Gjest Riskjeks Skrevet 28. mai 2014 #21 Skrevet 28. mai 2014 Høres jo helt normalt ut. Når barn er opptatte av noe, ignorerer de ofte hva folk sier til dem. Også mye eldre barn enn ditt. Er det å mistenke autisme den nye trenden eller? Dette høres IKKE ut om autisme, virker ikke som om du har noe kunnskap om den diagnosen.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #22 Skrevet 28. mai 2014 Det behøver ikke være noe mer enn at det er helt normal oppførsel for alderen, men jeg syns du skal snakke med noen om bekymringene dine hvis du virkelig føler at noe skurrer. Gikk selv lenge med tanken om at alle barn er forskjellige og at man ikke skal sammenligne. Barnet mitt reagerte ikke når jeg sa navnet hans eller andre ting, men så hvilte jeg på tanken om at små barn har "selektiv hørsel" og at han sikkert bare valgte å ikke reagere. Ved en tilfeldighet fant vi ut at han trengte dren og av den grunn sikkert hørte veldig dårlig. Vi tok tiden til hjelp og tenkte at han snart ville bli mer tilstede, men vi merket lite forrandring. Etter litt tid ble jeg mer og mer frempå for å finne ut hva det var og det viste seg at han hadde autismediagnose. En liten stund etter fant vi også ut at han hadde epilepsi og at det var årsaken til at han var så bortevekk. Som sagt trenger det ikke være noe galt, men du kjenner barnet ditt best og er du bekymret så skader det ikke å snakke med noen om det for å få synspunkter. Kanskje dere får beskjed om at det er normalt, kanskje det egentlig er noe, men at helsepersonellet har for lite kunnskap og uttaler seg alikevel. Uansett bør du ha det i bakhodet og varsle hvis følelsen av at det er noe blir sterkere. Anonymous poster hash: e00af...e6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå