Gå til innhold

flytting i slutten av skoleåret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi flytter i helgen og sønnen min må bytte skole. Planen var at han skal begynne på ny skole etter sommerferien. Men han vil gjerne begynne nå...stesøsken og flere han kjenber går på den skole. Det hadde vært lettere for oss voksne også. Da slipper vi den ekstra kjøringen fra/til skolen (en annen bydel) snakket med rektor på den ,, gamle,, skilen og de sier det går fint, men vet ikke om det er helt normalte at barnet skifter skole tre uker før sommerferien?

Ts

Anonymous poster hash: eb4cd...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en god ide. Da rekker han å bli kjent med nye barn på den nye skolen før sommerferien. Greit å bli litt kjent også??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ventet, og sagt til sønnen at dette ikke var noe alternativ.

Å komme inn i en ny klasse for 3 uker, og så skulle ha ferie i 2 mnd, for deretter å starte opp på nytt igjen...

Det høres kanskje ut som en god ide, men mest sannsynlig skaper det mer kaos for den mottagende skolen enn det dere ser for dere.

Skal klassen ha samme lærer neste år som den har i år?

Har du snakket med den nye skolen, om hva de tenker om dette?



Anonymous poster hash: 1b5fa...af8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart latt gutten bytte skole med en gang dersom han selv ønsker det. Jeg er nå godt voksen, men husker fremdeles da vi flyttet 4 uker før sommerferien da jeg var 7 år. Flyttet til en helt ny plass der jeg ikke kjente noen. Ble kjørt til min "gamle" skole de siste 4 ukene og brukte hele sommerferien til å grue meg til å begynne i den nye klassen. Var riktignok et sjenert barn, men overgangen kunne blitt mye lettere dersom jeg fikk starte i min nye klasse noen få uker før ferien.



Anonymous poster hash: a8dbe...7b1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flytter i helgen og sønnen min må bytte skole. Planen var at han skal begynne på ny skole etter sommerferien. Men han vil gjerne begynne nå...stesøsken og flere han kjenber går på den skole. Det hadde vært lettere for oss voksne også. Da slipper vi den ekstra kjøringen fra/til skolen (en annen bydel) snakket med rektor på den ,, gamle,, skilen og de sier det går fint, men vet ikke om det er helt normalte at barnet skifter skole tre uker før sommerferien?

Ts

Anonymous poster hash: eb4cd...bcd

Lurt å bytte skole nå :) Som du skriver så kjenner han jo flere der allerede. Så får han tid til å bli kjent med enda flere før sommerferien, og er gjerne "enda mer klar" når neste skoleår starter. Han er jo selv motivert for å bytte nå så da er det jo bare å kjøre på. Om det er normalt å bytte skole tre uker før sommerferien? Tja, det er jo "variabelt" hvor mange som flytter og når på året de flytter. Husk at de som flytter fra en by til en annen by flere mil unna har vanligvis ikke noe valg, de må bytte skole med en gang..

Jeg ville nok ventet, og sagt til sønnen at dette ikke var noe alternativ.

Å komme inn i en ny klasse for 3 uker, og så skulle ha ferie i 2 mnd, for deretter å starte opp på nytt igjen...

Det høres kanskje ut som en god ide, men mest sannsynlig skaper det mer kaos for den mottagende skolen enn det dere ser for dere.

Skal klassen ha samme lærer neste år som den har i år?

Har du snakket med den nye skolen, om hva de tenker om dette?



Anonymous poster hash: 1b5fa...af8

Hvorfor vente? Hvorfor skulle det ikke være noe alternativ å bytte nå? Det er jo mye lettere når sønnen selv vil bytte skole nå, og hans gamle skole er i en helt annen bydel? Den mottagende skolen opplever ikke et kaos av å få en ny elev tre uker før sommerferien begynner!! Alle skoler må til enhver tid være forberedt på å ta inn nye elever når som helst i skoleåret, enten det er tre uker før sommerferien eller en uke etter skolestart om høsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet i sjuende klasse. Hadde 3 uker igjen på den gamle skolen, men ble pverført til den nye skolen.

Det gikk bra, syns det var kult og spennende. fikk venner som jeg var med i sommerferien!

Anonymous poster hash: fa98a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville helt klart latt han begynne nå, for da kan han kanskje få noen nye venner han kan være med i sommerferien og bli skjent med!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være lurt å bytte nå så han kanskje blir kjent med noen av barna før ferien begynner og starte vennskap med de iløpet av sommerferien :)

Jeg selv hadde sikkert tenkt at de kunne gått ferdig skoleåret hvis vi hadde flyttet, men er kanskje ikke så dumt å bytte nå likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt nå, så rekker han å få seg noen venner før sommerferien! Da er det heller ikke noe å grue seg til når han skal begynne til høsten, og så slipper han å være "den nye gutten" når de starter opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...