Gå til innhold

Akutt hjelp mot depresjoner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det noe sted i Oslo man kan dra å får hjelp? jeg har nylig byttet fastlege og kan ikke bestille time der før 1. juni.

Jeg har det skikkelig vondt om dagen og vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg gråter hele tiden og har det så vondt inni meg at jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker. Jeg vil ikke innlegges eller noe, bare ha hjelp.



Anonymous poster hash: 5c19d...a9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo forsøke hjelpetelefonen, tlf nr 116 123. Det er gratis og døgnåpent, hele uka.



Anonymous poster hash: 83108...99c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle fastlegen har vel ansvar for deg inntil du er overført til den nye? Men er vel kanskje en grunn til at du har bytta da...



Anonymous poster hash: fbaa5...dff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noe sted i Oslo man kan dra å får hjelp? jeg har nylig byttet fastlege og kan ikke bestille time der før 1. juni.

Jeg har det skikkelig vondt om dagen og vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg gråter hele tiden og har det så vondt inni meg at jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker. Jeg vil ikke innlegges eller noe, bare ha hjelp.

Anonymous poster hash: 5c19d...a9d

1)Du kan evt bestille time hos en privatpraktiserende psykolog uten avtalepraksis, og få time ganske raskt. Dette går ikke på egenandelskortet.

2)Fastlege kan henvise deg til psykolog på dps eller privatpraktiserende psykolog med avtalepraksis. Normalt flere mnders ventetid for å få time. Dette går på egenandelskortet.

Anonymous poster hash: c7add...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Du kan evt bestille time hos en privatpraktiserende psykolog uten avtalepraksis, og få time ganske raskt. Dette går ikke på egenandelskortet.

2)Fastlege kan henvise deg til psykolog på dps eller privatpraktiserende psykolog med avtalepraksis. Normalt flere mnders ventetid for å få time. Dette går på egenandelskortet.

Anonymous poster hash: c7add...a86

Jeg tror også det finnes noen tilbud for studenter

Endret av goldenchanel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Det hjelper å snakke. Med en venninne, en prest, en hva som helst som kan lytte til deg. Men kanskje best de på hjelpetelefonen som nevnt over. Ellers kan du spandere penger hos en privatpraktiserende psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd om å bruke nettverk i ventetiden før man får time til psykolog

http://studvest.no/nyhet/%C2%ABmona%C2%BB-falt-av-studiet-ingen-fanget-henne-opp

Prest er også nevnt.

Du burde absolutt fått snakket med fastlege. Kan du ringe ditt gamle og eller nye legesenter og forklare at det er akutt, og spørre om å få time?

Fastleger kan også ha hjelpe-samtaler med pasienter som ikke har fått time hos psykolog. Kanskje kunne du fått prøvd en medisin mot depresjon?



Anonymous poster hash: c7add...a86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...