Gå til innhold

Neseblod - hjelp!


Dreamgirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter på lesesalen på skolen og begynte akkurat og blø neseblod.

Det er ikke meningen å være dramatisk, men jeg har aldri blødd neseblod før i går og i dag.

Har fått stoppet blodet fra nesen, men føler at det bare renner bak i munnen min. Er det slik det skal være? Føler meg kvalm og uggen, vanlig?

Har som sagt aldri blødd neseblod før de siste to dagene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blør det mye, og du stopper det ved å "plugge" neseboret, vil det fortsatt blø, og blodet finner veien bak til svelget.

Dette vil du så klart kjenne smaken av, og du vil svelge det som renner bak i svelget. Så ja, det kan så klart gi slike utslag som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang at du kjenner det i munnen; det er en naturlig følge av at det er åpning mellom nese og munn bak i svelget.

Har du blødd kontinuerlig? I så fall, eller at det kommer og går og ikke ser ut til å gi seg, bør du oppsøke lege (min mening, er ikke helsepersonell!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :-)

Blødde i går når jeg vasket leiligheten og startet å blød mens jeg satt å leste til eksamen nå.

Da ser jeg om det kommer tilbake, i så fall skader det kanskje ikke å ta en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å føle seg uggen når en blør neseblod.

Det kan stoppe raskere hvis du avkjøler nesen med en isbit el.

Når det har stoppet må du ikke snyte deg eller pille nese det neste døgnet, for det kan få det til å blø igjen. Du bør heller ikke trene hardt i dag, hvis du må trene bør du ta en lett joggetur eller litt lett styrketrening, men ikke noe som gir høy puls.

Hvis det ikke stopper å blø må du til lege. Hvis du blør ofte bør du også til lege. Du trenger ikke dra til lege ennå, men hvis det ikke stopper eller hvis du fortsetter å blø ofte. Husk at det ofte ser mer dramatisk ut enn det er, fordi blodet blander seg med snør slik at det ser mye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør lett neseblod og det suger å smake sitt eget blod. Det eneste som funger er å stappe litt papir i nesa og holde hodet høyt, da stopper det ganske fort.

Problemet er selvfølgelig at nesa er stapp full av koagulert blod etterpå... Jeg skyller forsiktig og bruker evt. en q-tips for å få ut mesteparten av det koagulerte blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være mange årsaker. Blant annet bruker/har du brukt nesespray i det siste. Stress og lite søvn kan faktisk gi neseblod, tenkte siden du leser til eksamen. Men dersom det ikke gir seg ville jeg kontaktet lege, som regel best få sjekket om det er andre årsaker til det.:)



Anonymous poster hash: a696c...d3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mye neseblod før, pga søvnmangel og stress. Kunne blø i over en halvtime om gangen, var skummelt.Var hos legen, og fikk etset bort blodårene i nesen. Har ikke blødd siden..

Anonymous poster hash: 97a58...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...