AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #1 Skrevet 26. mai 2014 Jeg er såååå lei av å ikke kunne sitte ute i finværet på restaurant og spise middag uten å få andres røyk opp i ansiktet. Alle uteserveringer jeg har vært på har jo vært invadert av røykere. Noen som vet om en uteservering (både med og uten mat) i Oslo der det er forbud mot å røyke? Anonymous poster hash: 9d0cb...f56 2
I all verden Skrevet 26. mai 2014 #2 Skrevet 26. mai 2014 Jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om å finne røykfri uteservering i Oslo. I Norge blir mange (både røykere og ikke-røykere) fornærmet og hysteriske hvis du antyder at røyk kan være plagsomt utendørs. Jeg er selv blant dem som opplever passiv røyking som veldig ubehagelig. Jeg tåler mye av lukter, støv og dritt, men sigarettrøyk er jeg veldig følsom for. Jeg kan kjenne lukten på flere hundre meters avstand, og å stå på samme busstopp som noen som røyker holder jeg ikke ut. En del andre steder i verden (for eksempel i enkelte amerikanske delstater) er røyking forbudt utendørs, når du er nærmere enn et visst antall meter fra en offentlig bygning. Det er slik det bør være, og jeg håper det blir slik i Norge også en gang med tiden. 3
Puny Skrevet 26. mai 2014 #3 Skrevet 26. mai 2014 Bare pass på hvilken vei vinden blåser og sett deg slik at det ikke blåser på deg. Har aldri tenkt over dette som et stort problem... Er du allergisk? Tror ikke du finner spesifikke steder som forbyr det... 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #4 Skrevet 26. mai 2014 Ja, enig. Frisk luft my ass! Anonymous poster hash: 2fc97...dbb
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #5 Skrevet 26. mai 2014 Jeg ville ikke hatt for store forhåpninger om å finne røykfri uteservering i Oslo. I Norge blir mange (både røykere og ikke-røykere) fornærmet og hysteriske hvis du antyder at røyk kan være plagsomt utendørs. Jeg er selv blant dem som opplever passiv røyking som veldig ubehagelig. Jeg tåler mye av lukter, støv og dritt, men sigarettrøyk er jeg veldig følsom for. Jeg kan kjenne lukten på flere hundre meters avstand, og å stå på samme busstopp som noen som røyker holder jeg ikke ut. En del andre steder i verden (for eksempel i enkelte amerikanske delstater) er røyking forbudt utendørs, når du er nærmere enn et visst antall meter fra en offentlig bygning. Det er slik det bør være, og jeg håper det blir slik i Norge også en gang med tiden. Prøv å si fra om røyk generelt i Europa.. Da er det ikke mye takhøyde for at røyklukt kan være plagsomt! TS: Jeg har aldri hørt om noen steder der man ikke kan røyke utendørs, men jeg vil gjerne følge med på denne tråden. Kanskje noen restauranteiere der ute blir inspirert Anonymous poster hash: 9ea36...ed3 1
I all verden Skrevet 26. mai 2014 #6 Skrevet 26. mai 2014 Prøv å si fra om røyk generelt i Europa.. Da er det ikke mye takhøyde for at røyklukt kan være plagsomt! TS: Jeg har aldri hørt om noen steder der man ikke kan røyke utendørs, men jeg vil gjerne følge med på denne tråden. Kanskje noen restauranteiere der ute blir inspirert Anonymous poster hash: 9ea36...ed3 Jeg er bare 29 år, men husker godt at det ikke er så mange år siden det var sosial akseptert å røyke innendørs eller i bilen. Røykebord og ikke-røykebord på restaurant var et idiotisk konsept, da røyken ikke visste hvilket bord den skulle holde seg rundt. Husker også at folk satt inne på kjøpesentre og røykte, rett under røyking forbudt-skiltene. Det ville vært nærmest utenkelig i dag. De fleste røykere går nå ut hvis de skal røyke, selv når de er hjemme hos seg selv. Da jeg var liten var det uhøflig å be en gjest gå ut for å røyke, selv om de besøkte et ikke-røyker-hjem. Det er heller ikke mange ungdommer som røyker i dag, sammenlignet med før. Verden går heldigvis fremover! 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå