler til det. Jeg har.

"En rekke år". Både sommerjobber og utflytting kommer innen den tid.

Nei. det gjør ikke det.

Sånn. Nok fra deg nå:-)

Skrevet

Hun har ikke midler til det. Jeg har.

Nei. det gjør ikke det.

Sånn. Nok fra deg nå:-)

At en femtenåring ikke skal jobbe eller flytte ut på en rekke år er jo ganske begredelig, med mindre hun er utviklingshemmet.

Takk for meg.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har rett på akkurat så mye rentefradrag som du har når du betaler på dine lån:-)

Skjerp deg selv.

Ikke hvis lånet ditt er fiktivt og urealistisk.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvis lånet ditt er fiktivt og urealistisk.

Det er det ikke. Et lån er et lån og må dokumenteres vel gjeldsbrev:-)

Må ikke være så rask til å anta ting, vet du:-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det ikke. Et lån er et lån og må dokumenteres vel gjeldsbrev:-)

Må ikke være så rask til å anta ting, vet du:-)

Er jo så fiktivt som det blir.

Du gir henne penger som du låner tilbake igjen slik at du kan gi datteren din en haug med renter i månedslønn og samtidig skrive av rentene du har betalt henne for øånet på skatten. Slik at vi andre skal finansiere at du får et skattefradrag for å gi penger til din egen unge.

Du har sikkert gjort alt riktig, og har all verdens "rett" på rentefradraget. Men eier du virkelig ikke samvittighet? Hvis du/dere faktisk tjener på dette alt tatt i betraktning er det jo penger du rett og slett svindler til deg. Flott holdning å lære datteren din! Det verste er at du fremstår som skikkelig stolt av deg selv, som om det å være skamløs er noe å klappe seg selv på skulderen for.

Anonymous poster hash: cfae7...602

• Liker 8
Gjest constance90
Skrevet

Hvis du mener du har alt rett her og du gjør ting riktig så er det bare å ringe skatteetaten og spør dem om dine spørsmål?

Eller er du redd for å få smekk på fingrene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og eks hadde et lån som sto på meg, men som han betalte etter samlivsbruddet. På selvangivelsen så førte vi begge opp lånet. Jeg fikk rentefradrag fra långiver og førte opp de samme rentene som renteinntekt siden eksen faktisk betalte. Alt hadde vi dokumentert med avtale.

Korrekt i selvangivelsen deres skal det stå at du har lån og har betalt x kr i renter. Hos din datter så skal renteinntektene stå på henne.

Anonymous poster hash: 923ed...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Er jo så fiktivt som det blir.

Du gir henne penger som du låner tilbake igjen slik at du kan gi datteren din en haug med renter i månedslønn og samtidig skrive av rentene du har betalt henne for øånet på skatten. Slik at vi andre skal finansiere at du får et skattefradrag for å gi penger til din egen unge.

Du har sikkert gjort alt riktig, og har all verdens "rett" på rentefradraget. Men eier du virkelig ikke samvittighet? Hvis du/dere faktisk tjener på dette alt tatt i betraktning er det jo penger du rett og slett svindler til deg. Flott holdning å lære datteren din! Det verste er at du fremstår som skikkelig stolt av deg selv, som om det å være skamløs er noe å klappe seg selv på skulderen for.

Så siden jeg har gjort alt riktig, svindler jeg altså til meg penger??? Og dere andre skal betale?? Hvordan får du høyere skatt og må betale noe som helst pga dette?

Hvorfor går du ikke i banken og kjører samme leksa? Og si at de svindler deg og andre skattebetalere siden de tar pengene du får fradrag på å betale?Tipper du ville blitt sett rimelig rart på, ja...

Herregud, altså...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen her som backer deg opp, det sier vel litt? Om det du driver med er så uproblematisk kan du jo spørre skatteetaten selv. Ingen ting noen her inne mener kommer til å ha noen påvirkning på deg uansett. Som nevnt har du sikkert all "rett" til å gjøre det du gjør, men at du ikke ser selv hvorfor folk reagerer syns jeg er helt utrolig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen her som backer deg opp, det sier vel litt? Om det du driver med er så uproblematisk kan du jo spørre skatteetaten selv. Ingen ting noen her inne mener kommer til å ha noen påvirkning på deg uansett. Som nevnt har du sikkert all "rett" til å gjøre det du gjør, men at du ikke ser selv hvorfor folk reagerer syns jeg er helt utrolig.

Man har altså ikke lov å låne penger lengre og betale renter? Kommer til å bli tidenes blåmandag for bankene etter helgen, skjønner jeg.

Da regner jeg med at absolutt ingen av dere har ført opp rentefradrag i årets selvangivelse heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne altså ha dratt i en bank og lånt pengene, betalt renter til dem og fått samme rentefradraget. Det hadde sikkert vært ok for dere?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...