AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #61 Skrevet 29. mai 2014 Kan også gå an at du sier: Du, nå forventer jeg at du frir til meg i løpet av 2-3 mnd og finner en fin og ok anledning, ellers går jeg faktisk inn i skapet og tar på meg den ringen. Ferdig snakka! Ja, da får han nok veldig lyst til å både fri og å gifte seg med henne. Blir litt oppgitt noen ganger. Mann. Anonymous poster hash: bd949...bb4 1
Hypnotica Skrevet 29. mai 2014 #62 Skrevet 29. mai 2014 Ja, da får han nok veldig lyst til å både fri og å gifte seg med henne. Blir litt oppgitt noen ganger. Mann. Anonymous poster hash: bd949...bb4 Unnskyld meg, men det er ikke normal praksis å kjøpe en ring flere år før man skal fri, det er vanlig å kjøpe en ring, for så å fri i løpet av de neste mnd. Iallfall der jeg kommer fra. Og ja, hvis du er av typen som kjøper en ring, oppbevarer den i skapet på ubestemt tid, så passer ikke vi særlig godt sammen .
Hypnotica Skrevet 29. mai 2014 #63 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hei, takk for råd :D Kommunikasjonen er helt fantastisk, det går i å snakke om ALT sammen, og vi holder ingenting skjult. men det at ringen er i skapet og støver ned synes jeg er helt på tryne, vi trenger da ikke å gifte oss innen 1 måned etter forlovelsesringen heller.. det hjelper ikke på heller at venner og kjente når de er med meg på 2 mans hånd maser på meg om når jeg skal få den ringen, det er da ikke jeg som skal fri til meg selv ? for rundt 8-10 måneder siden tenkte jeg "jaja han frir når han frir, han har jo kjøpt ringen så kan ikke være så langt unna det frieriet" så feil kan jeg ta, og nå begynner dette hele å stresse meg og påvirke dagene mine. jeg har hintet når fks vi skal ut å kle oss fint i selskaper eller fin middag med nære venner, eller par ferie, at med "denne kjolen hadde det vært fint med en skinnende ring" *hint hint* han bare ler og blåser det bort. jeg vil ikke syte eller presse på heller, da forsvinner jo hele moroa med opplegget. og en tidsfrist vil jeg absolutt ikke presse på han, jo jeg kan jo spøke med "hvis ikke henter jeg den og tar den på selv" osv, men ville aldri klart å gjøre det, det bryter liksom tilliten. Anonymous poster hash: 0c30b...8c7 Jeg ble faktisk veldig skuffet over svaret ditt. For du er veldig selvmotsigende. På den ene siden proklamerer du at "nok er nok", og at du ikke har det bra med at det har gått 2 år siden han kjøpte ringen uten å kjøre løpet ut. Alle i familien din har sett ringen unntatt deg, og det begynner å se litt dumt ut at han fortsatt ikke har fridd, både for deg og andre. Du gir inntrykk av at han trenger et spark bak, og har havnet i et spor der ingen anledning passer. På den annen side lager du unnskyldninger for han, det er så fint ellers, og du kunne aldri i verden funnet ut å gi en tidsfrist. Vel, mannen din har vel allerede vist at han ikke gjør det optimale, som ville vært å fridd for lenge siden. Da har du to valg: Fortsette å vente, og akseptere det. ELLER å gjøre noe nytt, som du ikke har gjort hittil, nemlig å si rett ut hva du "krever". Dere er to i forholdet. Og i forhold til det jeg uthevet i teksten din: "Moroa" med opplegget forsvant vel strengt tatt for lenge siden? "En tidsfrist vil jeg absolutt ikke presse på ham" - Vel det høres ut som det er akkurat det han trenger. Men hvis du "absolutt ikke vil" dette, så må du faktisk bite i deg det sure eplet og vente alt fra 1 uke til 10 år til. Lykke til uansett. Endret 29. mai 2014 av Hypnotica 3
Timza Skrevet 29. mai 2014 #64 Skrevet 29. mai 2014 Unnskyld meg, men det er ikke normal praksis å kjøpe en ring flere år før man skal fri, det er vanlig å kjøpe en ring, for så å fri i løpet av de neste mnd. Iallfall der jeg kommer fra. Og ja, hvis du er av typen som kjøper en ring, oppbevarer den i skapet på ubestemt tid, så passer ikke vi særlig godt sammen . Det er nok vanlig å ha en ring for så å vente til man har planen klar for frieriet. Jeg har en kamerat som hadde sin ring i 1 og et halvt år før han fridde. Tabben til mannen i trådstarteren er jo at han sa at han hadde kjøpt ring, samt drevet å vist den frem. Det er jo det som er det uvanlige her, ikke det at ringen har vært klar. Det burde jo bare være et ekstremt stort kompliment det da for ei kvinne å vite at ringen ble kjøpt for 2 år siden, at han allerede da viste at han ville tilbringe resten av livet sett med henne. 4
Hypnotica Skrevet 29. mai 2014 #65 Skrevet 29. mai 2014 En annen ting; Det som er dumt med å vente så lenge, og å skulle finne en "fin anledning", er at jo mer tid som går, jo mer uoverkommelig og mer press kan man føle på at tidspunktet skal være absolutt perfekt, noe som kan være ganske vanskelig å få til. Kanskje han gir litt opp, fordi det aldri er det perfekte tidspunktet. Men sannheten er at det perfekte tidspunktet kan være alt fra ved en romantisk og hyggelig middag, en tur i skogen, mens dere ligger i sengen, osv osv. Jeg tror dere har kommet inn i et uheldig spor, og at du burde si at "nå gjør du det bare uansett i løpet av de neste mnd, dette blir for dumt. vi trenger ikke å være på maldivene på en seng av gull for at anledningen skal være fin nok". Bare mitt synspunkt, men du gjør selvfølgelig som du vil. Du er jo tydelig ikke fornøyd med at han bare lar tiden gå.
Timza Skrevet 29. mai 2014 #66 Skrevet 29. mai 2014 Da har du to valg: Fortsette å vente, og akseptere det. ELLER å gjøre noe nytt, som du ikke har gjort hittil, nemlig å si rett ut hva du "krever". Nei, et krav burde aldri være et alternativ. Det finnes ingen mann som liker krav, og det å bli fridd til som et resultat av et krav er jo et hån mot selve opplegget. Hun kan: 1. Akseptere at det er opp til han, samme hvor lang tid det tar. 2. Bruke den datoen hun tenker som "kravet", og bruke det for siste dagen hun gidder å vente. Den dagen må hun starte å finne ut av frieriet i den form at hun selv er den som frir og ikke han. Det å bruke humor som at han er jævla treig kan jo være greit å bruke her i en tale eller hva som helst. 3. Dumpe han grunnet dette. Dog for noe piss å skulle dumpe noen for. 4
Hypnotica Skrevet 29. mai 2014 #67 Skrevet 29. mai 2014 Det er nok vanlig å ha en ring for så å vente til man har planen klar for frieriet. Jeg har en kamerat som hadde sin ring i 1 og et halvt år før han fridde. Tabben til mannen i trådstarteren er jo at han sa at han hadde kjøpt ring, samt drevet å vist den frem. Det er jo det som er det uvanlige her, ikke det at ringen har vært klar. Det burde jo bare være et ekstremt stort kompliment det da for ei kvinne å vite at ringen ble kjøpt for 2 år siden, at han allerede da viste at han ville tilbringe resten av livet sett med henne. Enig med deg i at det er OK å planlegge desom ingen vet om ringen. Når man vet om ringen, så går jo partner rundt og venter på det konstant på mange måter. Og da kan det være mot sin hensikt at han som skal fri tenker å vente 3 år. Det kan for noen være et kompliment at ringen ble kjøpt inn for lenge siden - men for andre kan det gå over grensen for dette og heller bli et evigvarende, frustrerende, og en mer negativ "vente-periode"...Litt sånn "hvorfor har han ikke fridd enda? angrer han seg? når skal han gjøre det? hva skjer". 1
Hypnotica Skrevet 29. mai 2014 #68 Skrevet 29. mai 2014 Nei, et krav burde aldri være et alternativ. Det finnes ingen mann som liker krav, og det å bli fridd til som et resultat av et krav er jo et hån mot selve opplegget. Hun kan: 1. Akseptere at det er opp til han, samme hvor lang tid det tar. 2. Bruke den datoen hun tenker som "kravet", og bruke det for siste dagen hun gidder å vente. Den dagen må hun starte å finne ut av frieriet i den form at hun selv er den som frir og ikke han. Det å bruke humor som at han er jævla treig kan jo være greit å bruke her i en tale eller hva som helst. 3. Dumpe han grunnet dette. Dog for noe piss å skulle dumpe noen for. Ja, enig med deg. Tenkte ikke så hardt omkring begrepet "krav" som det kan tolkes som. Altså ikke som et "dette krever jeg, eller så dumper jeg deg". Tenkte mer som en sterk mening om at "dette er ikke morsomt lengre, det som skulle være spennende og positivt med at du skulle finne en fin anledning til å fri har heller endt opp med å bli frustrerende og jeg går rundt og er lei meg for at alle har sett ringen for så lenge siden utenom meg. og jeg ønsker virkelig å bli forloveden din snarest fremfor om 10 år".
Timza Skrevet 29. mai 2014 #69 Skrevet 29. mai 2014 Enig med deg i at det er OK å planlegge desom ingen vet om ringen. Når man vet om ringen, så går jo partner rundt og venter på det konstant på mange måter. Og da kan det være mot sin hensikt at han som skal fri tenker å vente 3 år. Det kan for noen være et kompliment at ringen ble kjøpt inn for lenge siden - men for andre kan det gå over grensen for dette og heller bli et evigvarende, frustrerende, og en mer negativ "vente-periode"...Litt sånn "hvorfor har han ikke fridd enda? angrer han seg? når skal han gjøre det? hva skjer". Ja jeg skjønner ikke helt hva han tenkte med når han reklamerte for at han hadde kjøpt ringen. Det lager jo bare forventninger, og han er jo nesten nå tvunget til å finne på noe storslått ettersom forventningen bare stiger etterhvert som tiden går. Selv om hun sier at "neida, trenger ikke være noe stort". Det betyr ikke et døyt når hun hele tiden snakker om det. Det betyr jo bare at hun bryr seg mye om det, og at man da vil ønske å finne på noe som er spesielt. 1
Gjest Jørild Skrevet 29. mai 2014 #70 Skrevet 29. mai 2014 Fjols til fjells, vil du virkelig ha den ringen som han har vist til alle utenom deg? Jeg hadde sagt nei når han fridde bare av den grunn. Dette er jo bare herskesyke....Anonymous poster hash: 01e84...199 Helt enig. Jeg ville ikke hatt den når den hadde vært brukt til å gjøre narr av meg i to år først. Ville ikke hatt typen heller. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #71 Skrevet 29. mai 2014 Si at du har bestemt deg for å ikke ha sex med noen du ikke er forlovet med, null blowjobs, null nothing. Sleng bena i kryss, gi det et par ukers tid, så skal du se ringen kommer på sølvfat temmelig kjapt Du kan si at dere har det så bra som du bare vil, men sannheten er at du legger deg hver kveld uten noen ring på fingern, den ligger nemlig i skapet. "If you like it then you should have put a ring on it"... Anonymous poster hash: d6c5d...a75 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #72 Skrevet 29. mai 2014 Unnskyld meg, men dere begge høres helt dust ut... Anonymous poster hash: 1d62c...e9a 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #73 Skrevet 3. juni 2014 Kanskje han satser på at du skal være så nysgjerrig at du går og ser på ringen! Kanskje frieriet ligger inni der liksom Anonymous poster hash: f639f...ae9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #74 Skrevet 3. juni 2014 og nei jeg vil ikke fri selv, jeg er veldig "gameldags" og mener det er mannen sin jobb å fri til sin fru. Anonymous poster hash: 0c30b...8c7 Da setter du en frist til neste skuddårsdag og frir da. Fortsatt "gameldags" da=) Anonymous poster hash: ac568...152 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #75 Skrevet 3. juni 2014 Hvorfor er du sammen med en sånn gjøk? Han virker utrolig barnslig og teit. Anonymous poster hash: 3c2f3...769
Gjest Ciegus Skrevet 3. juni 2014 #76 Skrevet 3. juni 2014 Wow. Den ringen hadde aldri jeg klart å ta imot. Hadde blitt utrolig provosert over å bli så dårlig behandlet, når han i over ett år briefer med ringen til alle andre, og nekter deg å se den. Blir litt "æddebædda, jeg kan delle hemmeligheter med aaaalle andre enn deeeg!", som i barnehagen. Jeg hadde gitt klar beskjed om at den ringen kan han gjøre noe annet med, noe forlovelsesring er det hvertfall ikke. Men jeg hadde antakelig blitt så provosert av oppførselen at jeg hadde kjøpt forlovelsesringer til begge to og fridd. Da hadde han ikke fått bruk for den ringen. Synd for han. Men nå lever både jeg og samboeren min etter første-mann-til-mølla prinsippet. Han visste at jeg helst ville være den som ville fri (fordi jeg også har det prinsippet med at man ikke bør være forlovet for lenge før man blir gift), men ga klar beskjed om at han ikke ble ventende for evig og alltid på at jeg ble å fri. Så da fridde jeg så snart jeg var klar, uten noe mer hokus pokus, og uten å la mannen vente på pinebenken i årevis. Hadde jeg vært treig og han hadde fridd først, hadde det vært min egen feil. Første mann til mølla. Mye enklere å ikke ha tradisjonelle roller i hjemmet... 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 #77 Skrevet 3. juni 2014 Tusen takk for mange gode meninger og råd folkens det var godt å dele min rare historie med noen og få litt støtte Ingen er perfekt og at han gjør dette på en klønete måte er ikke grunnlag nok til å dumpe fyren, på alle andre måter er han jo drømmemannen for meg da. kan skjønne de som ikke er i forhold med "the one" kan se på dette som dumpe grunnlag men for meg er dette ikke grunn nok. derimot utroskap osv er et veeeldig godt grunnlag uansett hvor glad man er i fyren (dama). å kjøpe en ring å ikke ha baller ti å fri er jo ikke ondt det er bare litt pysete og vise den til alle andre er klønete, men jeg har jo ikke sagt ifra før nå at det har såret meg, bare smilt og sett bort, litt sånn tenkt "lat som om det ikke plager deg" holdning. jeg ble mye mobbet i barndommen så når jeg synes noe er urettferdig sier jeg dessverre ikke ifra, bare tar imot, så klart er det vanskelig for han å skjønne at det var vondt, når jeg verken viste det var vondt eller sa ifra. Anonymous poster hash: 0c30b...8c7 2
Gjest Skrevet 4. juni 2014 #78 Skrevet 4. juni 2014 Men fri selv, da. Så kan han sitte der med ringen sin. Kjøp et par matchende gullringer, be han med på en kveldstur for å nyte sommeren, sett dere i grasset og nyt å være til. Og så frir du! Den ringen han har ertet deg med i to år trenger du ikke. Så kan heller han få jobben med å forklare suppen for slekt og venner. Blir gøy når dere viser fram ringene. 1
Gjest Skrevet 4. juni 2014 #79 Skrevet 4. juni 2014 Og ha gjerne med en ryggsekk med en halvflaske god hvitvin og to plastglass for å feire begivenheten.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #80 Skrevet 4. juni 2014 jeg ble mye mobbet i barndommen så når jeg synes noe er urettferdig sier jeg dessverre ikke ifra, bare tar imot, så klart er det vanskelig for han å skjønne at det var vondt, når jeg verken viste det var vondt eller sa ifra. Anonymous poster hash: 0c30b...8c7 Vis ham denne tråden. Du har opptrått svært lojal mot ham og satt ord på hvorfor dette sårer deg, at du blir holdt utenfor i ditt eget parforhold svir nok verre enn mangel på ring på fingeren. La ham lese hva du skriver her, hvordan du forsvarer ham når andre debattanter sier han er dust og bør dumpes, og at du bør nekte å ta i mot ringen. La ham få en liten opplevelse over hvor teit han er, og hvor lojal og såret du er over oppførselen hans. Anonymous poster hash: 11bba...ebf 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå