Gå til innhold

Vondt i øyelokket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått utrolig vondt i øyelokket, kjennes ut som jeg har en stor blåveis. Tror muligens det er en kul der, men er vanskelig å kjenne ordentlig. Gjør vondt når jeg blunker..

Noen som vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: f1008...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du hoven da? Jeg hadde nettopp øyelokkbetennelse. Da var det hovent, med en liten kul. Og det gjorde vondt da jeg blunka. Fikk antobiotikadråper somm jeg tok i noen dager, og så var det over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hoven da? Jeg hadde nettopp øyelokkbetennelse. Da var det hovent, med en liten kul. Og det gjorde vondt da jeg blunka. Fikk antobiotikadråper somm jeg tok i noen dager, og så var det over :)

Tusen takk for svar! Hva kan øyelokkbetennelse komme av?Jeg vet egentlig ikke.. Synes det er vanskelig å vite. Merket du noen andre ting?

Anonymous poster hash: f1008...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i år har jeg hatt to ulike typer øyebetennelse med kort mellomrom.. jeg hadde betennelse i selve øyet to ganger og så hadde jeg øyelokkbetennelse. Det kan komme av mye, men jeg hadde også en klump på øyelokket og det så ut som at jeg hadde blitt slått til.. for det var litt lilla og ganske hovent.

Jeg hadde betennelse i en hårsekk.. altså en øyevippehårsekk. Det kan være ganske vondt, og kan f.eks komme av at du har fått noe inn på øyet som tårevæsken rett og slett ikke har klart å "dytte" ned til øyekroken slik det skal- men at det har lagt seg nesten "bak" øyet og har ligget og irritert. Kan også komme av at du har brukt mye sminke, eller f.eks hvis en venninne har lånt eyelineren/mascaraen din så kan det bli bakterier.. evt gammel sminke (mascara eldre enn 3-6 mnd) Som nevnt så hovnet jeg kraftig opp, kjente en liten "pølse" klump under øyelokket, litt lilla på øyelokket og merket hvor det gjorde vondt når jeg presset- altså det var generelt ømt, men jeg merket at det var vondere på "pølseklumpen" og det var hovedsakelig der jeg var opphovnet og. Får det samme ved betennelse i øyebrynshårene da jeg bruker mye sminke på dem, så hovner jeg litt opp på øyebrynet.

Gå til legen og få salve, det fikk jeg og det gikk bort etter en uke ca. Dropp sminke på øynene fremover, det hjelper- og du får uansett ikke lov å gå med sminke når du bruker salven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...