Gå til innhold

Au, min mage!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg våknet nå for en halvtime siden med ganske sterke magesmerter i øverste del av magen. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den, men det er IKKE behagelig. Fryktelig smertefullt faktisk, men ikke gallesteinvondt (har hatt det før). Føler meg småkvalm, og har skikkelig frysninger. Smertene kommer litt i tak, ble bedre av å reise meg og gå på do, men så kom det igjen når jeg la meg ned.

Skjønner at dere ikke er leger, men noen som har opplevd noe liknende? Jeg har ganske høy terskel for å ringe legevakten, lurer på å bare vente det ut og se om det blir verre/bedre.

Eneste forskjell i dag fra de fleste andre dager, er at jeg har tatt Zopiclone for å hjelpe meg å sove, har ALDRI reagert på de før (har tatt dem tidligere, flere ganger), og det står ikke som en av bivirkningene.

Hva hadde dere gjort? Vente til i morgen og se om det blir bedre, eller ringte legevakten og høre der?



Anonymous poster hash: 74b41...a5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magesmerter kan være så mange ting. Men jeg kan ikke si at det ikke er alvorlig, eller om det er noe som går over. Så jeg anbefaler deg å ringe inn og høre om det kan vente til fastlegen din åpner eller om dere kan komme inn nå. Jeg har hatt en del magesmerter øverst, men det har alltid gått over..

Gjør hva du føler for, du må jo uansett sjekke det.



Anonymous poster hash: 664a6...c47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye magesyre og/eller økt bakterier i magen kan gi meg slik følelse. Før jeg fikk medisin som dempa magesyra måtte jeg sitte i en stressless for å få sove, la jeg meg ned ble smertene fryktelige. Kan det være en bivirkning av den medisinen du tok?



Anonymous poster hash: 69077...aa2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være magesekken som krangler? Om du har noe syrenøytraliserende så kan du jo ta det. Jeg sleit mye med magesekken en periode og det føltes ganske så likt som du beskriver uten at jeg er noen lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...