Gå til innhold

HATER stefaren min...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det du kan gjøre er å skrive et brev til helsesøsteren din eller en lærer. Skriv det du har skrevet her, men rydd litt opp i setningene slik at det er lettere å forstå. Litt usikker, var det du som spyttet på han, eller spyttet han på deg? Først leste jeg det som at du spyttet på han, men nå synes jeg det ser ut som at det var han som spyttet på deg.

Måten han behandler deg på er totalt uakseptabel og du fortjener å få hjelp.

Anonymous poster hash: 6a488...5bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan forstå hva du mener, men jeg vil likevel legge til at det som er uthevet i mørkt skal du bare ikke skrive.

Dette er et barn, og i voksne situasjoner som voksne har ansvar for skal man ikke be et barn om å ta en titt i inn i seg selv - som en oppfordring til at barnet kanskje kan ta ansvar for sin del av saken.

Et barn kan være så provoserende og slemt og utspekulert det bare vil - det spiller ingen rolle.

Enn hvor nakent et barn er og poserer har ingen voksne lov å ta på det barnet. Selv et barn banner, slår og spytter er det ikke lov å slå eller spytte tilbake. Hvis et barn kaller deg stygge ting har du ikke lov å kalle de "jævla nazist".

Et barn har aldri noe ansvar for hva en annen voksen person gjør uansett hvor provoserende barnet er.

Det er viktig å si til jenta (antar det er jente) som skriver inn at INGENTING her er din feil, og det skal du ikke tro. Uansett hvor vanskelig du tror du er, eller om noen andre forteller deg at det du gjør er grunnen til at du bli behandlet sånn, TAR FEIL. Du har ikke NOE skyld i det din stefar gjør, uansett hva du gjør. Han har ikke lov til å oppføre seg sånn mot deg, det er veldig viktig at du forstår det.

Anonymous poster hash: 67a33...ec1

Jeg er både enig og uenig. Hun er tross alt 14, og kan derfor ta litt ansvar hun også. Jeg skulle så inderlig ønske at noen fortalte meg hvordan det ville bli om noen år, og rådet meg til å prøve å gjøre noe med det jeg også. Det må tross alt gå begge veier, selv om det største ansvaret selvsagt ligger på foreldrene. Men det skader ikke å gi det et forsøk ved å kanskje se inn i seg selv om der er noe man selv kan gjøre. Vi snakker tross alt ikke om en 9-åring her.

Jeg er forresten ikke ab som har svart deg tidligere, sånn det er sagt :)

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, samt svar til dette.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...