Gå til innhold

Slo neda - Smerter i panna/hodet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld slo jeg nesa mi veldig hardt. Og ja, det var i panna til samboer. Og det skjedde når vi begge lente oss mot hverandre samtidig. Begynte ikke å blø, men jeg hadde vondt når jeg la meg. Nesen er ikke brekt. men veldig øm hvis jeg tar på den!

Jeg var på 2 timer tur med folk og hundene idag og jeg følte meg ikke helt i form.. Når jeg kom hjem og la meg for å se på tv, kom de smertene! Tok smertestillende. Men den virket etter en halvtime, men en time seinere. Så begynte det å komme tilbake. Nå som jeg sitter på datan ,gjør det så vondt...

Smertene sitter i panna/hodet.

Er det noe som går over av seg selv eller burde jeg ringe lege?

(Legen min er på ferie, så gidder ikke ringe hvis det ikke er nødvendig.)

Hørt man kan få hjernerystelse av slag i nesa? Er det sant?

Anonymous poster hash: d253b...c6b
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente nesa i innlegget. :P

Skrevet

Var egentlig passende med tanke på at du hadde slått nesa og kanskje ikke klarte å snakke normalt etterpå. :fnise:

Det høres nesten ut som du har brekt nesa eller bristet nesebrusken, det kan gjøre noe helt forjævlig vondt.

Har du hovnet opp?

Har det blødd noe som helst?

Klarer du å puste gjennom nesa?

Har du fått en kul i panna i tillegg, siden du har vondt i panna også?

Du kan i teorien få hjernerystelse av slag mot nesa, men siden du sier hverken blødde eller svimte av er det svært usannsynlig.

At du har vondt i hodet er derimot bekymringsverdig og jeg ville tatt en tur på legevakta heller enn å ta en tur til fastlegen, i og med at det er en fersk skade.

Bare for å utelukke evt alvorlige ting.

AnonymBruker
Skrevet

Var egentlig passende med tanke på at du hadde slått nesa og kanskje ikke klarte å snakke normalt etterpå. :fnise:

Det høres nesten ut som du har brekt nesa eller bristet nesebrusken, det kan gjøre noe helt forjævlig vondt.

Har du hovnet opp?

Har det blødd noe som helst?

Klarer du å puste gjennom nesa?

Har du fått en kul i panna i tillegg, siden du har vondt i panna også?

Du kan i teorien få hjernerystelse av slag mot nesa, men siden du sier hverken blødde eller svimte av er det svært usannsynlig.

At du har vondt i hodet er derimot bekymringsverdig og jeg ville tatt en tur på legevakta heller enn å ta en tur til fastlegen, i og med at det er en fersk skade.

Bare for å utelukke evt alvorlige ting.

Jeg blødde ikke, hvis jeg trykker på nesa, kjenner jeg det oppover i panna. Har ikke blitt noe hoven. Men det sitter der hele tiden.. Smertene sitter ikke midt i panna, men det gjør vondt opp til øynene også går det ut på siden og øverst i panna. Kan puste gjennom nesa ja.

Ja, hodet er helt jævlig nå. Men jeg kommer meg ikke til legevakta siden det er så langt unna, og har ikke lappen.

Skrevet

Jeg heller fortsatt mot at det er et brist et sted, for det gjør hinsides vondt langt oppover neseryggen og nesten inn i bihulene når det er brudd eller brist og du klemmer forsiktig på nesa.

Ring taxi og dra til legevakten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg heller fortsatt mot at det er et brist et sted, for det gjør hinsides vondt langt oppover neseryggen og nesten inn i bihulene når det er brudd eller brist og du klemmer forsiktig på nesa.

Ring taxi og dra til legevakten.

Ja, for det føles ut som jeg har skikkelig bihulebetennelse. Hatt det en gang, men da var den mild.

Ringte til der hvor fastlegen min er. Ho hørte med en av de andre legene som var der. Og han mente at det ikke var så farlig å vente til i morgen og få time?! Jeg har ikke råd til å ta drosje. Det er veldig langt unna..

Gjest Evans
Skrevet

Ja, for det føles ut som jeg har skikkelig bihulebetennelse. Hatt det en gang, men da var den mild.

Ringte til der hvor fastlegen min er. Ho hørte med en av de andre legene som var der. Og han mente at det ikke var så farlig å vente til i morgen og få time?! Jeg har ikke råd til å ta drosje. Det er veldig langt unna..

Hvis du har fått en hjernrystelse så ligg i ro og ikke bruk øya formye. Er det brist i nesa så er det kanskje ikke så farlig om det går en dag fra eller til?

God bedring!

PS: jeg trodde også overskriften var med vije - syns det passa bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fått en hjernrystelse så ligg i ro og ikke bruk øya formye. Er det brist i nesa så er det kanskje ikke så farlig om det går en dag fra eller til?

God bedring!

PS: jeg trodde også overskriften var med vije - syns det passa bra :)

Ja, jeg merker det at jeg får vondt i øya/hode når jeg ser lyse ting og jeg får veldig vondt av å se på tv og sitte på data, har det noe å si?

Får vite det i morgen. Når jeg sitter rolig nå i en halvtime, så har jeg ikke vondt, hvis jeg beveger meg gjør det vondt igjen.

Takk. :)

Hehe, det var virkelig ikke meningen, ogjeg så det ikke. :P Så da ble det helt feil. Skrev feil en gang, å da fikk jeg skikkelig kritikk fordi det bare var helt feil! Så var litt morsomt å få noen morsomme kommentarer på det. :)

Skrevet

Jeg lurte på om du hadde slått ei ved navn Neda og at det var derfor du hadde vondt i hodet. Fikk det liksom ikke til å stemme... :laugh:

Gjest Evans
Skrevet

Jeg lurte på om du hadde slått ei ved navn Neda og at det var derfor du hadde vondt i hodet. Fikk det liksom ikke til å stemme... :laugh:

Krangling kan jo skape hodebry ;)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Kom nettopp hjem fra legen, og det var en lett hjernerystelse.. Så det var godt jeg kom meg til legen. :)

Skrevet

Herlighet hvor hardt slo dere hodene mot hverandre? :O

Lett hjernerystelse er bedre enn ordentlig hjernerystelse da. Unngå skjermtitting, så kom deg av nettet! :P

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet hvor hardt slo dere hodene mot hverandre? :O

Lett hjernerystelse er bedre enn ordentlig hjernerystelse da. Unngå skjermtitting, så kom deg av nettet! :P

Det var ganske hardt også for å si det sånn. Han skulle liksom være "sexy" sa han i etterkant. At han slang hode ganske fort mot meg for å gi meg et blikk, men så snudde jeg meg for fort og nærmere han, og da ble det fart på oss begge. Vet jeg ikke får lov, men jeg måtte bare si ifra. :P Det var det fine nattakysset vårt den kvelden.

Ble litt sjokkert selv at man kan få lett hjernerystelse av sånt slag mot nesa. Også var det noe med nesa, det var ikke brukket, men den var bristet. Så jeg måtte være forsiktig å ikke gi slike voldelige nattakyss igjen. ;)

• Liker 1
Skrevet

Du må jo ha truffet med panna også, og ikke bare nesa, men når nesa gjør vondt så kjenner man ikke at det gjør vondt andre steder. :fnise:

Hvordan gikk det med han da?

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo ha truffet med panna også, og ikke bare nesa, men når nesa gjør vondt så kjenner man ikke at det gjør vondt andre steder. :fnise:

Hvordan gikk det med han da?

Det skjedde så fort.. Så vet ikke om jeg slo panna også, men legen sa at det kunne skje. (som det gjorde på meg)

Han gikk det bra med, han har ikke hatt noe som helst vondt. Fikk bare et rødt merke han. Heldig og typisk han å aldri få noe som helst skade.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...