Gå til innhold

Foreldrene mine vasker aldri

Fremhevede innlegg

Skrevet

:O Jeg hadde seriøst bodd på hotell når jeg var hjemme fra skolen om jeg var deg :O

Trives de virkelig med å ha det slik?

Hvordan har hunden det oppi alt dette? Jeg har aldri hatt hund selv, så jeg vet ikke hvordan de reagerer på slike omgivelser.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, det er TS igjen. Vet det er en gammel tråd, men jeg har fortsatt problemer med dette.  I fjor fikk jeg sommerjobb på studiestedet mitt, så jeg slapp å reise hjem. Foreldrene mine ville ikke ha vaskehjelp og det er fortsatt ekkelt å være på besøk hos de. Jeg besøker de sjeldnere og sjeldnere. Jeg er hjemme hos de nå, og jeg har allerede blitt dårlig i magen.

I dag måtte jeg vaske dusjen før jeg kunne bruke den, og fant mitt eget hårstrå i sluken (jeg har langt hår, de andre har kort). Jeg har ikke vært her siden januar, så det sier vel litt? Og da jeg skulle lage middag til de i dag, var stekepannene i skapet fortsatt skitne. Ellers er det smuler og hår overalt. Badet er nedstøvet og det ligger muglet såpe på en hylle med masse gamle merkelapper rundt.

Jeg vurderer å reise tilbake til hybelen min og være der i sommer. Jeg får så dårlig samvittighet for dette, men jeg orker virkelig ikke å vaske deres skitt igjen. Hver gang jeg sier sånt, vasker moren min desperat kjøkkenet imens faren min sitter stille og holder kjeft. De klarer ikke å holde det OK rent.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Det virker ikke som om noe funker. 

Anonymous poster hash: 4bb51...62b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok du bare må innfinne deg med at det er slik hjemme hos de. Regner med at de er såpass voksne at de har levd slik i mange år. Jeg er oppvokst i et ryddig hjem, der det var vasking til hver helg, jeg vet ikke om jeg har tatt skade av det.... Har ikke vært særlig ryddig selv, men liker å ha ting på stell når det kommer folk på besøk. Dessverre har vi lite besøk og da blir det til at jeg ikke bryr meg. Prøver å ha det ryddig til ungene kommer, for ellers kan jeg nesten ikke be de rydde heller. Nå skal vi leie ut rom her og da fikk jeg ånden over meg og ryddet kjøkken og stue. Føler nesten at jeg ble nazi over natten.... Da jeg kom ned på kjøkkenet såg jeg to smuler som låg på kjøkkenbenken... (for å si det sånn, de hadde jeg ikke lagt merke til før...) Måtte det bare fortsette slik :-) 

Mine eks-svigers var omtrent slik som dine foreldre. Jeg måtte ha på meg slippers i dusjen, orket ikke stå der uten sko... husker en gang vi kom dit julafta. Da måtte vi vaske huset før vi gjorde noe annet. Hjemme hos mine foreldre er alt på stell, huset er vasket og sengetøy er lagt på til vi kommer. Man føler seg så mye mer velkommen da, for de har gjort en innsats før du kommer. 

Anonymous poster hash: 58ce0...aea
AnonymBruker
Skrevet

Min mor sin unnskyldning er at hun jobber så mye. Det har jeg full forståelse for, men hun har faktisk litt fri av og til. Min fars unnskyldning er at han også jobber og sier at han vasker kjøkkenet av og til. Det er en løgn. Kjøkkenet er fult av brødsmuler og annet smårusk. Alt for ofte finner jeg til og med skitne steikepanner og gryter inne i skapet. Min far sier at det bare er til å vaske det før man bruker det. Personlig liker jeg å ha kjøkkenutstyr klart før man lager mat, men okei.

Det lukter hundetiss i stuen fordi hunden har tisset på et teppe for veldig lenge siden. De kjenner ikke lukten, men det gjør alle andre som ikke bor der. De hater å kaste ting. Det ligger alltid gamle aviser rundt border som tar plass. Det er døde planter i vinduene. Det er fult av støv på tepper, under møbler og generelt sett overalt. Det er smuler rundt stolene de sitter i. De har fjernet teppene i gangen og erstattet det med aviser fordi hunden tisser og driter inne av og til når de er på jobb.

Jeg her aller mest bekymret for hvordan hunden deres har det, oppi alt dette. Får den nok trening og stimuli hos dem ? 

Anonymous poster hash: 62f9a...742

AnonymBruker
Skrevet

Jeg her aller mest bekymret for hvordan hunden deres har det, oppi alt dette. Får den nok trening og stimuli hos dem ? 

Anonymous poster hash: 62f9a...742

Jeg liker prioriteringen din! Jeg tror hunden har det fint. Den er iallfall veldig ivrig og sosial. Den får hundemat, vann og mye kjærlighet, og den får flere turer om dagen. Dyrlegen sa også at hunden hadde bra helse ved siste kontroll.

De har også vasket noen av gulvene før jeg kom, så jeg kjenner ikke urinlukt eller funnet hundebæsj noen steder. Det synes jeg er veldig kjekt. Jeg tror hunden har det bedre enn meg.

Blir det for teit av meg å skrive en liste over hva jeg "forventer" å bli gjort? Siden min far ikke vet hvordan man vasker, kunne jeg skrevet enkle forklaringer på hvordan ting kan bli gjort. Eller er det litt nedverdigende? Jeg forventer ikke store biten; bare at badet og kjøkkenet er hygienisk rent. Derfra kan jeg hjelpe til selv.

TS.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...