Gå til innhold

Hjelp! Klokke til mann - 21 år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en klokke som ikke er alt for dyr (vi har ikke vært sammen så veldig lenge) samtidig som at den skal være til bruk for penere anledninger da han allerede har en klokke som brukes til trening osv.

Jeg har sett på disse klokkene og lurer på hva dere synes:

http://www.ebay.com/itm/2012-CITIZEN-ECO-DRIVE-100m-MENS-METROPOLITAIN-SPORTS-WATCH-AW0010-01E-/331132039360?pt=Wristwatches&hash=item4d1901f0c0

http://www.ebay.com/itm/CITIZEN-GENTS-ALL-BLACK-IP-QUARTZ-CHRONOGRAPH-WATCH-AN8055-57E-/301183569015?pt=Wristwatches&hash=item461ff08c77

http://www.ebay.com/itm/CITIZEN-ECO-DRIVE-LEATHER-MENS-ELEGANT-WATCH-BM8240-03E-/331208292202?pt=Wristwatches&hash=item4d1d8d776a

Jeg innrømmer at jeg kanskje har en greie for svarte klokker, men er dette noe en på 21 kunne gått med tror dere? Eller har dere andre klokker dere synes er fine som koster max 1300?



Anonymous poster hash: 032a3...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han interessert i klokker, eller vil ha bare ha noe som viser tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han interessert i klokker, eller vil ha bare ha noe som viser tiden?

Er ikke slik at han har mange klokker. Nå har han vel kun den ene, så man kan vel ikke akkurat si at det er en interesse. Han bruker klokke hele tiden da. Spiller det noen rolle egentlig? :) Jeg har uansett ikke råd til å kjøpe en klokke til 5000 kroner osv, så ja.

Anonymous poster hash: 032a3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en klokke selv for et år eller to siden som jeg er ganske fornøyd med. Det er en Tissot, litt usikker på hvilken modell. Kostet rundt 1500 kroner.

Tror nok det er denne: http://www.tissot.ch/?collections/products/514/n/TISSOT_PR_100/T049.410.11.037.01

Ville nok vært litt forsiktig med å kjøpe klokker fra ebay. Kjøper du i butikk i Norge får du også som oftest en grei garanti, samt gratis reperasjon / batteribytte osv. Fikk jeg, i hvert fall. Kjøpte min på storsenteret i Sandvika, aner ikke hvilken butikk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke slik at han har mange klokker. Nå har han vel kun den ene, så man kan vel ikke akkurat si at det er en interesse. Han bruker klokke hele tiden da. Spiller det noen rolle egentlig? :) Jeg har uansett ikke råd til å kjøpe en klokke til 5000 kroner osv, så ja.

Anonymous poster hash: 032a3...34c

Ja, det spiller en rolle. En klokkeinteressert vil stort sett ønske seg en klokke med automatisk eller til og med manuelt urverk, mens de fleste andre vil være fornøyd med quartz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det spiller en rolle. En klokkeinteressert vil stort sett ønske seg en klokke med automatisk eller til og med manuelt urverk, mens de fleste andre vil være fornøyd med quartz.

Tror ikke han bryr seg om slike ting :)

Anonymous poster hash: 032a3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte en klokke selv for et år eller to siden som jeg er ganske fornøyd med. Det er en Tissot, litt usikker på hvilken modell. Kostet rundt 1500 kroner.

Tror nok det er denne: http://www.tissot.ch/?collections/products/514/n/TISSOT_PR_100/T049.410.11.037.01

Ville nok vært litt forsiktig med å kjøpe klokker fra ebay. Kjøper du i butikk i Norge får du også som oftest en grei garanti, samt gratis reperasjon / batteribytte osv. Fikk jeg, i hvert fall. Kjøpte min på storsenteret i Sandvika, aner ikke hvilken butikk, da.

Ja, nå kikker jeg bare :) Tenker å kjøpe i norsk butikk. Men hva synes du om skinnreim? Er det feminint? Spurte en kompis siden jeg synes denne som jeg så i butikken i dag var fin:

boccia-titanium-3557-04_60933_1.jpg

Anonymous poster hash: 032a3...34c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min liker klokkene fra Triwa ganske godt. De har en del fine klokker fra 13-1500 kroner.



Anonymous poster hash: fc620...b1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seiko skx007 og Seiko skx009 er mine anbefalinger om han vil ha automatisk urverk. Dette er to veldig populære klokker som ikke koster så alt for mye. "Alle" med en interesse for klokker har en eller annen gang eid en av disse.

Om automatisk urverk ikke er ønskelig så er det bare å finne noe du selv syns ser bra ut, men hold deg unna merker som egentlig ikke er klokkeprodusenter. Du bør også tenke på hvor stor hånd/håndledd han har. Store klokker er ikke pent. 38 - 40 mm er fint for "dressklokker", men litt mer robuste klokker kan godt være 42 mm - 45 mm om han har et stort håndledd. Noe større blir harry med mindre han er Hulken.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seiko skx007 og Seiko skx009 er mine anbefalinger om han vil ha automatisk urverk. Dette er to veldig populære klokker som ikke koster så alt for mye. "Alle" med en interesse for klokker har en eller annen gang eid en av disse.

Om automatisk urverk ikke er ønskelig så er det bare å finne noe du selv syns ser bra ut, men hold deg unna merker som egentlig ikke er klokkeprodusenter. Du bør også tenke på hvor stor hånd/håndledd han har. Store klokker er ikke pent. 38 - 40 mm er fint for "dressklokker", men litt mer robuste klokker kan godt være 42 mm - 45 mm om han har et stort håndledd. Noe større blir harry med mindre han er Hulken.

Takk! Han har vel ikke noe stort håndledd, men er 35mm veldig lite? Jeg fant denne skjønner du: http://www.klepsoo.com/no/festina/trend-ceramic-collection-f16531-2.html og synes den var litt kul, men den er så billig i forhold til det den var i butikken (i butikken kosta den en god del mer) så vet ikke om jeg kan stole på nettsiden?

Anonymous poster hash: 032a3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 mm kan bli litt lite, men det kommer jo selvfølgelig an på smaken. Den minste klokken jeg har er 38 mm og jeg har ganske små håndledd.

Edit: Jeg prøvde å ta noen bilder av håndleddet mitt med klokker i litt forskjellige størrelser, men det ble for vanskelig å få noen gode bilder. Måtte bruke såpass vidvinkel og holde hånden i en alt for merkelig posisjon slik at det ser temmelig rart ut. Alle klokkene ser for eksempel større ut på bildet enn i virkeligheten.

38 mm

40 mm

40 mm

...også fant jeg visst en (grisestygg) 35 mm

Mitt håndledd er temmelig lite...bare så det er sagt.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 mm kan bli litt lite, men det kommer jo selvfølgelig an på smaken. Den minste klokken jeg har er 38 mm og jeg har ganske små håndledd.

Edit: Jeg prøvde å ta noen bilder av håndleddet mitt med klokker i litt forskjellige størrelser, men det ble for vanskelig å få noen gode bilder. Måtte bruke såpass vidvinkel og holde hånden i en alt for merkelig posisjon slik at det ser temmelig rart ut. Alle klokkene ser for eksempel større ut på bildet enn i virkeligheten.

38 mm

attachicon.gifDSC_6657.jpg

40 mm

attachicon.gifDSC_6660.jpg

40 mm

attachicon.gifDSC_6658.jpg

...også fant jeg visst en (grisestygg) 35 mm

attachicon.gifDSC_6661.jpg

Mitt håndledd er temmelig lite...bare så det er sagt.

Tusen takk!! :)

Anonymous poster hash: 032a3...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...