Gå til innhold

Jeg bare lurer på en ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske blek i huden fra før av, men foreldrene mine er brune (får fort farge når de soler seg), men ikke jeg!

Men jeg har brukt selvbruning i tillegg så lenge jeg husker, når jeg har solt meg.

Kan dette ha sperret for litt av pigmentet mitt?
Så om jeg skrubber av meg all selvrbruningen og ikke bruker det en stund og bare er i sola, så har jeg større sjangs til å bli brun på naturlig måte?

Må bare spørre nå som det er sol ute og jeg har sjangsen igjen..

Eller er jeg helt på bærtur?



Anonymous poster hash: e961b...888
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Selvbruning påvirker ikke pigmentene i huden.

Anonymous poster hash: e3ed6...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bygge seg opp en naturlig farge ja, men det vil ta lenger tid hvis du er veldig lys (eller har hud som meg). Hvis du dog klarer å bli litt brun hver sommer så vil det gå fortere for hvert år.

Om selvbruningen hindrer deg i å få farge naturlig derimot vet jeg ikke, men mener å ha hørt at selvbruning ødelegger pigmentet i huden.



Anonymous poster hash: c3d94...712
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstern min hadde samme "problem". Hun gikk noen ganger til solarium for noen år siden, og nå blir hun brun etterkort tid ute i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har på deg selvbruningen når du soler deg så vil vel ikke solen trenge så godt gjennom? Er jo litt som å ha på seg foundation? Når jeg har på meg det i ansiktet merker jeg i hvertfall at jeg ikke blir like brun. Men jeg har samme problemet som deg. Begge foreldrene mine og broren min blir fort brun mens jeg bare ender opp med å bli supersolbrent da.. men du nevner ikke om du blir solbrent, eller om du bare ikke blir brun/påvirket av solen overhodet.. Jeg blir i hvert fall veldig rød, til tross for bruk av solkrem (ved mindre det er 50 da) og så blir jeg ganske brun der jeg var solbrent i sånn en uke, og så flasser jeg alt av igjen.. jævlig kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har på deg selvbruningen når du soler deg så vil vel ikke solen trenge så godt gjennom? Er jo litt som å ha på seg foundation? Når jeg har på meg det i ansiktet merker jeg i hvertfall at jeg ikke blir like brun. Men jeg har samme problemet som deg. Begge foreldrene mine og broren min blir fort brun mens jeg bare ender opp med å bli supersolbrent da.. men du nevner ikke om du blir solbrent, eller om du bare ikke blir brun/påvirket av solen overhodet.. Jeg blir i hvert fall veldig rød, til tross for bruk av solkrem (ved mindre det er 50 da) og så blir jeg ganske brun der jeg var solbrent i sånn en uke, og så flasser jeg alt av igjen.. jævlig kjipt.

Jeg blir heller ikke solbrent, får bare sånn små "fregner" som såvidt vises i huden om jeg soler meg.

Er sikkert immun! Haha

Det er kjipt, ja! Urettferdig

Anonymous poster hash: e961b...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir heller ikke solbrent, får bare sånn små "fregner" som såvidt vises i huden om jeg soler meg.

Er sikkert immun! Haha

Det er kjipt, ja! Urettferdig

Anonymous poster hash: e961b...888

Kanskje du har noen problemer med pigmentene i huden din? Som gjør at det er vanskeligere for deg å bli brun? F.eks dem som har rødt hår er jo ofte (ikke alltid) ganske bleke og blir lett solbrent/får flere føflekker og slikt.. Høres merkelig ut i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo ulike hudtyper. Noen blir lett brune, andre ikke. Jeg ble ikke så lett brun tidligere, men ble lett rød. Nå virker det som at huden min har forandret seg en del, for i vår har jeg blitt veldig brun. Det jeg tror har hjulpet er å bruke solkrem, men ikke for høy faktor. Smører meg 2-3 ganger om dagen når jeg er mye i sola. Jeg blir ikke raskt brun, men etterhvert har fargen "bygget seg opp". Huden tåler mer, og jeg blir ikke så lett rød :)

Edit: Med andre ord; jeg har tro på sakte oppbygging av fargen :)

Endret av Purple Diamond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...