Gå til innhold

Synstest på brillebutikk?


Gjest heihade

Anbefalte innlegg

Gjest heihade

Må ta en synstest og skaffe meg lesebriller. Vet at synet er dårlig og vil ha en nøyaktig test.

Så noen som har erfaringer med synstest på ulike brillebutikker?

Tenker mest på kvaliteten, grundigheten og prisen på testene hos de ulike kjedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes de er slurvete og late, mye bedre å gå til optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer men får de ikke brillene til å virke så går jeg selvsagt tilbake og klager. Jeg har slitt ut 3 optikere allerede. Det er forskjell på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de er slurvete og late, mye bedre å gå til optiker.

Det ER optikere som tar synstester i brillebutikker.

Jeg har vært hos Synsam og Brilleland og var fornøyd begge plasser.

Anonymous poster hash: 67e7f...d36

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fornøyd med Interoptik i årevis, helt til jeg flyttet ned hit og måtte få meg ny optiker, da gikk jeg bare til den samme som HrMinya brukte, som er Krogh Optikk.

Er for øvrig svært fornøyd med optikerene der.

Prismessig ligger Interoptik noen få prosent over Krogh, og Krogh er ikke spesielt dyre.

En total undersøkelse med brillesjekk, linsesjekk, fotografier av øyeeplet og hele røkla, koster rundt 1500 kroner, men vanligvis betaler jeg i overkant av 500 kroner for en standard brille og linseundersøkelse, som jeg går til omtrent en gang i året.

Selve infatningen har jeg hatt i årevis, så jeg er usikker på hva innfatninger ligger på i dag, men glassene mine koster omtrent 2000 kroner med den korrigeringen jeg trenger.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krogh Optikk er fantastiske, har aldri (for min del) gitt meg feil styrke. De gir gode råd til greie priser.



Anonymous poster hash: 10738...6a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes de er slurvete og late, mye bedre å gå til optiker.

Øh, det er kun optikere som tar synstester, og de fleste gjør det i en brillebutikk.

Hvor god synstesten er har lite å gjøre med hvilken optikerbutikk du velger, alle optikeren har samme utdannelsen så du finner gode og dårlige hos alle kjedene ;). Men jeg ville valgt en test der du får full sjekk på helsebiten også, og det tror jeg de fleste gir, og så regnet med å betale rundt 6-700 kr for testen.

Anonymous poster hash: 1d3e2...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ta en synstest og skaffe meg lesebriller. Vet at synet er dårlig og vil ha en nøyaktig test.

Så noen som har erfaringer med synstest på ulike brillebutikker?

Tenker mest på kvaliteten, grundigheten og prisen på testene hos de ulike kjedene.

Optikere er som leger, selv om de har samme utdannelse så er det forskjell på hvor flinke og grundige de er. Ville heller spurt meg for lokalt, om folk kjenner til en dyktig optiker. Her i byen jobber den beste optikeren for Specsavers (han har ymse etterutdanning, hakket før øyelege), men vil ikke anbefale alle andre å gå til specsavers av den grunn - såfremst de ikke bor her.

Anonymous poster hash: e86e3...026

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER optikere som tar synstester i brillebutikker.

Jeg har vært hos Synsam og Brilleland og var fornøyd begge plasser.

Anonymous poster hash: 67e7f...d36

Javel det er bra, fikk bare et inntrykk av at det var "den vanlige kassadamen" bak disken som gjorde det. Gått begge de stedene du nevnte, fått feil styrke begge gangene. Nå holder jeg meg til en erfaren optiker som IKKE er ute etter å selge produkter og gir deg styrken han har flest linser inne i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optikere er som leger, selv om de har samme utdannelse så er det forskjell på hvor flinke og grundige de er. Ville heller spurt meg for lokalt, om folk kjenner til en dyktig optiker. Her i byen jobber den beste optikeren for Specsavers (han har ymse etterutdanning, hakket før øyelege), men vil ikke anbefale alle andre å gå til specsavers av den grunn - såfremst de ikke bor her.

Anonymous poster hash: e86e3...026

Hvor er dette? Han vil jeg gå til:-)

Anonymous poster hash: b1fd5...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha jobbet innenfor dette et par år er Interoptikk og Krogh optikk de jeg absolutt vil anbefale. Jobber ikke for noen av disse nå, men ut ifra erfaring er de de mest seriøse, og også de som tilbyr de beste glassene på markedet. De er kanskje dyrere enn kjeder som Brilleland og Specsavers, men akkurat når det gjelder øyehelse, briller og linser hadde jeg faktisk ikke tenkt så mye på å spare penger, siden det er uhyre viktig at alt er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg går til den lokale optikeren. Prisen på sjekk er rimelig (rundt 400 kr) og servicen upåklagelig. Kun én gang har jeg fått feil styrke på linsene, men det var ingen sin feil. Da fikk jeg ny sjekk og nye linser med riktig styrke, uten å måtte betale noe ekstra.

Jeg ville nok forhøre meg med folk i området om deres erfaringer. I tillegg er jeg for å støtte lokale bedrifter, så derfor velger jeg å bruke den litt dyrere optikeren i sentrum som jeg har brukt i snart 20 år (Guri, nå følte 26-åringen seg plutselig haugammal!), framfor den billige kjedebutikken på kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer krevende synskorrigering man trenger, jo viktigere blir det å ha en dyktig optiker. Jeg har to ganger opplevd å få totalt feil styrke, en gang på grunn av en optiker som ikke trodde på meg, en annen gang på grunn av en optiker som påsto at jeg hadde en synsfeil jeg ikke hadde. Endte opp med så svak styrke at jeg teknisk sett ikke hadde lov til å kjøre bil.

Etter det ringte jeg rundt til en rekke optikere før jeg til slutt valgte den som fremsto som mest kompetent. Siden har jeg ikke hatt noen problemer, og jeg har ingen planer om å gå noe annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...