Gå til innhold

Rosacea


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :)


Jeg hadde en hudanalyse av en hudlege og fikk høre at jeg hadde Rosacea grad 2.
Om jeg ikke behandlet det riktig så ville det kanskje bli verre.
De produktene hun foreslo koster en formue noe jeg ikke har råd til.

Er det noen som har dette og kan komme med forslag til produkter?
Har veldig tørr hud, rød rundt kinn og nese og en del nupper.



Anonymous poster hash: 4ba92...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ordentlig hudlege på sykehus?

Les i det minste denne :

http://nhi.no/sykdommer/hud/pussholdig-utslett-ekskl-akne/rosacea-1635.html?page=1

Anonymous poster hash: 437e7...b4f

Nei, men en hudlege fra Oslo Hudlegesenter.

Jeg skrev ikke ned alle symptomene jeg hadde, burde jeg kanskje?

Har rød hud i enkelte områder, får veldig lett "rødming" der huden kjennes brennene varm,

Huden min er veldig lik som hun på bildet. Rød på kinnparti og rundt nese og øyelokk.

Har også nupper i områdene og kan få kviser om huden ikke får nok fuktighet.

Anonymous poster hash: 4ba92...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Litt rart at du ikke fikk prøver på noen produkter. Fikk du resepter eller bare forslag? Mange rosaceaprodukter er reseptbelagte. Ellers bør du iallefall se på livsstilsrådene i nhi-artikkelen, og legemidlene som er nevnt der.

Anonymous poster hash: 437e7...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Litt rart at du ikke fikk prøver på noen produkter. Fikk du resepter eller bare forslag? Mange rosaceaprodukter er reseptbelagte. Ellers bør du iallefall se på livsstilsrådene i nhi-artikkelen, og legemidlene som er nevnt der.

Anonymous poster hash: 437e7...b4f

Fikk høre at jeg måtte bruke produkter fra Elixir. Fikk ingen prøver eller noe sånt.

Tenkte å høre med fastlegen min om han kunne bekrefte at jeg har det før jeg kjøper så dyre produkter.

Eventuelt hører hva han syns jeg bør bruke.

Anonymous poster hash: 4ba92...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til legen for det samme, og havnet på antibiotika i 3 mnd. Oppfølgingstime etter 6 uker. Jeg hadde forventet hudlege henvisning, men fastlegen ville teste dette først..

Sånn på siden, så har jeg en dagkrem som ble kjøpt på tax free, og den greier å holde huden min fin i lange perioder .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk til legen for det samme, og havnet på antibiotika i 3 mnd. Oppfølgingstime etter 6 uker. Jeg hadde forventet hudlege henvisning, men fastlegen ville teste dette først..

Sånn på siden, så har jeg en dagkrem som ble kjøpt på tax free, og den greier å holde huden min fin i lange perioder .

Huff, har så absolutt ikke lyst å gå på antibiotika. Har kronisk uvi og har gått sykt mye på antibiotika pga det. Hadde nettopp nyrebekkenbetennelse og lå inne med intravenøs antibiotika i to døgn.

Grøss...

Anonymous poster hash: 4ba92...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som nevnt brukt dagkrem som jeg synes holder det bra i sjakk. (Uten å vite grad av R jeg har,da)

"Restorative facial cream with Shea butter" Sisley. Har gått på kuren 1 uke nå, og merker forbedring. Alle nuppene er borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...