Gå til innhold

meg som har missforstått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har lurt på en ting ang touretts syndrom, jeg har det selv, og har googlet litt for å forstå litt mer. neida. ikke selvdiagnostisert.

og når jeg googler det, så kommer det ofte opp touretts, ADHD og aspergers. og jeg vet jo at mange med touretts også har ADHD (ikke meg), men lurer på om touretts egentlig er en diagnose som ligger under aspergers diagnoen? eller om jeg nå er helt på bærtur av det.

noen som vet noe om dette og kan svare meg saklig?



Anonymous poster hash: d11b5...d20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest iGirl

jeg har lurt på en ting ang touretts syndrom, jeg har det selv, og har googlet litt for å forstå litt mer. neida. ikke selvdiagnostisert.

og når jeg googler det, så kommer det ofte opp touretts, ADHD og aspergers. og jeg vet jo at mange med touretts også har ADHD (ikke meg), men lurer på om touretts egentlig er en diagnose som ligger under aspergers diagnoen? eller om jeg nå er helt på bærtur av det.

noen som vet noe om dette og kan svare meg saklig?

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Foreslår at du leser dette: http://touretteforeningen.no/index.php?id=1270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. skomleste alt akkurat nå. og der står ikke svaret på spørsmålet mitt. jeg lurte på om touretts er under asperger diagnosen, eller om det er en tilleggsdiagnose eventuelt uten at alle med touretts har asperger.

TS



Anonymous poster hash: d11b5...d20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*misforstått

Det var også noe å henge seg opp i. jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa når det kommer til gramatikk. og vil nok ende opp med en del gramatiske feil, slik som du påpekte. men det er vell ingenting å henge seg opp i? trur alle forsto hva jeg skrev i det ordet?

TS

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest iGirl

ja. skomleste alt akkurat nå. og der står ikke svaret på spørsmålet mitt. jeg lurte på om touretts er under asperger diagnosen, eller om det er en tilleggsdiagnose eventuelt uten at alle med touretts har asperger.

TS

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Svaret er nei. Det er ikke spesielt utbredt at pasienter diagnostisert med Tourettes også har asperger syndrom. Tourettes er en nevrologisk tilstand. Vanlige tilleggsvansker er OCD og ADHD, - mist 50 % av de som har TS har ADHD og 30% har tvangstanker og tvangshandlinger.

Endret av iGirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det er tourettes en selvstendig diagnose som ofte (ikke alltid) henger sammen med ADHD og/eller Asperger. Dvs det er fullt mulig å ha alle tre, men også bare en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :)

TS



Anonymous poster hash: d11b5...d20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nøytron går inn på en bar og spør "Hvor mye for en drink" Bartenderen svarer "For deg, ingenting!"

Direkte oversatt. Hjelpes så bra!

OK? hva var det for noe?

Anonymous poster hash: d11b5...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK? hva var det for noe?

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Den er bedre på Engelsk, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er bedre på Engelsk, kanskje.

hva hadde de greie med mitt spørsmål og HI å gjøre?

Anonymous poster hash: d11b5...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hadde de greie med mitt spørsmål og HI å gjøre?

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Haha, klarte å skrive i feil tråd. Ops!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, klarte å skrive i feil tråd. Ops!

haha åja. da henger jeg med. må si at jeg ikke skjønte stort her nå. hehe. men det gikk så fint så :)

Anonymous poster hash: d11b5...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...