Gå til innhold

full-sleeve tattoo....angrer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser så utrolig mange folk med full-sleeve tattoveringer. Dette har vel blitt veldig in, og det jeg lurer på er om det er noen der ute som angrer? Det er sikkert mange som har skaffet seg det kun fordi det er in, og nå som det allerede har begynnt å bli harry må det jo resultere i mange angrende... Hva tenker kg gjengen om det`?



Anonymous poster hash: 23920...661
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det kan være stilig så lenge jeg liker motivene, og jeg har hatt litt lyst på en form for sleeve-tatovering selv, men da i svart/hvitt. Det som holder meg tilbake er nettopp først og fremst det at jeg kan komme til å angre. Slike tatoveringer er jo veldig synlige, og jeg synes ikke de passer til alle typer klær og stiler, så for meg som er litt stilkameleon er det litt dårlig deal.

Har en mellomstor tatovering øverst mellom skulderbladene, men den er mer diskrét og passer egentlig til alt.

Så ja, jeg er også nysgjerrig på om det er noen der ute som faktisk angrer — og om de i så fall klarer å innrømme det, for oss eller for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er vel forskjell på at noen har fått en lys ide om å skaffe seg en sleeve eller om sleeven blir et resultat av mange små kunstverk gjennom livet som blir til et stort..

Mange spør tattovøren lage et design på hele greien og tenker ikke lengre. Kanskje den versjonen ikke er så lur og heller blir noe som man muligens angrer på senere en gang.

Det er forskjell på hvordan ting blir til.....

Personlig så betyr tatoveringer noe. Derfor bryr jeg meg ikke om de passer til klær eller om andre skulle ha en mening.... De passer til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sleeve, er rett og slett for pinglete til å ha en så "offentlig" tattovering, men jeg har flere andre som jeg kan skjule/fremheve etter klær/humør/anledning.

Som Coolaid sier, så betyr tattoveringene noe for meg, og det er det viktigste. Folk som tar tattovering bare fordi det er in, uten at det er en ordentlig gjennomtenkt handling, fortjener vel egentlig å angre. Jeg synes ikke det å forandre kroppen sin "permanent" er noe å ta lett på.

Sånn utenom det, så angrer jeg ikke på noen av mine, og jeg har planer om flere også.

Når det gjelder å ha sleeve, så synes jeg folk skal tenke seg om lenge og vel, og evt begynne med et motiv som heller kan bygges ut, f.eks skuldertattovering eller half-sleeve. Man er komme mer låst, (og jeg ser for meg flere muligheter for å bli misfornøyd) om man har full sleeve motiv, og må ta alt på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen tar tattovering utelukkende fordi det er "in". Alle tar vel tattovering fordi de ønsker seg det og synes det er fint? Så en tattovering betyr jo på en måte noe for alle, selv om det kanskje ikke er like gjennomtenkt hos enkelte. Man kan jo angre på alle tattoveringer uansett hvilken betydning de har hatt.

Jeg har ikke sleeve selv, men jeg er ganske sikker på at det mange som vil angre etterhvert som årene går. Du forandrer deg jo, og en stor sleeve på armen passer deg kanskje ikke som godt voksen, selv om du følte det passet deg helt perfekt i 20 åra.

Endret av miaw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinneline

Jeg har fullsleeve på begge armene. Tok de da jeg var 23-24, og har aldri angret. Var ikke en plutselig ide, og heller ikke fordi det var "in". Elsker armene mine, og følte meg rett og slett naken i mange, mange år før jeg tok sleevene. Tror jeg hadde ønsket meg dette siden jeg var 11-12 år eller noe sånn.

Endret av Kvinneline
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også full sleeve på begge, hatt i 3 år. Så tok det lenge før det var "in" som nå enda :P

Også ønsket det siden jeg var liiita, tror nok det er mange som angrer i fremtiden, for gud det er mange som ikke passer med det! :fnise:

Og man vet jo av de som alltid skal gjøre og kjøpe det som er "in" før de går til neste som er "in" igjen.. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke så mange tar tattovering fordi det er "in", men fordi de liker det. Og dersom de tar det fordi det er populært, og så angrer dersom det blir "upopulært", ja da kan de jammen bare ha det så godt.

Evn amputere armen fra håndleddet til skulderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en tatovering, og angrer... Jeg liker med andre ord ikke ful sleve, og syntes ikke at noen kler det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2. Angrer på begge. Har hatt de i 14 år. Min beste kompis er en fantastisk tatovør. Profesjonell. Så det er ikke det at jeg ikke er omgitt av tatoveringer. Jeg vil bare ha fin,"ren" hud.

Kommer til å fjerne den mest synlige med laser. Asap.

Anonymous poster hash: 85dbb...512

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også to sleeves, begynner å nærme meg 40 og jeg angrer ikke på noen av dem.

Men tok også begge to i slutten av 20-årene, og har vært bevisst valgt motiv jeg tror jeg kan leve med i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg har også full sleeve på begge, hatt i 3 år. Så tok det lenge før det var "in" som nå enda :P

Også ønsket det siden jeg var liiita, tror nok det er mange som angrer i fremtiden, for gud det er mange som ikke passer med det! :fnise:

Og man vet jo av de som alltid skal gjøre og kjøpe det som er "in" før de går til neste som er "in" igjen.. :laugh:

Hva mener du med at mange ikke passer med det ? Tenker du da på utseende, hvordan du syns det ser ut? Jeg tenker at den eneste som kan vite om for eksempel jeg passer til det er meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har full sleeve.. hvor mye penger har dere brukt på det ? Ble bare nysgjerrig :)



Anonymous poster hash: 9ca81...ea5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at mange ikke passer med det ? Tenker du da på utseende, hvordan du syns det ser ut? Jeg tenker at den eneste som kan vite om for eksempel jeg passer til det er meg selv :)

Mener de jeg kjenner som har tatt det. Dømmer ikke fremmed folk ut ifra utseendet selvfølgelig.

Vel, det er din mening :-D

Kommer an på mye, om de har mening, hvilket motiv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann20mb

Dere som har full sleeve.. hvor mye penger har dere brukt på det ? Ble bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 9ca81...ea5

Amm. Den dyreste armen kostet vel, cirka 20K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kvinneline

Dere som har full sleeve.. hvor mye penger har dere brukt på det ? Ble bare nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: 9ca81...ea5

Tilsammen har det omtrent kostet 35-40 tusen. Den ene hånda er fullsleeve med blomster opp til skuldra. Den andre har flere ulike detaljer, og beveger seg også ned fra underarma og halveis til midjen. Den siste kosta mye mer enn den første, pga flere detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Helt ærlig , Jeg synes det er lite feminint og at det ser best ut på menn..



Anonymous poster hash: 23920...661
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en full sleeve siden 2009 (rettere sagt; begynte på den det året).
Angrer ikke for temaet er "meg", men man leker kanskje med idèen om hva som kunne vært annerledes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en full sleeve siden 2009 (rettere sagt; begynte på den det året).

Angrer ikke for temaet er "meg", men man leker kanskje med idèen om hva som kunne vært annerledes :P

ok så du vil tattovere over?

Anonymous poster hash: 23920...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...