Gå til innhold

Ny jobb - what to wear?


Nucleus

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt jobber der jeg bruker uniform type hvit myk behagelig uniform, men nå starter jeg i ny jobb. Og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg. Den nye jobben er en slags kontorjobb med en del reising, undervisning/foredrag.

Jeg har kjøpt en svart blazer, og har noen finere sko, men ellers er jeg blank på hva slags klær jeg faktisk kan bruke. Jeg er redd for å være for over/underkledd.

Hva slags type klær ville du brukt i en slik jobb? Har du en link til en nettside/blogg med tips til jobbklær? Har du noen gode tips eller forslag til meg ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått med en mørk bukse og en pen bluse første dagen for å se an ståa litt. Det pleier å være trygt. Da kan du også se litt hvordan de andre på kontoret går kledd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, hva med et kanskje statement smykke sammen med blusen eller med en skjorte? Slår aldri feil det heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk casual, mørke bukser/ eller skjørt, pen bluse, cardigan

Det kan varieres i ørten variasjoner, og en er alltid fin, ikke overdressed/underdressed



Anonymous poster hash: f8236...9e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjerne unngå statement smykke. Finnes ikke mer harry. Og jeg syns ikke det tilhører en kontorjobb.
Jeg hadde tatt på meg en mørk kjørt/bukse, fin skjorte og dressjakke :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i grunn helt umulig å si ut fra det du skriver... Jeg jobber selv på kontor med en del "reising, undervisning/foredrag", men om jeg hadde troppa opp med skjorte og dressjakke hadde jeg fått rare blikk!

Hvilken bransje er det innen? Skal du jobbe med kunder?

Om du ikke vet mer, ville jeg safet første dag; pene bukser, enkle sko, fin genser/cardigan, velstelt hår og negler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...