Gå til innhold

Moren min hindrer meg!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Dette gjelder en fjelltur jeg har planlagt i 5 dager, jeg har har gjort alt klart og mangler ingenting. Jeg har tenkt å ta denne turen på torsdagen osv. Denne turen er viktig for meg.

Moren min har hatt en stor brudd på høyre lår. Dermed så ble ho operert for to måneder siden. Ho klarer seg fint huset nå. Sammen med broren min 14 år som hjelper til og meg. Sykepleiere tar også kommer til henne. Jeg forklart henne om turen, men ho klikka helt og ble sur og vil ikke at jeg skal ta den turen, frem til august eller juli. Grunnen hun ga meg er at ho er fortsatt er syk og må ha noen som må hjelpe til.

Hun har også høyt diabetes og har startet med insulin.

Hva skal jeg gjøre??

Skjønner at det er dårlig skrevet. Sorry

Takk på forhånd :)

Anonymous poster hash: 0b85f...9a4
Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Du skal dra. Hun har hjemmesykepleie og en sønn som hjelper til, det bør holde lenge.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 1f095...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg er 19 år gammel. Ho sier at hvis jeg tar den turen, så trenger jeg ikke komme tilbake hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år gammel. Ho sier at hvis jeg tar den turen, så trenger jeg ikke komme tilbake hjem.

Er du ferdig på VGS? For hvis du er det har hun strengt tatt ikke forsørgeransvar for deg lenger, og kan gjøre alvor av det hun sier. Da må du vurdere om turen er verdt det. Jeg ville vurdert å flytte hjemmefra om jeg var deg.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Moren din er egoistisk. Det er ingen fare med henne. Hun får den hjelpen hun trenger. Jeg vil tro det er mange av oss som har måttet klare oss alene etter en operasjon for eksempel, eller tar oss frem på krykker. Vi kan jo ikke legge beslag på voksne barn og forvente at de skal legge sine ting til side.

• Liker 6
Skrevet

Ta en snakk med hjemmesykepleien om hun får hjelp av de i dag, og si at du er bortreist en helg. Da kan det hende hun har krav på litt ekstra hjelp den perioden :-) sånn er det i alle fall her i området når pårørende som hjelper mye til i hverdagen reiser bort :-) vær ydmyk og si til henne at du gjerne trenger en "ungdomshelg" med venner - og håp hun tar til fornuften.. :)?lykke til :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren min er analfabet og har fortsatt en utenlandsk baktanke. Jeg prøver å fortelle ho at det ikke gjelder i Norge, men bort kastet. Turen er forberedelser til FOS som snart jeg skal i.

Skrevet

Hun må da klare seg uten deg i noen dager. Du er 19 år og skal vel snart flytte ut uansett. Nei, dra på tur, du. Ikke la moren din prøve å gi deg dårlig samvittighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal jeg sove når jeg kommer tilbake?

Skrevet

Om hun virkelig nekter deg å komme hjem så får du sove hos noen venner eller noe og være glad du kom deg unna, for da er hun virkelig egoistisk!! Du får håpe hun bare handlet i affekt og kanskje litt redsel (tenker om det er lenge siden hun har klart seg uten deg, blitt litt avhengig på en måte..)

• Liker 2
Gjest Snuppi
Skrevet

Er hun like lite medgjørlig til vanlig?

Dette er en typisk hersketeknikk.

Du er voksen, hun har en hjemmesykepleier samt din bror på 14 år.

Hun overlever!

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Dette gjelder en fjelltur jeg har planlagt i 5 dager, jeg har har gjort alt klart og mangler ingenting. Jeg har tenkt å ta denne turen på torsdagen osv. Denne turen er viktig for meg.

Moren min har hatt en stor brudd på høyre lår. Dermed så ble ho operert for to måneder siden. Ho klarer seg fint huset nå. Sammen med broren min 14 år som hjelper til og meg. Sykepleiere tar også kommer til henne. Jeg forklart henne om turen, men ho klikka helt og ble sur og vil ikke at jeg skal ta den turen, frem til august eller juli. Grunnen hun ga meg er at ho er fortsatt er syk og må ha noen som må hjelpe til.

Hun har også høyt diabetes og har startet med insulin.

Hva skal jeg gjøre??

Skjønner at det er dårlig skrevet. Sorry

Takk på forhånd :)

Moren min har diabetes. Vi bor ikke i samme land for tiden. Å kontrollere blodsukker er en enkel sak. Det er førsteklassinger på barneskolen, som selv tar blodsukkeret sitt og setter sprøter på seg selv.

Synes det her dreier seg mer om at moren din vil kontrollere deg enn noe reelt behov for "hjelp". Synes moren din virker ganske overdramatiserende.

Anonymous poster hash: 071cf...dd2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...