Gå til innhold

"hei hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

God ide ab :D har tenkt på Det problemet er bare at Alle har sett den nå.

Kanskje jeg må få flere venner så Han kan vise den til og jeg prankr Han :P

Anonymous poster hash: 0c30b...8c7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Så kjedelig at alle hsr sett ringen, unntatt deg. Da mister det litt av sjarmen syns jeg. Det samme med at han har fortalt at han har kjøpt ring, og har tenkt til å fri.. Blir ikke så veldig stor overaskelse når det først skjer da. Mister jo litt av mystikkrn og overraskelsen. Da kan man jo like godt bli enige om forlovede, og sette en ring på fingeren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja enig Magdalene, det mister hele hensikten :(

jeg har ikke lyst til å bli "enig" om forlovelse eller lage en "avtale", jeg er litt romantiker av meg og ønsker han skal fri og fortelle meg hvorfor han velger meg foran alle andre jenter <3

jeg er heller ikke kresen med dag eller plass eller hvem som er rundt oss (noe jeg har fortalt også)

jeg har sagt til meg selv "bare slapp av det skjer når det skjer" men så skjer det ikke, selv ikke når vi har spesielle dager, som nyttår, selskaper, ferier, utflukter osv

så jeg blir så skuffet hver gang noe "spesielt" skjer da jeg håper da endelig han vil fri, men så ender jeg med å ikke sette pris på noe av det spesielle i hverdagen fordi jeg vet at ringen ligger inne i skapet og han har ikke en gang tenkt tanken å fri snart.

før jeg viste om ringen så var jeg lykkelig uvitende og satte pris på alle spesielle dager uten å tenkte på "dette kunne vært en fin dag\plass å bli fridd til"

hadde jeg ikke vist om ringen hadde jeg ikke stresset, vi har vært sammen i så mange år nå at jeg har bare tenkt "det skjer når han føler det er riktig", og hadde jeg ikke vist om noen ring hadde jeg aldeles ikke stresset over det.

det er FORDI han har den gjemt og alle andre får se den jeg stresser.

så det er ikke det at jeg er så gifte-syk, men heller det hvorfor skal alle andre ha gleden av "min" ring men ikke meg?

i påsken samlet vi oss alle på en hytte og drakk, spiste og koste oss, gikk turer på fjelltopper og hadde det kjempe koslig.

når vi satt i bilen pakket og klar til å dra sa jeg "vent litt jeg glemte noe" og løp inn i huset sjekket skapet, og vist nok der var boksen med ringen i, igjen i skapet IKKE pakket med.

og dette gjør vi hvert år sammen med gjengen, så jeg tenkte dette er jo kjempe plass og tid å gjøre det på, neeeeeeeida vist nok ikke.

vi har absolutt ingen spesielle eventer i sommer eller høst heller :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det hadde vært meg, hadde jeg gitt beskjed om at den ringen der kunne han stappet dit sola ikke skinner. Forbnår han har holdt på slik og vist den frem til andre i to år, vil i alle fall ikke jeg ha den mer.

Så hadde jeg sagt at vi måtte ta en skikkelig prat om forholdet (giftermål, barn osv), og om hvordan vi skal opptre overfor hverandre (ikke håne noen md en ring "alle andre" får se, osv)

Anonymous poster hash: 32e97...12b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer og jeg har bodd sammen i 6 år, vi ha vært sammen i 7 år, vi er 26 og 28 år gamle.

for rundt 1 år siden sa min samboer om at han hadde kjøpt ring til meg.

jeg vet hvor han har ringen henne, han har vist meg esken ringen er i og lagt den i skapet sitt og sagt med et glis "du må ikke åpne den"

jeg har IKKE åpnet den, men nå er mannen min på kurs og kommer ikke hjem før 1 Juni, og jeg dauer av nysgjerrighet...

Må tilføye at vi har det veldig bra sammen, altså VELDIG bra sammen, så hvorfor har jeg ikke fått den ringen?

Hva er det som er galt, han har i følge han selv hatt den ringen liggende i nesten 2 år nå.

jeg kan ikke akkurat spør han heller "hei du hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Hilsen trist, frustrert, nysgjerrig og spent dame

Anonymous poster hash: 58c11...cde

Dette synes jeg mildt sagt var en "meget spesiell oppførsel". Jo, du kan spørre: "Har du tenkt å fri til meg, eller har du tenkt til å fortsette med å bare snakke om og vise denne ringen til venner og kjente?". Hadde jeg vært kvinne, hadde jeg truet med å dumpet han. :P

Anonymous poster hash: 0d0b5...80e

• Liker 2
Skrevet

ja jeg har spurt an rett ut, jeg har han på andre siden av stua nå, han sitter å leser.

han hentet seg en øl og jeg spurte "nei men fortjener du en øl da?" *spøkefult*

"ja det fortjener jeg"

"ja hadde ikke jeg fortjent en ring snart?"

da svarte han "men du har jo ikke fridd til meg" *og laget en grimasje*

da svarte jeg "det er mannen sinn jobb å fri til dama, verdensbasis norm vet du"

da svarte han "ja det er kvinnen sin jobb å holde huset rent" *spøkefult*

javel jah, der ser dere hvordan han gjør samtalen død hver gang jeg spør eller hinter :(

Han sier da ganske rett ut at han vil du skal fri. I følge tradisjonen kan du fri på skuddårsdagen om et og et halvt år, eller du kan gi etter for utålmodighet og støtte likestillingskampen og fri i dag.

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Om det hadde vært meg, hadde jeg gitt beskjed om at den ringen der kunne han stappet dit sola ikke skinner. Forbnår han har holdt på slik og vist den frem til andre i to år, vil i alle fall ikke jeg ha den mer.

Så hadde jeg sagt at vi måtte ta en skikkelig prat om forholdet (giftermål, barn osv), og om hvordan vi skal opptre overfor hverandre (ikke håne noen md en ring "alle andre" får se, osv)

Anonymous poster hash: 32e97...12b

Helt enig. Jeg hadde faktisk ikke godtatt dette spillet mer.

• Liker 4
Skrevet

Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men du skrev at du ikke vil ha barn før ekteskap. Kanskje han rett og slett tror du vil ha barn med en gang dere er gift, og at han ikke er klar for barn enda selv?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er nevnt tidligere i tråden, men du skrev at du ikke vil ha barn før ekteskap. Kanskje han rett og slett tror du vil ha barn med en gang dere er gift, og at han ikke er klar for barn enda selv?

Hadde det vært opp til han hadde jeg vært gravid med baby nr 3 nå.

han har veeeeeeldig lyst på barn, det er jeg som stopper det.

så det kan nok ikke være svaret :klo:

det er så merkelig for det er ikke noe annet i forholdet som plager meg annet en akkurat dette styret med ringen og forlovelse, jeg elsker alle hans feil og mangler.

tusen takk alle for svar, jeg setter stor pris på det! :smilyblomst:

jeg har gått rundt å trodd jeg var "urimelig" som føler slik som jeg gjør rundt dette.

kom nettopp hjem fra familie selskap, og ja siden hele familien min har sett ringen så ble den nevnt, om "når skulle dette skje da"

han kommenterte at "jeg er så vanskelig på akkurat hvordan jeg vil bli fridd til"

det som skurrer er at han aldri har spurt meg hvordan jeg vil ha det :sleep:

• Liker 2
Gjest AnneShirley
Skrevet

Men du må snakke skikkelug med han. Ikke gå rundt å småhinte eller slenge ut kommentarer og la det fare etterpå.

Nå tar du en ordentlig samtale, der du ikke gir deg etter en å bli avfeid.

Få fram at:

- du ikke har hatt noen spesielle kav til frieri, så det sitter bare i hodet hans

- oppførselen hans sårer deg

- hele forlovelsestemaet har blitt negativ for deg nå

- dette er en oppførsel andre også reagerer på

• Liker 4
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg sliter med å tro på historien, rett og slett fordi det han driver med ikke gir noen som helst mening.

Jeg tror faktisk dere må sette dere ned å snakke om det, og når han prøver å fjase det bort, så må du si at det ikke er godt nok og at du vil ha et seriøst svar.

Og nei, jeg hadde ikke godtatt den ringen som han har vist til alt og alle i to år. Faktisk vil jeg påstå at det er ganske respektløst.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som han egentlig vil fri, men liker å late som og få oppmerksomheten. Han har deg på gress og leker med følelsene dine. Ikke akkurat en premiefangst.

Anonymous poster hash: 9f63b...b9d
  • Liker 5
Skrevet

Jeg tror jeg ville satt meg ned med han og snakket rett ut - dropp all hinting. "Du, jeg vil snakke med deg om et par ting. Du vet at jeg lenge har vært klar for at du skal fri til meg, og så lenge vi er enige om at det er din jobb å fri så skal du også få bestemme tidspunkt, selvfølgelig. Men, jeg vil bare gjøre det klart at jeg forventer ikke roseblader over hele sengen, lysfontener og en hjemmesnekret sang, jeg vil bare ha deg - og jeg gleder meg så veldig til å bli din kone. Det er det viktigste for meg, ikke hvordan du legger opp frieriet. Når det er sagt så blir jeg fryktelig såret av at du viser alle andre ringen uten å spørre meg. Da synes jeg det hele mister noe av magien. Kan du være så snill å ikke gjøre det mer - så kan jeg heller få vise den frem den dagen den sitter på fingeren min?"

... Eller noe i den dur. Det er lite poeng i å hinte seg frem til ting, si fra om hva du vil og hvordan du vil ha det, så får han ta det derfra.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk, mange gode svar :hug:

jeg ser jeg må sette meg ned å fortelle han at dette sårer meg, men tror han har et annet syn på det og vil ikke "forstå" hvorfor dette sårer meg.

Men jeg undrer meg på om jeg skal gi han sommeren før jeg tar den praten med han, han fortalte meg nylig at han ville samle sammen familiene våre og ha en ute fest\grilling, i alle de årene vi har vært sammen har vi aldri samlet familiene våre, de har bare møtt hverandre helt tilfeldig "hei hadde" 2 ganger før.

Problemet er at jeg kan ikke fortelle han "å slutte å vise ringen til alle" lengre fordi han har jo vist den til ALLE .

så om jeg ber han om å slutte med det, er det jo ikke noe å slutte på da han har ikke flere å vise den til, med mindre han drar ut i sentrum og viser den fram til forbipasserende da. :fnise:

jeg ønsker ikke å sette en "deadline" eller fortelle han at han må kjøpe ny ring, ja det han har gjort er feil, men vil ikke lage unødige kornflinker.

men det blir deadline på den praten altså, jeg gir han sommeren hvor jeg skal slutte å hinte, slenge kommentarer eller noe slikt, så heller ta den praten i høst om han ikke har klart å finne på noe(jeg tror dem familie sammenkomsten ga meg litt håp).

problemet er bare det at alt føles så falskt ut, og jeg synes jeg har fått unødvendig mye "vonde" ut av hele med stress og tristhet, så vet ikke om jeg i det hele tatt kommer til å klare å finne glede av å bi fridd til lengre, jeg har bare i bakhodet "han har vist den til alle andre" og "han har hatt den i 2 år" og "har hatt en million sjanser til å fri" :vetikke:

Så lurer på om jeg skal fortelle at det har såret meg og at jeg er veldig trist pga det så legge ballen død der, eller ikke si noe i det hele tatt og gi han sommeren.

Nå reiser han uansett snart igjen så blir uansett ikke en prat før om en stund :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

kom nettopp hjem fra familie selskap, og ja siden hele familien min har sett ringen så ble den nevnt, om "når skulle dette skje da"

han kommenterte at "jeg er så vanskelig på akkurat hvordan jeg vil bli fridd til"

det som skurrer er at han aldri har spurt meg hvordan jeg vil ha det :sleep:

Kanskje det er derfor det tar så lang tid? Du har jo nevnt gode datoer som 11.12.13 osv osv, samt snakket endel om dette slik at han nå på en måte føler seg tvunget til å måtte overraske på en ordentlig måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bare lurer deg selv med å ha håp til familiesammenkomsten. Riv av plasteret og si til han akkurat det du skriver her at plager deg. Hva slags ekteskap skal dere ha hvis du holder så store greier fra ham? Ikke akkurat en god presendens å sette for kommunikasjonen dere imellom.

Anonymous poster hash: 9f63b...b9d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg har "revet av plasteret" og fortalt han akkurat hvordan jeg så på det og følte.

han sier han ikke har funnet anledning eller tid, og har tenkt på det flere ganger.

når folk spør han "når skal hun få den ringen" har han svart med at det er JEG som er så kravstor, men jeg tror faktisk det er HAN som er den kravstore :fnise:

Litt dårlig å skylde på meg uansett

jeg sa at nå har jo alle sett den så da må han kjøpe en ny til meg, en som minst er dobbel så dyr og dobbel så stor, så når jeg viser den fram vil folk si "den er større en jeg husker" *spøk*

Som vanlig når han har vært "slem" fikk han dårlig samvittighet og snudde på " snill pusekatt" looken, men han lo også litt av meg da han skjønte ikke at "det var noe å stresse over"

geez jeg er dame, å stresse er jobben min :laugh:

han sier han vil at det skal være overaskelse og ikke obvious, som fks "dinner 4 2 på restaurant"

problemet er at når han har vist meg esken, vist ringen til alle andre så såklart blir jeg mistenkelig for hver eneste "spesiell" event vi skal på!

det er hans egen feil det...

men nå vet han at det har såret meg og håper han samler sammen balla og finner på noe :pasha:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn jeg har "revet av plasteret" og fortalt han akkurat hvordan jeg så på det og følte.

han sier han ikke har funnet anledning eller tid, og har tenkt på det flere ganger.

når folk spør han "når skal hun få den ringen" har han svart med at det er JEG som er så kravstor, men jeg tror faktisk det er HAN som er den kravstore :fnise:

Litt dårlig å skylde på meg uansett

jeg sa at nå har jo alle sett den så da må han kjøpe en ny til meg, en som minst er dobbel så dyr og dobbel så stor, så når jeg viser den fram vil folk si "den er større en jeg husker" *spøk*

Som vanlig når han har vært "slem" fikk han dårlig samvittighet og snudde på " snill pusekatt" looken, men han lo også litt av meg da han skjønte ikke at "det var noe å stresse over"

geez jeg er dame, å stresse er jobben min :laugh:

han sier han vil at det skal være overaskelse og ikke obvious, som fks "dinner 4 2 på restaurant"

problemet er at når han har vist meg esken, vist ringen til alle andre så såklart blir jeg mistenkelig for hver eneste "spesiell" event vi skal på!

det er hans egen feil det...

men nå vet han at det har såret meg og håper han samler sammen balla og finner på noe :pasha:

Er dette en spøk? Skal du virkelig gifte deg med en sånn idiot/psykopat???

Anonymous poster hash: 9e198...a6c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han allerede har planlagt frieriet og dato for det, men vil selvfølgelig ikke fortelle deg det. Kanskje når dere har sommerferie :)

Anonymous poster hash: 2f96c...464

AnonymBruker
Skrevet

Fjols til fjells, vil du virkelig ha den ringen som han har vist til alle utenom deg? Jeg hadde sagt nei når han fridde bare av den grunn. Dette er jo bare herskesyke....

Anonymous poster hash: 01e84...199
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...