Gå til innhold

"hei hvorfor har du ikke fridd til meg?"

Fremhevede innlegg

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kanskje han venter på at du skal "bryte sammen", ta ringen og fri til ham?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta ringen og pantsett den. Bruk pengene på en velfortjent ferie vekke fra typen. Se hvor lang tid det tar før han merker det.

• Liker 2
Skrevet

Det hadde klikka for meg om jeg visste han hadde ring og ikke fridde. Jeg hadde ikke klart å vente TO år på frieriet.

Jeg hadde spurt han rett ut for lenge siden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ja jeg har spurt an rett ut, jeg har han på andre siden av stua nå, han sitter å leser.

han hentet seg en øl og jeg spurte "nei men fortjener du en øl da?" *spøkefult*

"ja det fortjener jeg"

"ja hadde ikke jeg fortjent en ring snart?"

da svarte han "men du har jo ikke fridd til meg" *og laget en grimasje*

da svarte jeg "det er mannen sinn jobb å fri til dama, verdensbasis norm vet du"

da svarte han "ja det er kvinnen sin jobb å holde huset rent" *spøkefult*

javel jah, der ser dere hvordan han gjør samtalen død hver gang jeg spør eller hinter :(

Anonymous poster hash: 0c30b...8c7
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

ja jeg har spurt an rett ut, jeg har han på andre siden av stua nå, han sitter å leser.

han hentet seg en øl og jeg spurte "nei men fortjener du en øl da?" *spøkefult*

"ja det fortjener jeg"

"ja hadde ikke jeg fortjent en ring snart?"

da svarte han "men du har jo ikke fridd til meg" *og laget en grimasje*

da svarte jeg "det er mannen sinn jobb å fri til dama, verdensbasis norm vet du"

da svarte han "ja det er kvinnen sin jobb å holde huset rent" *spøkefult*

javel jah, der ser dere hvordan han gjør samtalen død hver gang jeg spør eller hinter :(

Jeg har rett.

AnonymBruker
Skrevet

vel da forblir jeg ugift for jeg kommer ALDRI til å fri til han...

• Liker 1
Skrevet

vel da forblir jeg ugift for jeg kommer ALDRI til å fri til han...

Han mener nok at det er på tide at du legger litt fra deg de "mann vs kvinne" holdningene. Jeg regner med at han er med på å holde huset reint? Slik at dine fordommer om mannens og kvinnes "må gjøre" ting ikke gjelder der, så hvorfor må det gjeldes på frieri?

• Liker 5
Gjest brutal_mann
Skrevet (endret)

Du vil ikke fri fordi?

Endret av Yulia
AnonymBruker
Skrevet

Han mener nok at det er på tide at du legger litt fra deg de "mann vs kvinne" holdningene. Jeg regner med at han er med på å holde huset reint? Slik at dine fordommer om mannens og kvinnes "må gjøre" ting ikke gjelder der, så hvorfor må det gjeldes på frieri?

det er dessverre ikke så lett :(

jeg alene og ene lager mat hver dag, vasker opp, vasker klær, støvsuger og rydder.

jeg har prøvd å få han til å være med å hjelpe til med huslige ting, men det er "kvinnens jobb".

men igjen så vasker han bil, klipper plen, vasker hus og maler, pusser opp osv osv.

han har vokst opp i et veldig gammel dags hjem hvor begge foreldre er i arbeid men oppgavene har vært fordelt som vi gjøre det.

dette er noe jeg er fornøyd med da vi bruker ca like mye tid hver dag på å gjøre våres oppgaver, hvor jeg gjør litt hver dag og han tar mer i store tak og jobber i timesvis.

jeg har også en veldig ordensans på hvordan jeg vil ha ting og synes bare han "fucker" opp når han skal være snill å "rydde" hva gjør liksom dvd ene sammen med håndklærne (ja det har skjedd)*

og jeg vet veldig godt hva som er mine oppgaver og gjør dem alene hver gang, i stedet for å måtte krangle "jeg har tatt ut av oppvaskmaskinen nå 3 ganger på rad, NÅ er det din tur" osv

Han hater å lage mat, vaske klør osv (jenteting) og jeg hater å male hus, klippe plen osv. så for oss funker dette gull + jeg liker å stelle i huset :gullengel:

så sånn sett er han ganske skilt på mann og kvinne roller, men han er ikke ekstrem på dette men nok til at jeg tror og mener at han ser på det som hans jobb å fri :)

og når han vet dama (meg) drømmer om en manne mann, som valser rundt i snekker bukse med meg i den ene armen og hammeren i den andre (ja jeg vet du tenker koffert nå) "hammeren" , så burde han for feen klare å fri som en man også :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Ok, ja da kan det jo ikke ha vært det heller, så da trur jeg heller ikke han mener at du virkelig skal fri til han og ikke omvendt.

Kan jo handle om at du rett og slett hinter for mye, at du er litt for opptatt med det og at det da på en måte ødelegger muligheten til å kunne overraske litt. Men da skjønner jeg heller ikke hvorfor han sa ifra at han hadde kjøpt ring.. Weird dude. Kanskje han hadde planer, men de har kræsjet? Dere har kranglet endag hvor han skulle fri? Dagen før? Osv.

Trur du rett og slett bare må slutte å tenke på det. Når han har vist frem ringen til samtlige av vennene deres og familien, så er det jo ganske klart at han skal fri til deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja jeg tenkte jo først "jaja han vil fri når han frr" når jeg fikk vite om ringen og sa ikke et kløyva ord om forlovelse frieri eller ring i over 1 år!! det er tålmodighet det!

men nå de siste 3 månedene har jeg hintet og hintet og spurt litt spørsmål rundt dette, hva han har tenkt osv

og de siste ukene har jeg vært litt sint egentlig på hele opplegget, mest fordi jeg er så usikker på om jeg i det hele tatt han mener jeg fortjener eller kommer til å få den ringen (ikke materialistisk ment, mener hele forlovelsen, planleggingen, bryllup osv :) )

vil han virkelig ha bare meg resten av livet? dette har jeg spurt han om og han sa det er ingen tvil om at det vil han..

jeg har faktisk sagt til han en gang jeg var litt sur etter et selskap hvor han hadde vist ringen til flere personer når jeg var til stede "du får ta å selge den ringen, og heller kjøpe en ny når du faktisk har tenkt å fri", dette sa jeg ikke foran alle men sa det til han når alle hadde gått hjem (nedlees to say, jeg(vi) var brisne etter "et par" glass vin) så om han husker dette eller tok meg seriøst er uvisst.

Nå er han reist og jeg kan om jeg vil gå å se i skapet og kikke, men hva godt gjør det? ikke sånn at den er min, eller at vi skal gifte oss av at jeg går å ser på den.. jeg må jo bli tilbudt å få den :kjefte:

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Da ville jeg faktisk ha sluttet å mase, og se om han planlegger noe i sommer. Må være kjedelig å skulle fri når man blir mast på tenker jeg? Ødelegger liksom en potensiell overraskelse.

Vent og se, det er jo tydelig at det er deg han vil ha uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

"vent og se" har jeg gjort i over 18 måneder :( det må da være en grense på hvor tålmodig en dame må være :( *oppgitt*

og ikke at jeg maser masse, jeg har nok hintet spøkefult rundt 5 ganger, spurt han seriøst om hvorfor han ikke har fridd enda 1 gang, og gitt han en sur kommentar rundt 2 ganger.

på de siste 3 mnd, vil ikke si dette er masing mer "jeg er faktisk lei av å vente på noe som tydeligvis ikke kommer i nærmeste fremtid"

men jeg merker nå jeg har veldig lyst til å ta ringen fra skapet og gjemme den en annen plass, så når han leter etter den så er den ikke der lengre *panikk* :fnise:

jeg er veldig flink til å spille "uskyldig" "nei jeg har ikke sett ringen, viste ikke du hadde den i skapet en gang"

han vet ikke at jeg vet hvor den er, han vet jeg vet han har en ring, men ikke hvor den er ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

ja jeg har spurt an rett ut, jeg har han på andre siden av stua nå, han sitter å leser. han hentet seg en øl og jeg spurte "nei men fortjener du en øl da?" *spøkefult*"ja det fortjener jeg" "ja hadde ikke jeg fortjent en ring snart?" da svarte han "men du har jo ikke fridd til meg" *og laget en grimasje* da svarte jeg "det er mannen sinn jobb å fri til dama, verdensbasis norm vet du" da svarte han "ja det er kvinnen sin jobb å holde huset rent" *spøkefult* javel jah, der ser dere hvordan han gjør samtalen død hver gang jeg spør eller hinter :(Anonymous poster hash: 0c30b...8c7

Du har han på andre siden av stua nå? Skulle ikke han være bortreist til 1. juni?

Bildet du tegner av han som en tradisjonell mannemann krasjer for øvrig kraftig med at han har gjort ringen til "en attraksjon" og svinser inn på soverommet for å vise frem ringen til gjester og familie i over to år. Det er jo urkomisk.

Njei, hva var det jeg skulle ha sagt.... Jo, mye som skurrer her, ja.

Endret av ElectricScum
  • Liker 1
Skrevet

"vent og se" har jeg gjort i over 18 måneder :( det må da være en grense på hvor tålmodig en dame må være :( *oppgitt*

og ikke at jeg maser masse, jeg har nok hintet spøkefult rundt 5 ganger, spurt han seriøst om hvorfor han ikke har fridd enda 1 gang, og gitt han en sur kommentar rundt 2 ganger.

på de siste 3 mnd, vil ikke si dette er masing mer "jeg er faktisk lei av å vente på noe som tydeligvis ikke kommer i nærmeste fremtid"

men jeg merker nå jeg har veldig lyst til å ta ringen fra skapet og gjemme den en annen plass, så når han leter etter den så er den ikke der lengre *panikk* :fnise:

jeg er veldig flink til å spille "uskyldig" "nei jeg har ikke sett ringen, viste ikke du hadde den i skapet en gang"

han vet ikke at jeg vet hvor den er, han vet jeg vet han har en ring, men ikke hvor den er ;)

Syns du kan prøve deg på én prank. Bare vise at du ikke er irritert men kan ta det med humor også. Kanskje han faktisk liker å plage deg litt, så da får han få igjen med samme måte. ;) Og med så kanskje gleden av å plage deg med det forsvinner litt hvis du nå starter å kødde om det istedet.

Litt omvendt psykologi. ^^

• Liker 1
Gjest heihade
Skrevet

Hadde dette vært meg hadde jeg bare glemt hele greia for lenge siden. Det er han som har kjøpt ringen og bestemmer når, hvor og hvordan han vil fri. Det ville jeg ikke lagt meg borti. Det kan jo sikkert være kjedelig å vente, spesielt når han stadig vekk nevner det (høres merkelig ut, forresten), men jeg ville bare sluttet å bry meg og latt det ta den tiden det tar. Omsider ville saken blitt glemt og jeg ville heller blitt overrasket den dagen det faktisk skjer.

Men det er bare meninger fra noen som synes frieri, forlovelse og bryllup begynner å bli mer og mer tullete og unødvendig med årene. Dere har jo fremdeles et forhold selv om du ikke har noe ring på fingeren. La han ta den tiden han trenger og la det være hans avgjørelse når han vil fri. Alternativet er at du frir selv. Men så lenge det er hans frieri får det være på hans premisser.

AnonymBruker
Skrevet

Beklager folkens aldri vært på noe forum før Han Var på kurs er hjemme nå og reiser snart igjen. Han er pendler og er ca borte 40% av året på kurs\jobb Andre steder I landet :)

Jeg er liv redd for at noen skal kjenne meg igjen og Le av meg :(

Derfor bytter jeg litt på datoene I følge virkeligheten :) (forumnoob)

Da vi har en ganske Stor omgangkrets, men alt plot er sant :)

Jeg klarer ikke bare "glemme" ringen heller altså Han gjør den Jo om til show og atraksjon I huset vårt.

Blir piiiiint her Jo:p

Føler også at når jeg kanskje endelig blir fridd til Vil jrg bare bli sur ã tenke "jada først viser du den til alle Andre gjemmer den bort I 2 år og piner meg, Det er Jo bare dårlig gjort"

Jeg er sur nå og Vil nok være sur når den Kommer også pga måten Han gjør Det på.

Pluss frieri skal Jo være hemmelig og privat!

Når man Kommer med ringen skal folk tenke "å så kjekt" ikke "Det va da faen på tide"

Hele opplegget er blitt så negativt ladet, et frieri skal Jo være kjekt og romantiskt ikke stress :(

Gjest Jørild
Skrevet

Jeg ville lagt fra meg alle tanker om å bli fridd til. Nevner han det, snakk det vekk. Nevner venner det, snakk det vekk. Viser han fram ringer så vis null interesse. Du blir da bare gal av å gå å tenke på dette. På tide å få hodet over på noe annet.

Han driver på med en psykisk spill jeg hadde nektet å være med på. Rett og slett.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gjømme ringen, invitere noen over du VET han kommer til å vise den til og se hva som skjer?

Anonymous poster hash: 7a28d...97f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd men dere må skjønne jeg har gjort akuratt Det I over 1 år nå "ikke brydd meg" "snakket Det vekkk osv" "Vil ikke snakke om Det" osv

Det er først De siste vå månedene jeg har begynt å stresse.

Mye mulig fordi alle venner og kjente begynner å mase (De synes mulig Det tar for lang tid)

Kan ikke bli sure på dem heller for De Vil Jo bare hjelpe

Så jeg har prøvd "ikke bry meg" og nå prøver jeg "Det du driver med sårer og streser meg"

Jeg klarer ikke legge bort De tankene og når Det Hele Tiden dukker opp med at Han viser den fram og venner maser så stresser jeg bare enda mer :(

Vi Var Det første paret I vennegjengen som enda holder sammen, alle Andre er forlovet, gift og venter barn... Er Det rart jeg blir stresset?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...