Gå til innhold

Opphovnet øye


Tøytigern

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen der ute har kjennskap til hva det er som skjer når det ene øyet hovner opp av seg selv, mens det andre fortsatte er helt normalt?

Øyet mitt ser ut som om noen nettopp har smelt til det med en knyttneve, sånn at det er hovent og nesten klistrer seg igjen.

Men det eneste som har skjedd er at jeg gikk og sov en times tid og våknet med dette øyet.

Det klør ikke og er ikke vondt, men ser sinnsykt snålt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Terra.

Uffda, nei det har jeg ikke opplevd, men det kan være allergi muligens? Ville ringt fastlegen og fortalt om problemet, og hørt om en legetime kunne vært på sin plass. For sikkerhets skyld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i forkant av kyssesyken for noen år siden. Så vær obs om du skulle bli syk den nærmeste tiden. Legen min mente det kunne vær sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om noen der ute har kjennskap til hva det er som skjer når det ene øyet hovner opp av seg selv, mens det andre fortsatte er helt normalt?

Øyet mitt ser ut som om noen nettopp har smelt til det med en knyttneve, sånn at det er hovent og nesten klistrer seg igjen.

Men det eneste som har skjedd er at jeg gikk og sov en times tid og våknet med dette øyet.

Det klør ikke og er ikke vondt, men ser sinnsykt snålt ut.

Ingen andre symptomer?

Jeg hadde det for en tid tilbake, og legen mente det var allergi.

Anonymous poster hash: 67e93...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på om noen der ute har kjennskap til hva det er som skjer når det ene øyet hovner opp av seg selv, mens det andre fortsatte er helt normalt?

Øyet mitt ser ut som om noen nettopp har smelt til det med en knyttneve, sånn at det er hovent og nesten klistrer seg igjen.

Men det eneste som har skjedd er at jeg gikk og sov en times tid og våknet med dette øyet.

Det klør ikke og er ikke vondt, men ser sinnsykt snålt ut.

Jeg leste også en gang om at det kan være en væske (lymfevæske?), og at man ved å dra fingeren noen ganger på huden fra under øyet og mot området der øret er, vil væsken komme tilbake til der den kom fra.

Anonymous poster hash: 67e93...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste også en gang om at det kan være en væske (lymfevæske?), og at man ved å dra fingeren noen ganger på huden fra under øyet og mot området der øret er, vil væsken komme tilbake til der den kom fra.

Anonymous poster hash: 67e93...952

Ps mot det øvre festet på øret og videre bakover. har forsøkt dette selv med hell

Anonymous poster hash: 67e93...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre symptomer?

Jeg hadde det for en tid tilbake, og legen mente det var allergi.

Anonymous poster hash: 67e93...952

Ja,det kan hende. Men de ville det vel klø? Jeg har ingen andre symptomer, nei.

Kan det evt være noe av dette?

http://www.lommelegen.no/legesvar/utposning-under-%C3%B8yet

Anonymous poster hash: 67e93...952

Jeg vet ikke. Jeg har utposning rundt hele øyet, ikke bare under.

Ps mot det øvre festet på øret og videre bakover. har forsøkt dette selv med hell

Anonymous poster hash: 67e93...952

Forsøkte å gjøre dette, men da ble det ganske vondt. Så jeg tror ikke jeg skal gjøre akkurat det mer.

Nå har jeg knytet igjen en brødpose med vann og isbiter og forsøker å kjøle ned med dette for å se om det hjelper.

Det hjelper jo med ispose hvis man har slått øyet.

Hvis det ikke er bra i morgen så får jeg kanskje spørre legen hva det kommer av.

Men så lenge det ikke er vondt kan det vel ikke være noe alvorlig?

Håper det ikke har noe med noen sykdom å gjøre. Det hadde vært kjipt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det kan hende. Men de ville det vel klø? Jeg har ingen andre symptomer, nei.

Jeg vet ikke. Jeg har utposning rundt hele øyet, ikke bare under.

Forsøkte å gjøre dette, men da ble det ganske vondt. Så jeg tror ikke jeg skal gjøre akkurat det mer.

Nå har jeg knytet igjen en brødpose med vann og isbiter og forsøker å kjøle ned med dette for å se om det hjelper.

Det hjelper jo med ispose hvis man har slått øyet.

Hvis det ikke er bra i morgen så får jeg kanskje spørre legen hva det kommer av.

Men så lenge det ikke er vondt kan det vel ikke være noe alvorlig?

Håper det ikke har noe med noen sykdom å gjøre. Det hadde vært kjipt. :(

Det er synd at det gjorde vondt. Mulig det beste er å bare la det være i fred. Kanskje går det over av seg selv til i morgen. Det er neppe noe alvorlig. Det kan være greit å høre med legesenteret om det ikke har gått over til i morgen.

God bedring! :hug:

Anonymous poster hash: 67e93...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det kan hende. Men de ville det vel klø? Jeg har ingen andre symptomer, nei.

Allergi kan det være både med og uten kløe. Men ettersom det er bare ett øye, er det rart om det skulle være allergi.

Tette tårekanaler? Greier du å få ut tårer på det hovne øyet?

Ikke stress med dette. Antagelig er du fin i morgen

Godbedringklem :)

Anonymous poster hash: 67e93...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk :)

Det kommer noen tårer ut, ja.

Jeg får bare se det an, foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Jeg har også hovne øyne relativt ofte. Grunnen her er allergi (ja, man kan reagere allergisk på bare det ene øyet av gangen), eller at jeg har ligget med øyet litt åpent mens jeg sov.

Som andre her sier så tror jeg også at det vil gå over, men om du imorgen er like hoven kan du jo ringe lege/øyelege og høre, sånn i tilfelle :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...