Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et problem som har begynt å irritere meg litt. Jeg plages av at jeg blir for fort svett. Jeg kan gå i normalt tempo feks fem til ti min og jeg blir så svett at man skulle tro jeg kom rett fra trening. Jeg er svett under armene og i panna. I panna siler det ned svette. I denne sommervarmen er det jo normalt å bli varm men jeg kjenner ingen som blir sånn som meg. Håret mitt også blir vått pga svette..Anstrenger jeg meg mer enn gåing blir jeg sprut rød i tillegg. Selv idag hvor det ikke er så varmt så oppnådde jeg å være helt kokt etter ti min gå tur. Det skal jo ikke være sånn?

har lagt merke til at jeg tåler varme og kulde ekstremt dårlig. Jeg blir totalt utmatta av å være i sola med mindre jeg kan ligge langflat på en badestrand og kjøle meg ned. Jeg får hodepine av å være for lenge i sola og blir totalt utmattet. Derfor er skyggen min venn.

På vinteren derimot fryser jeg veldig lett selv om jeg kler meg godt. Kryper temperaturen under et par minus ja da står jeg og hakker tenner. Og jeg får også hodepine om det blir enda kaldere eller det blåser i tillegg.

Vet ikke om jeg er normal jeg. Det føles ikke sånn..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha hyperhidrose? Da svetter man mer enn kroppen trenger for å regulere temperaturen. Det kan også bli plagsomt i settinger med stress.

Deodoranter man kan forsøke er f eks Stop-24. Man kan også forsøke botox både i panna og under armer, men det koster jo litt og må vedlikeholdes. Et annet alternativ er å be om en hudspesialist kan skrive ut Dridase eller Egazil.

Dridase har hjulpet meg svært mye mot den type svette du beskriver. For meg holder det med 1-2 tabletter per dag.

Om det er hånd -og ansiktssvette som er hovedproblemet så kan man ta thorakal sympatectomi. Det hjelper mot armhulesvette i 30 % av tilfellene. Man kan også gjerne svettekjertlene under armene lokalt. Da kan man enten fjerne en del av huden (mest effektivt, men gir arr), eller man kan gå privat (f eks Aviva helse) og forsøke å fettsuge svettekjertlene.

Anonymous poster hash: 20966...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...