sofus Skrevet 19. juni 2014 #221 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Det var jo ganske frekt ja, noen folk tenker ikke før de prater. Hva sa du da? Jeg skulle akkurat til å gå når hun nevnte det. Så jeg bare lo og sa nei. Ville ikke face det mer enn det.. De andre på jobb hørte det jo og.. så folk begynner vel å tenke nå.. Uansett så spørr man ikke om sånt!! Jeg har vert ganske tynn, og har sluttet å røyke og i tillegg gravid med god matlyst, så antar man ser disse 5 kiloene godt! Faen.. blei flau altså. Men absolutt hun som burde vert flau! Endret 19. juni 2014 av sofus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 #222 Del Skrevet 19. juni 2014 Har fått time til tidlig UL 10.juli, da er jeg 10+5. Har også time til privat gynekolog når jeg er 11+3 og får UL der også. Burde jeg kanskje ringe og flytte den private til litt senere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofus Skrevet 19. juni 2014 #223 Del Skrevet 19. juni 2014 Blodpropp i uke 10/11, ble oppdaget på UL 12+3 Nå går jeg på blodfortynnende å håper ting går bedre denne gangen er nok en utrolig vond opplevelse å oppleve noe sånt. Men det går nok bra nå skal du se :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AquaFina Skrevet 19. juni 2014 #224 Del Skrevet 19. juni 2014 Er det farlig med UL så tidlig i svangerskapet ? var hos legen her nede ( er i Asia) tok blodprøve og UL men hun kunne ikke se noe , mente at det var for tidlig å se noe at jeg kansje bare var i uke 2 så ba ho meg komme tilbake igjenn for UL om 10 dager. Blodprøven min viste dobbel stigning på hcg , det burde vel være et godt tegn ? er alikavel sá redd for at det skal gå galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2014 #225 Del Skrevet 19. juni 2014 Uke to skal vel godt gjøres? Hun mener kanskje at embryoet er to uker? Uansett, så tidlig ser man ikke noe. Jeg har hatt UL npr jeg var litt over 4 uker (utvendig), og det eneste hun kunne se var antydning til fostrvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pebbles Skrevet 19. juni 2014 #226 Del Skrevet 19. juni 2014 Er det farlig med UL så tidlig i svangerskapet ? var hos legen her nede ( er i Asia) tok blodprøve og UL men hun kunne ikke se noe , mente at det var for tidlig å se noe at jeg kansje bare var i uke 2 så ba ho meg komme tilbake igjenn for UL om 10 dager. Blodprøven min viste dobbel stigning på hcg , det burde vel være et godt tegn ? er alikavel sá redd for at det skal gå galt Jeg hadde ul når jeg var 5+4, og alt vi såg var tykk slimhinne, begynnende fostervann og en prikk. Pluss legen såg det som mest sansynlig ble plommesekken. Hadde det vært noen dager senere hadde vi kanskje sett hjerte. Hcg som stiger er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AquaFina Skrevet 19. juni 2014 #227 Del Skrevet 19. juni 2014 Takk dere, var beroligende å høre . Teriyaki : sikkert det hun mente . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 19. juni 2014 #228 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg hadde en dritt Dag i går! Er 12 uker nå, og en kunde på jobb spurde om jeg ventet barn! Synst rett og slett der var frekt å spørre. Syns ikke man skal spørre Før Man er helt sikker! Nå hadde hun jo rett, men å spørre bare fordi jeg har lagt på meg litt synst jeg er frekt altså, tenk vist jeg ikke hadde vert det.. Da hadde jeg jo blitt kjempe lei meg :-( Det er litt frekt ja! Jeg ble spurt om det omkring samme tiden forrige svangerskap, og da svarte jeg "jasså, syns du jeg har blitt feit?". Blei litt rød og stamma fram en unnskyldning da gitt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 19. juni 2014 #229 Del Skrevet 19. juni 2014 Hihi, den har jeg tenkt til å ta hvis noen spør tror jeg, Susa "Greit jeg har spist mye i det siste altså.." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moina Skrevet 19. juni 2014 #230 Del Skrevet 19. juni 2014 Har fått time til tidlig UL 10.juli, da er jeg 10+5. Har også time til privat gynekolog når jeg er 11+3 og får UL der også. Burde jeg kanskje ringe og flytte den private til litt senere? Tror jeg hadde prøvd å flytte den private om jeg var deg. Kansje til et sted midt mellom tidlig UL og ordinær Ul? Da blir det ikke så altfor lenge å vente mellom hver gang + at kaansje de klarer å se hvilket kjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 19. juni 2014 #231 Del Skrevet 19. juni 2014 Nå er det bare 4 dager igjen til første legetime og UL, gleder meg sånn Og så er det bare en dag igjen på jobb, så er det faktisk ferie i 4 uker! Og ikke nok med det, men om en uke flytter vi inn i nytt hus, livet er herlig altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #232 Del Skrevet 19. juni 2014 Nå er det bare 4 dager igjen til første legetime og UL, gleder meg sånn Og så er det bare en dag igjen på jobb, så er det faktisk ferie i 4 uker! Og ikke nok med det, men om en uke flytter vi inn i nytt hus, livet er herlig altså!! Høres ut som om det blir mange fine opplevelser for dere fremover Så deilig! Jeg har også ferie fra i morgen, og på søndag henter vi nytt firbent familiemedlem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff80 Skrevet 19. juni 2014 #233 Del Skrevet 19. juni 2014 Hei, Gratulerer til alle her inne! Melder meg inn jeg også :-) Tror jeg er 4+6 i dag, termin beregnet på Babyverden er 23 februar. Første barnet vårt. Er spent, redd, glad og sjokkert. Etter å ha gått på p-piller mer eller mindre sammenhengende i 15 år, ble jeg gravid to uker etter pilleslutt... Skal til legen på mandag, rett og slett fordi jeg er førstegangsgravid og jeg har lyst til å få mer informasjon og legge en plan. I tillegg bor jeg i Oslo, og da har jeg hørt man må være rask i forhold til sykehusvalg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 #234 Del Skrevet 19. juni 2014 Tror jeg hadde prøvd å flytte den private om jeg var deg. Kansje til et sted midt mellom tidlig UL og ordinær Ul? Da blir det ikke så altfor lenge å vente mellom hver gang + at kaansje de klarer å se hvilket kjønn! Skal ringe i morgent idlig!!! Kanskje jeg får flytta den til rett før vi drar på utenlandsferie (da er jeg 15+5) så da burde de se kjønnet!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ELuna Skrevet 19. juni 2014 #235 Del Skrevet 19. juni 2014 Melder meg også inn her! Samboeren er ikke så pratsom, selv om han gleder seg omtrent mer enn meg. Har aldri vært gravid før heller, så er greit å ha noen å snakke med. Har ingen venner heller som er gravide, eller som planlegger, som jeg vet om. Har ikke tenkt å si noe til noen enda heller. Ifølge kalkulatoren på babyverden er jeg 6+5 i dag, men vi får nå se. Tenkte å ta tidlig ultralyd, men vet liksom ikke hvor tidlig man burde gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #236 Del Skrevet 20. juni 2014 Velkommen Sniff80 og ELuna Jeg tror du kan ta tidlig ultralyd nå, men mest sannsynlig ser dere da "bare" et bankende hjerte. Vi tar UL i uke 12, da skal det visst ligne på et menneske og ikke en alien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvillingmor Skrevet 20. juni 2014 #237 Del Skrevet 20. juni 2014 Var på tidlig ul i går og den viste en liten baby på 4,3 cm og ett bankene hjerte. tidlig ul pga tidligere tvilling svangerskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvillingmor Skrevet 20. juni 2014 #238 Del Skrevet 20. juni 2014 Hei hei alle sammen. Var på tidlig ul i går 11+0 og fikk se ett bankende hjerte og babyen ble målt til 4,3 cm og en hode omkrets på 1,7. Fikk med oss bilder. Siden vi begge har tvillinger fra før fikk vi tidlig ul for og se om det var tvillinger denne gangen og men der var det bare 1 denne gangen. Formen har vært kjempe fin frem til for ett par dager siden. Nå blir jeg kvalm så snart jeg spiser og kaster opp maten etter en stund. Derfor unngår jeg og spise så mye. Er så slitsomt og gå og være kvalm helle tiden. Flere som har det sånn ? Plages og med mye hodepine og stiv muskelatur i nakken håper det gir seg snart. Føler meg tom for energi når der blir sånn . Koselig og være her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AquaFina Skrevet 20. juni 2014 #239 Del Skrevet 20. juni 2014 Vel kom nettopp hjem fra legen , følte jeg trengte å dra dit for å bekrefte at ting er ok pga alt dette med spottingen ( spottet litt i går kveld , men ikke noe friskt blod ) Så ender jeg med å komme tilbake enda mere forvirret :-/ . Altså denne legen mener at siden hun ikke kunne se noe sac som hun kallte det så kan det være at jeg er gravid utenfor livmoren . Men det jeg ikke forstår er at hvorfor hun absolutt skulle ha ul i dag , er det ikke alt for tidlig for det ? flere sider som jeg har lest på sier at man ikke kan se noe før man er mellome 1000-2000 i hcg nivå. Jeg er jo kun 659 i hcg nivå i dag og unnfangelsen må jo ha skjedd engang etter 24 mai så kan jo ikke akkuratt være langt på vei heller sier jeg til hun , som svar får jeg beskjed om at jeg må komme tilbake på mandag for ny ul og ta med ny hcg test , og vist hun ikke da kunne se noe sac så var det ikke noe der eller så var det graviditet utenfor livmoren. Sitter her nå virkelig forvirret og savner min Norske lege utrolig masse ( er i Asia btw til de som ikke visste det ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofus Skrevet 20. juni 2014 #240 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Vel kom nettopp hjem fra legen , følte jeg trengte å dra dit for å bekrefte at ting er ok pga alt dette med spottingen ( spottet litt i går kveld , men ikke noe friskt blod ) Så ender jeg med å komme tilbake enda mere forvirret :-/ . Altså denne legen mener at siden hun ikke kunne se noe sac som hun kallte det så kan det være at jeg er gravid utenfor livmoren . Men det jeg ikke forstår er at hvorfor hun absolutt skulle ha ul i dag , er det ikke alt for tidlig for det ? flere sider som jeg har lest på sier at man ikke kan se noe før man er mellome 1000-2000 i hcg nivå. Jeg er jo kun 659 i hcg nivå i dag og unnfangelsen må jo ha skjedd engang etter 24 mai så kan jo ikke akkuratt være langt på vei heller sier jeg til hun , som svar får jeg beskjed om at jeg må komme tilbake på mandag for ny ul og ta med ny hcg test , og vist hun ikke da kunne se noe sac så var det ikke noe der eller så var det graviditet utenfor livmoren. Sitter her nå virkelig forvirret og savner min Norske lege utrolig masse ( er i Asia btw til de som ikke visste det )Jeg har ikke noe konkret å fortelle deg. Har ikke kunnskap om sånt, men skjønner godt så du er forvirret. Vil bare gi deg en klem og ønske deg lykke til! Det går nok fint! Krysser fingrene for deg :-) Endret 20. juni 2014 av sofus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå