Gå til innhold

Én skjev tann!


mvedvik

Anbefalte innlegg

Jeg har én skjev tann, noe jeg har hatt helt siden jeg mistet melketennene. Da jeg var yngre og det var på tide å vurdere regulering fikk jeg beskjed om at jeg kunne velge selv om jeg ville ha eller ikke i og med at alle andre tenner sitter akkurat som de skal. Og moteriktig som jeg da var, svarte jeg nei. Jeg mener nå i ettertid at jeg som 12-åring burde blitt mer pushet til å svare ja, spesielt av mine foreldre, men sånn er nå den saken, tilbake til tanna.

Den står altså ganske nøyaktig 90 grader fremovervendt, og det som er så merkelig med den er at den egentlig har god plass til å boltre seg fritt mellom sidetennene, så hvorfor den er skjev har jeg aldri forstått. Og det at det er såpass mye mellomrom nå som den er "flat" sett fra siden gjør at jeg syns det er ubehagelig å bli sett fra denne siden. Jaja, alle er vakre sånn som de er og alt det der, men dette er et av mine komplekser, og som alle andre med komplekser ville jeg følt meg veldig mye bedre om min ene tann, ville gjøre som de andre tennene mine.

Har dere noe tips til løsning for det her? Vil gjerne ha lest meg litt opp før jeg drar til tannlegen, da jeg er klar over at de helst vil gjøre de fleste behandlingene selv og derfor er en smule selektive med behandlinger de foreslår. Vil helst unngå synlig regulering, jeg er jo ikke fjortiss lenger, og vil faktisk heller ta den ene tanna framfor et til to år med ubrukelige bilder og dårlig selvfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke ha regulering bak tenna da? Det er dyrt men da vises det ikke :) Vurderer det samme sjæl, jeg har hatt regulering men har en hjørnetann som begynner å stå ut.



Anonymous poster hash: e1f6b...4d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det om noen muligheter http://www.tbt.dk/tandregulering/

Skroll helt ned til under alle bildene.

Invisalign er usynlig, og inman aligner tar kjempekort tid, heller ikke så dyrt :)



Anonymous poster hash: 1eb7d...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har god plass, er det ikke sikkert det er så vanskelig å fikse. Ville snakket med en tannlege om det.

Anonymous poster hash: 3db65...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...