Gå til innhold

Ned i vekt på kort tid


samgte

Anbefalte innlegg

Det eneste jeg lurer på, og som jeg trenger svar på er hvor lang tid det tar før man blir tynn uten å spise. Eventuelt når kroppen setter på sparemodusen.

Jeg vet at det ikke er bra, og at man legger på seg når man begynner å spise igjen og det er vann man mister i begynnelsen. Har søkt og søkt overalt på nettet, men det er ingen som spesifikt svarer på HVOR lang tid dette tar. Alle svarer bare hvordan man egentlig bør spise og hva kroppen gjør, så jeg vet alt dette. Jeg har kommet til et punkt hvor mat er vanskelig å få i seg, og jeg vil bare bli tynn. Jeg har en bmi på 19,1, 1.60 høy og veier 51 kg. Problemet er at jeg fra naturens side alltid har vært lett og tynn, men nå har jeg fått altfor mye både på lår og mage. Jeg hater meg selv sånn at jeg har fått problemer med mat. Jeg er åpen om det, jeg vet det er et problem. Men det ENESTE jeg trenger svar på, er hvor fort kroppen kvitter seg med ekstra fettet. Er det snakk om dager, uker, måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt individuelt. Og IKKE sult deg, vær så snill! Du ødelegger bare kroppen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest multibox

Hvis du SLUTTER å spise vil kroppen din tilpasse seg, og omtrent stenge av forbrenningen din. Noe som vil si at du kommer til å gå rundt å være sulten, mens kroppen din brenner minimalt med kcal, og når du først spiser vil kroppen lagre dette fordi den vet ikke hvor lenge det er til neste gang den får mat.

Med andre ord, om du slutter å spise er det veldig stor sannsynlighet for at du går OPP i vekt, fordi du ikke kommer til å slutte å spise helt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten mat og drikke duger helten ikke. Jeg foreslår at du heller begynner å trene for å stramme opp de delene du er misfornøyd med. Mtp. at BMIen din er så lav, kan det dessuten godt hende du "ser deg blind" på områdene du ikke liker, mens du i realiteten er mindre enn du tror.

Du vil ikke havne i et spisevegringsmønster - det er ikke noe godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ja, jeg vet at det ikke er bra og at det stenger forbrenningen osv.. Men jeg har prøvd, jeg jogger og sykler mye. Hopper hoppetau også. Jeg har spist sunt, og jeg har blitt litt strammere men det går ikke fort nok. Dette har jo tatt 2 mnd! Men jeg kan si at matvanene ikke har vært det beste da jeg spiser kanskje 2 store måltider i stedet for mange små, men det er pga jobben at jeg ikke har mulighet til det. Men nå har jeg hastverk. Innen midten av juni må jeg være tynn. Jeg blir jo litt redd siden jeg nesten ikke klarer å spise pga jeg vet at jeg ikke går ned. Jeg har jo prøvd å være sunn, men nå har det gått helt i hodet på meg. Det har blitt så ille at jeg nesten ikke får i meg mat lenger. Men som sagt er jeg veldig takknemlig for svar, men jeg fikk ikke vite hvor lang tid det tar for meg å bli tynn hvis jeg slutter å spise/eventuelt veldig lite noen dager... Er man da tynn nok til midten av juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Ja, jeg vet at det ikke er bra og at det stenger forbrenningen osv.. Men jeg har prøvd, jeg jogger og sykler mye. Hopper hoppetau også. Jeg har spist sunt, og jeg har blitt litt strammere men det går ikke fort nok. Dette har jo tatt 2 mnd! Men jeg kan si at matvanene ikke har vært det beste da jeg spiser kanskje 2 store måltider i stedet for mange små, men det er pga jobben at jeg ikke har mulighet til det. Men nå har jeg hastverk. Innen midten av juni må jeg være tynn. Jeg blir jo litt redd siden jeg nesten ikke klarer å spise pga jeg vet at jeg ikke går ned. Jeg har jo prøvd å være sunn, men nå har det gått helt i hodet på meg. Det har blitt så ille at jeg nesten ikke får i meg mat lenger. Men som sagt er jeg veldig takknemlig for svar, men jeg fikk ikke vite hvor lang tid det tar for meg å bli tynn hvis jeg slutter å spise/eventuelt veldig lite noen dager... Er man da tynn nok til midten av juni?

Det beste for å gå ned i vekt er styrketrening. Løping og hopping hjelper ikke stort. Når du trener styrke vil du forbrenne fett og erstatte med muskler, det er også sunnere enn å gå tynn som ei flis uten næring.

Det viktigste er at du trenger energi, så pass på å spis nok! Drikk også mye vann.

Anonymous poster hash: 12c17...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å virke veldig negativ, men du har en bmi på 19 og er nok generelt tynn fra før av. Hvorfor vil du bli enda tynnere? ca 70% (ren gjetting) av Norges befolkning har både lår og mage. For meg høres du ut som en 15 åring hvor vennene dine og du er sykelig opptatt av å bli så tynnest som overhodet mulig.

Dersom du må ha noen tips: Stryketrening. Eventuelt en psykolog også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at dere bare prøver å hjelpe meg her, og jeg setter umåtelig pris på det! Men jeg får liksom ikke det svaret jeg vil ha... Prøver å formulere meg på en annen måte da. Jeg har problemer med å få i meg mat, vil ned noen kg og har forsøkt å gjøre det på en sunn måte men kroppen har ikke reagert slik den vil og dermed gjort at jeg har blitt desperat og har ikke lyst på mat. Jeg kan være sulten, og ha hodet inn i både skap og kjøleskap men får meg ikke til å spise noe. Eller noe får jeg til. Epler og cottage cheese og sånn. Lette ting. Men dette må gå fortere.. Og hele spørsmålet dreier seg om hvor fort det går hvis jeg slutter helt? Tar det mange uker, dager eller mnd før kroppen er tynn? Jeg skal ikke bli skjelett, men jeg vil bli tynnere.. Og tar dette lang tid? og igjen, jeg er vanvittig glad for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt at dere bare prøver å hjelpe meg her, og jeg setter umåtelig pris på det! Men jeg får liksom ikke det svaret jeg vil ha... Prøver å formulere meg på en annen måte da. Jeg har problemer med å få i meg mat, vil ned noen kg og har forsøkt å gjøre det på en sunn måte men kroppen har ikke reagert slik den vil og dermed gjort at jeg har blitt desperat og har ikke lyst på mat. Jeg kan være sulten, og ha hodet inn i både skap og kjøleskap men får meg ikke til å spise noe. Eller noe får jeg til. Epler og cottage cheese og sånn. Lette ting. Men dette må gå fortere.. Og hele spørsmålet dreier seg om hvor fort det går hvis jeg slutter helt? Tar det mange uker, dager eller mnd før kroppen er tynn? Jeg skal ikke bli skjelett, men jeg vil bli tynnere.. Og tar dette lang tid? og igjen, jeg er vanvittig glad for svar :)

Slutter du å spise så tar det ikke lang tid før du er tynn og ødelagt fysisk. :)

Anonymous poster hash: 12c17...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, jeg skal være snill med meg selv. Og jeg har ikke spiseforstyrrelser altså, men tusen takk for linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Ja, jeg skal være snill med meg selv. Og jeg har ikke spiseforstyrrelser altså, men tusen takk for linken :)

Men du sier at du er kommet til et punkt der det er vanskelig å få i seg mat? Jeg syns bare det høres skummelt ut. Vær forsiktig så dette ikke utvikler seg videre. Hva er det som skjer i midten av juni som krever at du er "skrapa"? Unnskyld hvis jeg høres frekk ut, det er ikke ment slik. Du er garantert fin nok som du er! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Kjære ts,

som du ser råder andre brukere deg til å passe på.

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle nettsiden til IKS. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Mvh

Daenerys, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...